• 1
  • 2
2011-05-11, 22:51
Medlem
Dr.Glass avatar
Efter avslutad middag kan jag säga att revbenen blev helt okej. Full poäng på mört och saftigt kött, men lite minuspoäng på smaken. Jag kommer nog inte använda mig av ingefära nästa gång jag gör det här. Utöver det så var tillvägagångssättet utmärkt och det tackar vi för!

Gjorde en hemmagjord potatissallad på majo, creme fraiche, persilja och övriga kryddor till och det fungerade utmärkt till köttet.
Citera
2011-05-11, 22:56
Medlem
Brukar köra Hickory ribbsen här http://www.risbergimport.se/pdf/try_...import_web.pdf Enkelt och gott.
Citera
2011-05-12, 10:04
Medlem
aptangos avatar
Kul att du gillade. Jag personligen älskar ingefära, så det kan ha spelat in i mitt recept

Jag tycker att köttet blir "köttigare" och saftigare om man inte förkokar. Kokningen gör köttet "trådigare" eller vad man ska säga. Dessutom snabbar det upp, och jag gillar att hålla matlagningen enkel.
Citera
2011-05-12, 14:21
Medlem
Dr.Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aptango
Kul att du gillade. Jag personligen älskar ingefära, så det kan ha spelat in i mitt recept

Jag tycker att köttet blir "köttigare" och saftigare om man inte förkokar. Kokningen gör köttet "trådigare" eller vad man ska säga. Dessutom snabbar det upp, och jag gillar att hålla matlagningen enkel.

Ja, som sagt så blev kvalitén på köttet perfekt. Kommer garanterat att göra på det här sättet i fortsättningen, men troligtvis med en annan kryddblandning.
Citera
2011-05-13, 08:34
Medlem
Maledictuss avatar
Personligen gillar jag när köttet är så mört att det släpper från benen utan massor av "gnagande" så jag brukar koka revbenen i en timme eller så i vatten med några droppar Liquid smoke i. Därefter penslar jag på en marinad bestånde av soja, honung, chilipulver, paprikapulvar, chilisås, salt&peppar innan griljerar jag dem i ugn på hög värme.

Det brukar bli bra.
Citera
2011-09-23, 20:30
Medlem
Dirges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Personligen gillar jag när köttet är så mört att det släpper från benen utan massor av "gnagande" så jag brukar koka revbenen i en timme eller så i vatten med några droppar Liquid smoke i. Därefter penslar jag på en marinad bestånde av soja, honung, chilipulver, paprikapulvar, chilisås, salt&peppar innan griljerar jag dem i ugn på hög värme.

Det brukar bli bra.

Helt rätt gör på samma sätt dock utan liquid smoke kör med kalvfond o lök men ska testa nästa gång, .
Senast redigerad av Dirge 2011-09-23 kl. 20:36.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in