2004-10-07, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xinote
Haha.

Hur byter man från .net till vanliga kontant? Ringer kundtjänst?

Ja
Citera
2004-10-08, 01:27
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xinote
Haha.

Hur byter man från .net till vanliga kontant? Ringer kundtjänst?

ring kundtjänst "200"
dom fixar det på 5min
sen tankar du bara med kompis värdebevis
Citera
2004-10-08, 17:54
Medlem
Ok, ska göras. Använder man ett skitnät som Comviq ska det bannemig användas maximalt också.
Citera
2004-10-08, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
ring kundtjänst "200"
dom fixar det på 5min
sen tankar du bara med kompis värdebevis
Om man har ett tillgodo på Comviq.net, förs det över till det nya abonnemanget då eller ska man vänta tills man har noll spänn kvar att ringa för?
Citera
2004-10-08, 18:06
Medlem
JustMes avatar
Kan någon visa ett citat där det står att man faktiskt får ringa för de 150... jag är lite skeptisk.
Citera
2004-10-08, 18:08
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenickie
Om man har ett tillgodo på Comviq.net, förs det över till det nya abonnemanget då eller ska man vänta tills man har noll spänn kvar att ringa för?

vet ej
om man gör om vanliga kontantkortet till kompis överför dom pengarna
men vet ej hur det är med comviq.net
annars kan du ringa o fråga

jag faxa dom att jag ville ändra från abo.kompis till kk-kompis
efter som jag vill ha samma nr kommer dom att stänga av mitt abo. i 5dagar
Citera
2004-10-08, 18:09
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustMe
Kan någon visa ett citat där det står att man faktiskt får ringa för de 150... jag är lite skeptisk.

va menar du
att man får tanka 150:- o sen vad?
eller menar du att man måste tanka 2x150:- för att få ringa

Ring alla kompisar för 0:- i minuten.

Tanka ditt Comviq Kontant med ett Kompis värdebevis, så ringer du för 0 kr i minuten till alla som ringer mobilt med Comviq och Tele2. Det är fler än 3,4 miljoner!

Comviq Kompis värdebevis kostar 150 kr och gäller i 30 dagar. Under den tiden ringer du för 0:–/minut och skickar SMS för bara 99 öre till alla mobilkunder hos Tele2 och Comviq (startavgiften är 49 öre/samtal).

Så här fungerar det:
Om du tankar på ett nytt Kompis värdebevis under 30-dagarsperioden förlängs den med 30 nya dagar från påtankning. Även om du tankar på ett vanligt värdebevis fortsätter Kompis-priserna att gälla tills de 30 dagarna löpt ut. Vill du fortsätta ringa med Kompis är det dags att tanka på ett nytt Kompis värdebevis senast efter 30 dagar. (Du behåller din ringpott även om 30-dagarsperioden löpt ut.)
Citera
2004-10-08, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustMe

Men ja du får ringa för 150:- om du tankar för 150:- och då gäller compis priserna kolla längre upp i tråden
Citera
2004-10-08, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
jag faxa dom att jag ville ändra från abo.kompis till kk-kompis
efter som jag vill ha samma nr kommer dom att stänga av mitt abo. i 5dagar
Bra att veta... Jag ska ringa dem. Lycka till med KK:andet.
Citera
2004-10-08, 18:18
Medlem
Harry_s avatar
vad händer efter 14nov ??
http://www.comviq.se/gfx/kampanjkomp...uavenfor3g.jpg

kan man då inte täckna kompis abo.
Citera
2004-10-08, 18:34
Bannlyst
Hur blir jag Comviq Kontant Kompis?
Genom att köpa ett Kompis värdebevis så ringer du för 0:-/minut till alla som har Tele2/Comviq mobil. Det enda du betalar är en öppningsavgift 49 öre/samtal. Värdebeviset gäller i 30 dagar från påtakningstillfället.

Vad händer när mitt Kompis värdebevis går ut?
Ditt Comviq Kontant återgår till vanligt kontantkort igen och du ringer med våra vanliga låga priser. Vill du börja om med Comviq Kontant Kompis är det bara att tanka på ett nytt Kompis värdebevis, så ringer du för 0:-/minut igen.

Vad händer om jag har ett innestående saldo när jag byter till Comviq Kontant Kompis?
Ditt innestående saldo följer med när du byter både från Kompis och till Kompis.

Vad händer om jag tankar ett vanligt Covmiq Kontant värdebevis när jag är Comviq Kontant Kompis?
Ditt saldo fylls på med det belopp du tankar och du kan som vanligt ringa för dessa pengar. Kompis dagarna fortsätter tills de 30 dagarna är slut.

Vad händer om jag tankar på ett nytt Kompis värdebevis när jag redan ringer med Kontant Kompis?
Du får 30 nya dagar som börjar räknas från den dag du tankat på igen.

Kan jag bli Comviq Kontant Kompis när jag har Comviq.net kontantkort?
Nej, du måste först göra om det från Comviq.net till Comviq Kontant.

Om jag vill byta tillbaka till Comviq Kontant när jag är Kompis, hur gör jag då?
Bytet sker automatiskt till Comviq Kontant när de 30 dagarna är slut.

Var kan jag köpa Kompis värdebevis?
Du kan köpa Kompis värdebevis hos våra återförsäljare av Comviq Kontant. Du kan även tanka på Kompis via Comviq.se och via din fasta telefon om du ringer med Tele2.

Till vilka ringer jag för 0:-/minut?
Du ringer till alla Tele2- och Comviq-mobiler för 0:-/minut, d v s fler än 3,4 miljoner kunder.

När betalar jag öppningsavgift?
Öppningsavgift betalar du på alla samtal.

Får jag bonus på inkommande samtal när jag har Kompis Kontant?
Nej, du får ingen bonus när du har Kompis Kontant. Kompis Kontant genererar heller ingen bonus till vanliga Comviq Kontant.

Vad händer med min innestående bonus om jag byter till Kompis?
Om du byter till Kompis tankas din innestående bonus på ditt kontantkort precis som när du tankar på ett vanligt värdebevis.

Om jag har Kompis och ringer från utlandet, ringer jag för 0:-/minut då också?
Nej, om du befinner dig i utlandet betalar du ordinarie utlandstaxor.

Hur vet jag när jag Kompis-priserna slutar gälla?
Kompis värdebeviset gäller i 30 dagar från den dag du tankar på. Du får ett SMS när dina 30 dagar är slut.

Hur vet jag om den jag ringer till har Comviq eller Tele2 mobil?
Du kan kontrollera vilken operatör ett nummer tillhör genom att skicka ett SMS med operatör + mobilnummer till kortnummer 333, ex "operator 07xxxxxxxxx". SMSet kostar enligt ordinarie SMS-taxa.

Jag har idag ett kontantkort hos en annan operatör men vill ha ett Comviq Kontantkort och behålla mitt nummer! Hur skall jag göra då?
Det går alldeles utmärkt. Det som krävs är att det är du som är ägare till kortet. Därför skall du kontakta din nuvarande operatör för att registrera ditt mobilnummer i ditt namn. Vi skickar sedan ut s.k porteringshandlingar till dig som du skriver under och returnerar till oss. Sedan tar det 5 arbetsdagar fr.o.m att vi fått in dina handlingar tills dess att du kan ringa med ditt nya kontantkort.

Behåller jag telefonnumret?
När du tankar på ditt kontantkort inom 13 månader får du mer tid att ringa för, och du behåller givetvis ditt telefonnummer.

Vad gör jag om jag vill flytta mitt telefonnummer till en annan operatör?
När du funderar på att flytta ditt telefonnummer till en annan operatör kontaktar du Kundservice på telefonnummer 0200-22 20 40. Då hjälper vi dig att svara på frågor om just ditt abonnemang. Hur lång bindningstid du har kvar samt kostnaden för att lösa eventuell bindingstid.

Kan jag använda mitt kontantkort i utlandet?
Ja, det kan du. Du köper bara värdebevis och tankar på innan du åker (OBS, har du köpt en nytt kontantkort måste du ringa ett första samtal i Sverige för att det ska fungera i utlandet). Sedan är det bara att ringa. Du kan naturligtvis tanka via Internet även från utlandet om du är ansluten till någon av följande Internetbanker: Nordea, Föreningssparbanken Handelsbanken eller SEB. Allt du behöver är ett Comviq Kontantkort och en mobil som kan visa saldo och giltighetstid i displayen när du slår 111 och . Du kan också tanka på medköpta värdebevis genom att trycka 111 värdebevisnumret och på din telefon

Det enda som inte funkar som i Sverige är att du inte kan skicka SMS, bara ta emot. Är du beroende av att skicka SMS kan du istället välja tilläggstjänsten Comviq Kontant Utland. För mer information kontakta Kundservice.

Vad kostar det att ringa från utlandet med Kontantkort?
Priset på dina utlandssamtal beror på vilket land du ringer från. För mer information om vilka priser som gäller klicka här.

Om du väljer vår tilläggstjänst Comviq Kontant Utland så gäller samma utlandspriser som för våra abonnemangskunder. För mer information om vilka priser som gäller för denna tilläggstjänst klicka här.

Tänk på att om du blir uppringd i utlandet av någon i Sverige så är det alltid du som betalar själva utlandstaxan oavsett vilken av våra tjänster du väljer.

Våra utlandstjänster går inte att kombinera.

Jag vill skicka SMS från min telefon, hur gör jag?
Det som krävs är att du måste lägga in ett meddelandecentralnummer på din telefon. Vart i menyn detta läggs in varierar från olika telefonmodeller. Det enklaste sättet är att du kontrollerar i din telefonmanual, där skall det framgå hur man gör. Numret för meddelandecentralen är +46 707 99 00 01.

Hur vet jag att ett SMS kommer fram till mottagaren som jag skickar till?
Innan meddelandet kan du skriva kv#<mellanslag>, före textmeddelandet. Då får du tillbaka ett meddelande som bekräftar när ditt meddelande gått fram. Denna kvittens kostar inget extra utan du debiteras 1,25:- för ditt textmeddelande.

Kan jag ringa 222 för att lyssna av mitt IQ Svar?
Kortnumret 222 stöds bara av Comviqs nät i Sverige. I utlandet får du ringa +46 252 följt av ditt mobilnummer utan första nollan. När du hör hälsningsfrasen slår du din personliga kod för IQ Svar . Tänk på att du måste aktivera IQ-Svar innan du reser utomlands.

Kan jag lyssna av mitt IQ-svar från en annan telefon?
Visst kan du det! Du ringer ditt mobiltelefonnummer. När du sedan hör din hälsningsfras slår du # din personliga kod för IQ-Svar #. Därefter kan du lyssna av dina meddelanden. Tänk på att du måste aktivera IQ-Svar innan du kan använda denna funktion.

Jag har massor med bonus. Varför ska jag behöva ladda på pengar för att få tillgång till den?
Giltighetstiden styrs av påladdningen och om du aldrig laddar på ett värdebevis förlängs inte giltighetstiden och då förlorar du ditt telefonnummer. Kostnaden för att hålla ditt kort vid liv är 100 kr/år (minsta värdebevisvalören)

Vad händer om jag tappar/blir bestulen på mitt kontantkort, kommer jag att kunna beställa ett nytt?
Idag är det möjligt att få ett nytt kort om du skulle förlora det. Det som krävs är att du har tjänsten IQ-Utland eller att du är registrerad som kund på SelfNavigator. Då tar du kontakt med våran kundservice som hjälper dig. Ett utbyteskort kostar 95:-. Är du inte registrerad på något av dessa tjänster kan vi dessvärre inte byta kortet.

Jag tappade/blev bestulen på mitt nya Kontantkort och hade mycket bonus på kortet. Hur får jag bonusen till mitt nya kort?
Det går tyvärr inte. Precis som det "vanliga" saldot försvinner detta om man förlorar sitt kontantkort.

I allmänna villkor står det att ni inte kan spärra ett kontantkort. Vad händer då om någon stjäl och använder mitt kort i utlandet?
Har du utlandstjänsten kopplad till ditt kontantkort kan du spärra ditt kort om det blir stulet. Du är däremot skyldig att betala de samtal som görs tills dess att du anmält kortet som stulet. Ett nytt kort kostar 95:-

Jag vill kunna wappa med min telefon. Var beställer jag tjänsten?
I kontatkortet ingår WAP i det vanliga standardutbudet. Du behöver med andra ord inte beställa tjänsten. Vad du däremot behöver göra är att konfigurera din telefon med rätt inställningar för din telefon. Sen är det bara att börja wappa. WAP kostar som ett vanligt samtal.
Citera
2004-10-08, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonas18z
jo täckningen är ju ganska kass men va fasen 0:- min

sant,sant! (om du får kontakt vill säga) Fasen! dem håller ju på och ändrar taxor och avgifter stup i kvarten ,man orkar ju inte hålla på och ändra till annan operatör hela tiden,dessutom finns det ju en myriad av virtuella operatörer förutom dem verkliga operatörena Telia,comviq,Vodafone,3 .

Nix jag håller mig till Telia 25 ,är i alla fall 25 fria minuter i detta abonnemanget ,dessutom har dem kanon täckning ,+ att 95% av dem man ringer också har Telia ,så det blir billigt ändå.

OT Dem har tydligen släppt monopolet på fasta abonnemanget ,nu erbjuder Tele 2 samt Optimal Telecom Fast abonnemang visserligen är besparingen minimal än så länge 119 kr mot Telia´s 125 kr/månaden ,men förhoppningsvis BLIR det nu verkligen operatörs krig om dem fasta abonnemangen,med ännu fler operatörer och ännu lägre priser ,och då tänker jag slänga ut Telia ,för 125 kr/månaden är rena ockret! :mad: inte ens nummerpresentation ingår då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in