Jag har för första gången tagit en spruta, som ska ersätta tabletter. Var nu 1 månad sedan. Jag upplever att den inte har gett något resultat. Brukar därför äta Cetrizin som allergitablett de dagar jag känner mig ovanligt dålig.
Kortisontabletterna äter jag dag1 4st, dag2 3st dag3 2st dag4 1st. Med uppehåll emellan. När jag har ätit en sådan kan jag efter ett tag känna hur trycket i skallen minskar på liknande sätt som ett öronlock släpper när man blåser ut, med en liten knäppning. Kan efter släppet uppleve extrem rinnsnuva för ett litet tag.
Ögondroppar använder jag ifall jag ska ut i sociala samanhang och inte vill vara röd. Kanske bör använda dess mer frekvent?
Nässpray har jag använt vid ett tillfälle. Flaskan hade någon bred grön kork, men kan inte komma ihåg namnet. Efter att ha använt den vart jag illamående och mycket yr, så vågade inte riktigt prova vidare med spray. Men nu när jag tänker på det så är nog detta något som jag bör prova mig fram med för att gå vidare.
Skönt å höra att man inte är helt ensam om dessa problem. Folk har mycket svårt att koppla min trötthet till allergi, då alla är av föreställningen att allergi ska synas som hösnuva. Min flickvän trodde inte på mig förens hon efter ett par år också kunde se hur mitt beteende ändrades med säsongerna.
Mycket tacksam för era svar