2011-05-10, 06:22
Medlem
Barnflods avatar
Jag kan av någon anledning inte längre komma in på min dator (bärbar Toshiba med W7 som OP) eftersom lösenordet påstås vara fel (jag är helt säker på att jag skrivit in rätt, men ja ja). I går kväll hittade jag en sida där det finns info om hur man kan lösa problemet - jag följde instruktionerna och brände en fil till en CD-R-skiva (min laptop kan inte läsa DVD-RW). Dessvärre lyckades jag inte komma längre än så eftersom ingenting hände när jag stoppade i "återställningsskivan".

What to do?
Citera
2011-05-10, 07:41
Medlem
Starta i felsäkert läge och logga in som administratör så kan du ta bort ditt lösenord...
Citera
2011-05-10, 10:46
Medlem
Barnflods avatar
Det går ju inte eftersom jag glömt lösenordet, men tack ändå.
Citera
2011-05-10, 10:52
Medlem
Kanske du blandar ihop administratör rättigheter med administratör kontot som, så vida du själv inte ändrat det, är utan lösenord och endast fungerar i felsäkert läge.

Du gör så här:
1. Google
2. ???=!"¤/=?=#¤=??
3. Klart...
Citera
2011-05-10, 10:57
Medlem
Barnflods avatar
Jag har bara ett inloggningskonto och det är just administratörkontot - tyvärr måste jag fortfarande logga in via detta när jag startar i felsäkert. Tough luck osv.
Citera
2011-05-10, 11:20
Medlem
Hmm då är det lite jobbigare. Om det är programmet Ophcrack du testat det inte funkade så lär du få försöka med att köra linux från en live CD och därifrån fixa fram lösenordet. Det ligger dock bortom min expertis så kan inte hjälpa dig mer tyvärr...
Citera
2011-05-10, 15:17
Medlem
Barnflods avatar
Tack för hjälpen ändå!

Problemet är förresten löst nu. Happy times.
Citera
2011-09-23, 16:15
Medlem
du kanske kan berätta hur du gjorde?
Citera
2011-09-23, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnen717
du kanske kan berätta hur du gjorde?
Du har några alternativ. Det enklaste är att göra en ny installation över den gamla utan att formatera om disken. Din gamla installation blir då icke fungerande men det är det säkert värt bara du kan komma åt dina filer. Detta kan du dock endast göra om du har en installationsskiva med Windows Vista på.

Annars kan du ladda hem verktyget på http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/, det kan användas för att starta upp datorn och nollställa lösenordet på datorn så att du kan komma in på den igen. Filen du hämtar hem är en ISO-fil som du kan bränna ut med det mycket enkla progammet BurnCDCC som du hittar på http://www.snapfiles.com/get/burncdcc.html

Hojta till om vilket alternativ du väljer och om du behöver mer assistans!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in