2011-05-09, 23:53
Medlem
dires avatar
Postar en skön missklick från Guggovic (efter medgivande). Briljant på alla sätt, med visst undantag att FI inte snappar utan tajmar ner.

$5000.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, May 09, 08:17:54 ET 2011
Table Julia 9 (Real Money)
Seat 2 is the button
Seat 1: Guggovic ( $17295.37 USD )
Seat 2: smekt ( $7441.58 USD )
Seat 3: övningen ( $11230.72 USD )
Seat 4: vänta_lite ( $1056.90 USD )
Seat 5: Chipgirl ( $2103.52 USD )
övningen posts small blind [$25.00 USD].
vänta_lite posts big blind [$50.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Guggovic [ 3c 5c ]
Chipgirl folds
Guggovic raises [$17295.37 USD]
smekt folds
övningen calls [$11205.72 USD]
vänta_lite folds
** Dealing Flop ** [ 2d, 9s, Th ]
** Dealing Turn ** [ 4d ]
** Dealing River ** [ As ]
Guggovic shows [3c, 5c ]
Guggovic wins $22496.44 USD from main pot
Guggovic wins $6064.65 USD

Tankar om vad man ska ha för callingrange i FI's situation. Hur väger man in missclick-faktorn kontra levling kontra hets från folkgrupp (railande polare som ropar DU VÅGAR ADLRIG STÄÄLLLAAAA!!)?
Citera
2011-05-10, 00:47
Medlem
bonnlurks avatar
Frågan är bara hur han lyckas miscklicka först all-in och sen trycka på satsa ? Jag skulle definitivt synat med AA!! Men finns inte så stor anledning att levla sig allt för mycket då det lär hända så extremt sällan och vi inte förlorar något på att folda allt utom nöts? KK+ och AK gillar jag.
Citera
2011-05-10, 00:59
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonnlurk
Frågan är bara hur han lyckas miscklicka först all-in och sen trycka på satsa ? Jag skulle definitivt synat med AA!! Men finns inte så stor anledning att levla sig allt för mycket då det lär hända så extremt sällan och vi inte förlorar något på att folda allt utom nöts? KK+ och AK gillar jag.

Det handlar ju inte om att förlora X antal kr för FI utan snarare vad som är +EV att syna med. Man tar ju givetvis chansen att syna om man tror att det är +EV, då spelar det ju ingen roll hur sällan situationen uppstår.

Sannolikheten att Guggo missklickar är givetvis minimal (på förhand) men sannolikheten borde ju samtidigt vara obefintlig att man levlar med KK, AA typ eftersom det är så sjukt suboptimalt i jämförelse med alternativet att spela dessa händer som vanligt (särskilt med hans spelstil).

Man får alltså förmodligen utgå från hans öppningsrange från CO och syna allt som har mer än 50% equity, men givetvis är det jäkligt nasty att syna av med ATs för 220bb pre. Troligtvis får man väva in lite variansdiskussion i sammanhanget.
Citera
2011-05-10, 08:38
Medlem
Trillskes avatar
Guggovic är väl alltid briljant?
Tack vare stackdjup och spelartyp skulle jag nöja mig med QQ/KK/AA och timebanka AK.

Blir ju lite tvärt om det där. Någon som är rätt wierd har en jobbigare range där än någon som är rätt lugn och fin eftersom den sistnämnda typ alltid missklickat.
Citera
2011-05-10, 15:26
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Guggovic är väl alltid briljant?
Tack vare stackdjup och spelartyp skulle jag nöja mig med QQ/KK/AA och timebanka AK.

Blir ju lite tvärt om det där. Någon som är rätt wierd har en jobbigare range där än någon som är rätt lugn och fin eftersom den sistnämnda typ alltid missklickat.

Som Guggovic själv sa, de flesta vet ju vem han är. Så att det är en level med AA, KK känns oerhört osannolikt, även i sammanhanget, då det är såpass suboptimalt.

Med tanke på att "MAX"-knappen sitter precis bredvid "POTT"-knappen blir således detta den överlägset mest troliga scenariot, även om han hävdar att detta enbart hänt kanske en gång tidigare på 400k svs-händer.

Väger man in lite olika faktorer kanske man ändå skulle vilja ha 65% mot hans öppningsrange från CO eller liknande? Det lite snuskiga är ju att eftersom man inte behöver spela postflop och således inte behöver ta hänsyn till att man tappar värde av att spela sin hand ur position borde man teoretiskt syna ned riktigt tunt. Men som sagt variansen är ju inte rolig.

Hursomhelst känner jag spontant att AQo borde vara en snapsyn, oavsett hur man resonerar kring varians.
Citera
2011-05-10, 16:02
Medlem
Trillskes avatar
Jag tror du har mer respekt för mr guggo vad gäller rationell handling än vad jag har, helt enkelt. Det är en trevlig prick så det skriver jag dock med kärlek. Men vad du i princip skriver om här ovan är mer relaterat till reads på en viss spelare än till hur man gör när en spelare går allin och eventuellt har missklickat.

Vad du kan börja med är att räkna ut vilken % du/ni "måste" syna med för att passera ren abuse, men den rangen blir nog rätt tight med tanke på stackdjupet.
Citera
2011-05-10, 16:35
Medlem
dires avatar
Citat:
Jag tror du har mer respekt för mr guggo vad gäller rationell handling än vad jag har, helt enkelt. Det är en trevlig prick så det skriver jag dock med kärlek. Men vad du i princip skriver om här ovan är mer relaterat till reads på en viss spelare än till hur man gör när en spelare går allin och eventuellt har missklickat.

Vad du kan börja med är att räkna ut vilken % du/ni "måste" syna med för att passera ren abuse, men den rangen blir nog rätt tight med tanke på stackdjupet.

Enligt egen (Guggos) utsago finns det noll chans att det är något annat än missklick, men det är som sagt kanske inte helt lätt för motspelarna att veta även om de naturligtvis borde utgå från att detta är det mest troliga.

Vad menar du med "att passera ren abuse"? Och hur menar du att stackdjupet spelar in (annat än att oddsen du behöver förändras m.a.p. blindsens storlek i förhållande till potten)?
Citera
2011-05-10, 16:51
Medlem
Trillskes avatar
Med vilken frekvens ni som är kvar måste syna för att han inte ska tjäna pengar på att gå allin med en random hand. Det blir ju liksom första gränsen. Bör ju bli bredare än AA redan där tycker jag rent intuitivt iaf. Men jag kom iaf på att väl vid bordet kommer jag syna med JJ+/AK. Kom på att det är ett sånt där läge där jag vid bordet inte reflekterar om jag inte har en specifik note utan tänker "lol". På samma vis tänker jag "äh" om jag har 88 eller AQ.

Sen har Guggo sagt en massa saker, typ att han faktiskt tänker på vad han gör osv, jag håller sällan med.
Citera
2011-05-10, 17:01
Medlem
dires avatar
Citat:
Med vilken frekvens ni som är kvar måste syna för att han inte ska tjäna pengar på att gå allin med en random hand. Det blir ju liksom första gränsen. Bör ju bli bredare än AA redan där tycker jag rent intuitivt iaf. Men jag kom iaf på att väl vid bordet kommer jag syna med JJ+/AK. Kom på att det är ett sånt där läge där jag vid bordet inte reflekterar om jag inte har en specifik note utan tänker "lol". På samma vis tänker jag "äh" om jag har 88 eller AQ.

Sen har Guggo sagt en massa saker, typ att han faktiskt tänker på vad han gör osv, jag håller sällan med.

Fair enough.

Jo, det är väl möjligt att man skakar på huvet och foldar 88. AQ däremot känns tryggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in