2004-10-07, 15:09
Medlem
Magnums avatar
Någon som tittade på denna nya serie? Rätt så intressant första avsnitt.
Citera
2004-10-07, 22:04
Medlem
Pellenezs avatar
Hyfad för att vara svensk.
Citera
2004-11-29, 19:16
Medlem
TheStorytellers avatar
Jag väcker den här tråden igen... såg just dagens avsnitt, och för första gången kunde jag inte bara avfärda innehållet som ren bullshit. Jag ser egentligen bara två möjligheter:

1. Allt är uppgjort på förhand; mediumet har fått massor av bakgrundsinformation, förmodligen utan att "offret" vet om det.

2. Det är på riktigt.

Det är förmodligen alternativ 2 som skrämmer mig mest, men jag lutar nog mer åt att tro på alternativ 1. Nåt mellanting mellan alternativen (t.ex att mediumet skulle vara duktig på att läsa kroppsspråk eller hålla sig till otroligt generella förklaringar) går egentligen helt bort, då det är på tok för mycket detaljer som stämmer till punkt & pricka.

Vad tror ni?
Citera
2004-11-29, 22:52
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStoryteller
Jag väcker den här tråden igen... såg just dagens avsnitt, och för första gången kunde jag inte bara avfärda innehållet som ren bullshit. Jag ser egentligen bara två möjligheter:

1. Allt är uppgjort på förhand; mediumet har fått massor av bakgrundsinformation, förmodligen utan att "offret" vet om det.

2. Det är på riktigt.

Det är förmodligen alternativ 2 som skrämmer mig mest, men jag lutar nog mer åt att tro på alternativ 1. Nåt mellanting mellan alternativen (t.ex att mediumet skulle vara duktig på att läsa kroppsspråk eller hålla sig till otroligt generella förklaringar) går egentligen helt bort, då det är på tok för mycket detaljer som stämmer till punkt & pricka.

Vad tror ni?

Jag tror att det är påhittat och inte verklighet.

Hur det är påhittat tänker jag inte gissa eftersom jag sett serien...
Citera
2004-11-30, 13:03
Medlem
Det är påhittat och Malin Berghagen kommer bli knivhuggen av han med hockeyfrillan när dom lägger ner programet om 6 månader. Där hade ni lite framtid...
Citera
2004-12-01, 11:47
Medlem
Halvannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Jag tror att det är påhittat och inte verklighet.

Hur det är påhittat tänker jag inte gissa eftersom jag sett serien...
... och jag vet att det är verkligt och inte påhittat
Citera
2004-12-01, 11:50
Medlem
Malin Berghagen är sååååååååå dålig
Citera
2004-12-01, 15:27
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Malin Berghagen är sååååååååå dålig

...och singel.
Citera
2004-12-01, 15:40
Medlem
FetFulElaks avatar
Det är HON som är spöket...
Citera
2004-12-01, 17:55
Medlem
c00lmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Det är HON som är spöket...

Visst, det är därför dom kan göra så många program - där är alltid minst ett spöke kvar
Citera
2004-12-01, 18:20
Medlem
Tror att dom flesta program, böcker etc som handlar om s.k övernaturligt är bluff, oftast medveten men även omedveten bluff där den som skrivit faktiskt tror på det han skriver.

Det finns dock en liten del som mycket väl kan vara sant, tyvärr så tror jag att Det okända tillhör den medvetna / omedvetna bluffarna
Citera
2004-12-02, 04:25
Medlem
Seldars avatar
Det var nått program på tv3 om "mediala" program. Förvisso lett av R.Asccshberg men ändå. Visade på klara brister för medium i nått uselt program som gick på 5an. Personligen vet jag att det är fejk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in