• 1
  • 2
2011-05-09, 21:53
Medlem
Prostatas avatar
Tja.

Här om dagen stängde jag av min Macbook Pro som vanligt innan jag går och lägger mig. När jag sedan nästa morgon skulle starta den visade det sig att den inte ville det. När jag trycker "snabbt" på startknappen är den på väg att starta men dör direkt. När jag håller in startknappen låter det som den ska starta men sedan börjar lampan frampå datorn att blinka sedan dör den helt. (Med lampan frampå menar jag den lampan som sitter på knappen man trycker på för att skärmen ska "låsas upp".)

Tror ni att hela datorn är förstörd eller är det ett enkelt ingrepp? Själv är jag helt värdelös på datorer så om någon vet vad som är fel och hur jag skulle kunna fixa problemet skulle ett så utförligt svar som eller en länk till problemlösningen vara jävligt schysst! Jag vill helst komma runt detta utan att betala någonting om det är möjligt också
Citera
2011-05-09, 22:28
Medlem
tzjs avatar
Har du laddaren i? Så inte den dött pga att batteriet är tomt menar jag.

Prova säker start, klicka på min signatur.
Plugga ur alla eventuella grejer du kan ha inkopplat med. Externa hårddiskar, skrivare eller annat.
Citera
2011-05-10, 16:46
Medlem
Prostatas avatar
Japp det där har jag testat utan någon framgång
Citera
2011-05-10, 17:10
Medlem
tzjs avatar
Undrar om det kan vara hårddisken som lagt av, men det behöver inte vara så.
Är det en ny dator eller har du haft den ett tag?
Citera
2011-05-12, 16:40
Medlem
Prostatas avatar
Jag har haft den cirka ett och ett halvt år. Jag läste någonstans att det skulle kunna vara ram-minnet som ploppat ut/gått sönder och att det bara är att öppna upp och trycka fast det igen om det är felet. Tycker själv att det vore jävligt konstigt om det helt plötsligt åkt ut..
Citera
2011-05-13, 00:22
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prostata
Jag har haft den cirka ett och ett halvt år. Jag läste någonstans att det skulle kunna vara ram-minnet som ploppat ut/gått sönder och att det bara är att öppna upp och trycka fast det igen om det är felet. Tycker själv att det vore jävligt konstigt om det helt plötsligt åkt ut..

Konstigare saker har hänt .Datorn kan ha fått sig en bitchslap och då kan minnena ha reagerat så.
Värt att öppna och kolla.
Citera
2011-05-13, 01:02
Medlem
Det är klart att den är trasig om den har hängt sig själv..

RIP din Macbook Pro ( jag bara måsta )
Citera
2011-05-16, 20:15
Medlem
Prostatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Konstigare saker har hänt .Datorn kan ha fått sig en bitchslap och då kan minnena ha reagerat så.
Värt att öppna och kolla.

Sorry att jag varit lite seg men har inte haft tillgång till internet. Hur som helst öppnade jag den och tog ut minnena och tryckte dit dom igen men datorn beter sig som innan. Något annat jag kan göra eller blir det till att lämna in den till Apple?
Citera
2011-05-18, 02:35
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Sorry att jag varit lite seg men har inte haft tillgång till internet. Hur som helst öppnade jag den och tog ut minnena och tryckte dit dom igen men datorn beter sig som innan. Något annat jag kan göra eller blir det till att lämna in den till Apple?
Testa att återställa SMC
http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=sv_SE

Hur långt kommer datorn i uppstartsfasen?
Citera
2011-05-19, 17:30
Medlem
Prostatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Testa att återställa SMC
http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=sv_SE

Hur långt kommer datorn i uppstartsfasen?

Funkar inte.. exakt såhär beter sig min dator bortsett från att min fläkt inte låter. http://www.youtube.com/watch?v=i3opa...eature=related

Snackade med en snubbe som sa att modekortet kunde ha gått sönder och att det skulle kosta många tusen att fixa. Tänker nog fan svänga in vid en Macstore och be dom ta en titt.
Citera
2011-05-20, 10:31
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Funkar inte.. exakt såhär beter sig min dator bortsett från att min fläkt inte låter. http://www.youtube.com/watch?v=i3opa...eature=related

Snackade med en snubbe som sa att modekortet kunde ha gått sönder och att det skulle kosta många tusen att fixa. Tänker nog fan svänga in vid en Macstore och be dom ta en titt.
Ja om den beter sig som på videon så finns det inget o göra än att lämna in den. Och är d emoderkortet blir det oftast väldigt dyrt o laga, du har inget Applecare avtal på datorn?
Citera
2011-05-23, 20:41
Medlem
Prostatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Ja om den beter sig som på videon så finns det inget o göra än att lämna in den. Och är d emoderkortet blir det oftast väldigt dyrt o laga, du har inget Applecare avtal på datorn?

Nej min garanti jag hade hade gått ut. Jag fick nog av allt och lämnade in skiten och ska få besked om vad det var för fel på den samt vad det kommer att kosta att laga den nu i veckan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in