Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2005-06-17, 17:53
  #25
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Blir vanlig mat för mig på kvällen om jag inte ätit på dagen, på natten äter jag endast om jag är full annars sover jag.
Citera
2005-06-17, 17:56
  #26
Medlem
tiljas avatar
Varm korv med bröd o massor med stark senap o rostad lök är gott på kvällen, varma mackor, kalla pannkakor, jag gillar inlagd stekt strömming med röd lök på hårt bröd och ett stort glas mjölk till, janssons frestelse är gott kall som varm, äggmackor (rostat bröd, sallad, majonäs, stekt ägg), eller som nu... bara en öl och "less fat" skruvar!
Citera
2005-06-17, 20:48
  #27
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Ikväll har jag smällt i mig en hel familjepizza, nästan. Min dotter tog en bit och sedan somnade hon.
Citera
2018-10-29, 10:58
  #28
Medlem
Blir oftast mackor/rester ifrån maten.
Citera
2018-11-01, 00:07
  #29
Medlem
TraXzmans avatar
Alldrig fel med kaviar mackor med ost på en hederlig skogaholmare till TE med lite mjölk
Citera
2018-11-01, 00:17
  #30
Medlem
Tenedors avatar
Att äta på natten är alldeles för gott. Det är mitt godis. Har jag mat hemma äter jag upp den. Rostat bröd eller toast är godast.
Citera
2018-11-07, 19:15
  #31
Medlem
En kopp te och någon macka eller ett snacks.
Citera
2018-11-11, 00:08
  #32
Medlem
Mackan52s avatar
Om jag verkligen måste äta på kvällen/natten blir det ofta vad jag kallar en "kvällsvard".

Kvällsvard:

Några skivor blandat kött, parmaskinka, diavolasalami, lantsalami och andra korv/köttbitar jag köpt i delidisken.

Några fina bitar grekiskt lantbröd.

En bit av Castellos chiliost som jag alltid har hemma.

Och på det ett glas rött Doppio Passo (flaska, inte box).

Alternativt om jag är drucken så vill ju kroppen gärna ha en mer salt, fettig och "grov" kost, då blir det vad jag först tyckte var "en brittisk fry up" men som jag i senare år börjat kalla "en brittisk legoknekt".

Brittisk legoknekt:

Först smör i en stekpanna, sen bacon som steks knaprig och tas av pannan, sen slänger man skivad sremska och/eller domaca (jugoslaviska korvar) i pannan och steker, tar ur köttet igen och sen gör man "egg in a basket" (eller som jag kallar det "äggabröd") mitt i det goda, kryddiga fettet som ligger och myser i pannan. Blir det fett över i pannan så steker man bara mer bröd i det så ingenting blir kvar och toppar med ost och riven paprika.

Sen serverar man allt tillsammans, bacon, korvbitar, äggabröd och om man har tur en stor fet, flottig "fried slice" toppad med ost och paprika...

Fan, nu blir jag hungrig här...
Citera
2018-11-11, 02:14
  #33
Medlem
Bunnys avatar
Äter gärna kött på natten, till exempel kassler eller skivrester. Brukar bli nånstans mellan 3 och 5 hg, som jag lägger på en assiett och värmer ordentligt i micron. Äts med kniv och gaffel, och med senap och eventuellt kryddor.

Kan även tänka mig annat kött på natten. Grillrester är en riktig höjdare. Ett kilo flintastek med senap och ketchup klockan tre på natten, så underbart
Citera
2018-12-01, 16:15
  #34
Avstängd
KringExs avatar
Jag vänder gärna på det, så att jag äter lunch/middag till frukost och frukosten vid kl 20-22. Mackor med smarriga pålägg på kvällen och ett glas iskall mjölk 3% är inte helt fel
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback