Flashback bygger pepparkakshus!
2011-05-08, 22:14
Medlem
ran3lids avatar
Hej FB!

Skriver av mig lite och söker efter råd!
Det är en tjej som rubriken säger.. Hon är den sötaste tjejen jag har sett. Och nä, nu överdriver jag inte!
Vi har träffat varandra på en fest och någon gång på tåget. Men vi känner inte varandra så bra. Snackat lite irl, men någon gång över internet. Hon verkar social och så. Men försöker inte skriva alls för mycket, vill ju inte verka desperat etc.

Nej jag är inte kär, men jag har börjat tycka om henne väldigt mycket. Jag vill verkligen ge det här en chans. Och söker därför efter råd från er. Vad som är det bästa att göra av situationen? osv.

Uppskattar verkligen er hjälp.

(vet ej om tråden skall vara på relationsakuten eller Relationer och samlevnad: allmänt, MOD kan gärna flytta)
Senast redigerad av ran3lid 2011-05-08 kl. 22:18.
Citera
2011-05-08, 22:17
Medlem
swasis avatar
hihihi Du är visst käär lite iallafall... Jag är själv i samma situation och det är förbannat jobbigt speciellt när man inte vet om hon är intresserad... Men lättast är om man träffas när man har druckit! För då är man alltid så öppen och myysig
Citera
2011-05-08, 22:20
Medlem
ran3lids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swasi
hihihi Du är visst käär lite iallafall... Jag är själv i samma situation och det är förbannat jobbigt speciellt när man inte vet om hon är intresserad... Men lättast är om man träffas när man har druckit! För då är man alltid så öppen och myysig

Håller med, jag vet ju inte om hon är särskilt intresserad! det är lite irriterande nä inte kär, men väldigt intresserad
Citera
2011-05-08, 23:46
Medlem
Dudixxs avatar
Bjud med henne på en fest, eller fråga om hon vill "kolla film"
Citera
2011-05-08, 23:48
Medlem
Linterieurs avatar
Prata med henne lite allmänt på msn, försök få tag i hennes nummer!
När du smsat med henne ett tag kan du ju föreslå en träff?
Tror absolut inte hon tolkar det som att du är desperat om du verkar vilja lära känna henne!
Kanske inte ensamma om du tycker det skulle kännas jobbigt, och för hennes skull med.
Citera
2011-05-09, 00:29
Medlem
GlittrigPonnys avatar
Styr upp fest med dig och dina vänner. Har ni gemensamma vänner kan du helt oskyldigt be den personen att bjuda henne och be henne att ta med några kompisar. När ni väl är på samma fest så ter det sig naturligt att prata samtidigt som man oftast har druckit lite vilket underlättar. Hoppas det funkar!
Citera
2011-05-09, 01:16
Medlem
ImJustSayins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ran3lid
Det är en tjej som rubriken säger.. Hon är den sötaste tjejen jag har sett. Och nä, nu överdriver jag inte!
Det tror jag nog du gör. Love-googles. Men hey, inget fel med det!
Citat:
Vi har träffat varandra på en fest och någon gång på tåget. Men vi känner inte varandra så bra. Snackat lite irl, men någon gång över internet. Hon verkar social och så. Men försöker inte skriva alls för mycket, vill ju inte verka desperat etc.
Nej. Du vill inte verka desperat, men uppenbarligen är du det. Stop that.. Inte bra alls. Du känner knappt tjejen.

Citat:
Nej jag är inte kär, men jag har börjat tycka om henne väldigt mycket. Jag vill verkligen ge det här en chans.
Du är förälskad. Din investering i henne är så pass stor att du startar en tråd om henne. Många tankar som cirklar runt samma person. Du blåser upp henne till någon drömvarelse. Självhypnotisering kallas det!

Citat:
Vad som är det bästa att göra av situationen? osv. Uppskattar verkligen er hjälp.
Du gör precis som du skulle göra med vilken tjej som helst. Antingen drar du ihop ett gäng och låter henne ta med sig ett par polare och hittar på något tillsammans.. En fest, gå på bio, ja.. Whatever. Eller, så finns det alltid film, matlagning eller annan 2 persons-aktivitet.

FYI, det finns massor trådar om just detta - Get that one girl - Sök lite, så hittar du nog mycket.
Senast redigerad av ImJustSayin 2011-05-09 kl. 01:22.
Citera
2011-05-09, 10:08
Medlem
ran3lids avatar
Tack för alla råd, ska fan få det här att fungera! Tar gärna emot flera råd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in