2011-05-08, 17:02
Medlem
one_sizes avatar
TS: Kolla igenom denna sida: http://educationnext.org/time-for-school/

BallaRune: Vilka ämnen har du tänkt att ha i skolan och vilka nuvarande ämnen vill du ersätta? Varför skulle dessa nya ämnen vara viktigare för individer än de vi har nu?

Allante: Visst, lägger man ner hela sitt unga liv på skolan och datorer så har man inga vänner... fram tills man skaffar sig ett IT-företag vid tjugoårsåldern och kan njuta av livet.

Ärligt talat, så kan jag baserat på personliga iakttagelser påstå att betyg inte påverkar kvalitet på livet och vänner. Visserligen kan man skaffa större kvantitet av "vänner" genom att skola tidigt och dra runt på fester men en del av dessa individer brukar däremot lida av problem, antingen inom hemmet eller begåvning, medan majoriteten av populära elever (vilka det nu är) tenderar att ha medel till goda betyg och umgås med likvärda personer.
Citera
2011-05-08, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Javanna123
Jag har fått detta ämne och kan inte byta. Behöver bara argument med källor inte åsikter om teorin.
Haha ett argument skulle ju kunna vara att i dagensflumskola lär sig ju eleverna inte ett piss, alltså skulle det med största sannolikhet lära sig mer om dem fick mer fritid. Hur skulle det vara om TS gjorde sin egen läxa?
Citera
2011-05-08, 18:48
Medlem
Javanna123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epic.Investigation
Haha ett argument skulle ju kunna vara att i dagensflumskola lär sig ju eleverna inte ett piss, alltså skulle det med största sannolikhet lära sig mer om dem fick mer fritid. Hur skulle det vara om TS gjorde sin egen läxa?
Hur skulle det vara om du LÄSTE ordentligt? 1. Jag bad om argument med källa. 2. Jag bad om tips för att jag satt fast i uppgiften, jag är ingen idiot som du verkar få det att framstå som. Jag har MVG i nästan alla ämnen och det har jag inte fått genom att inte göra min "egen läxa".
Citera
2011-05-08, 18:50
Medlem
Javanna123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one_size
TS: Kolla igenom denna sida: http://educationnext.org/time-for-school/

BallaRune: Vilka ämnen har du tänkt att ha i skolan och vilka nuvarande ämnen vill du ersätta? Varför skulle dessa nya ämnen vara viktigare för individer än de vi har nu?

Allante: Visst, lägger man ner hela sitt unga liv på skolan och datorer så har man inga vänner... fram tills man skaffar sig ett IT-företag vid tjugoårsåldern och kan njuta av livet.

Ärligt talat, så kan jag baserat på personliga iakttagelser påstå att betyg inte påverkar kvalitet på livet och vänner. Visserligen kan man skaffa större kvantitet av "vänner" genom att skola tidigt och dra runt på fester men en del av dessa individer brukar däremot lida av problem, antingen inom hemmet eller begåvning, medan majoriteten av populära elever (vilka det nu är) tenderar att ha medel till goda betyg och umgås med likvärda personer.
Äntligen en vettig människa som förstod syftet med tråden. Tack för länken!
Citera
2011-05-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av one_size

Jag efterfrågar väl större valfrihet överhuvudtaget.
Det går liksom inte att ha en och samma läroplan till alla elever.
Eleverna måste tillåtas att utveckla sina starka sidor och skolan måste även acceptera att folk har svaga sidor.
Citera
2011-05-08, 19:37
Bannlyst
Men man jobbar inte 3/4 tid och jobbar hemma 50% hemma (125%) för att få normal lön - vilket skolarbetet faktiskt handlar om - i vart fall om det är betygshets och kanske 75% hemma eller mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in