Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-05-08, 11:40
Medlem
beukskeugs avatar
Hej, min fråga är om hur man tar reda på vad ens uppdrag på jorden är, har själv hört att alla har en uppgift att fylla. Förutom att jobba och dö.. Och hur är det tänkt att man har ett uppdrag eller livsuppgift om man aldrig får reda på det ändå? Är det typ ens ledsagare eller vem bestämmer sånt?
Citera
2011-05-08, 12:00
Medlem
Jo vi har faktiskt en livsuppgift, den kan vara vad som hellst, men den uppfylls alltid. Många går ovetande genom livet men uppfyller den ändå. Kan vara så enkelt att man ska bli mormor eller farmor/farfar till ett barn som har något ännu viktigare att uppfylla.

Man upplever alltid till sin livsuppgift så den behöver man inte fundera över, det funkar ändå. En del kan ha flera livsuppgifter också.
Citera
2011-05-08, 12:26
Medlem
beukskeugs avatar
Fan vad häftigt, och smart att man slipper grubbla över den, att det bara händer.

En annan undring jag har är om tvillingsjälar, själsfränder och sånt. Är det säkert att man träffar dem och kan det vara i andra länder? Hur kan man liksom hitta varandra om man inte helt enkelt inte vet vem som är vem, aja förstår du?
Citera
2011-05-08, 12:54
Medlem
Författaren Pablo Coelho skriver mkt om det, den mest kända boken är Alkemisten.

Coelho menar att man ska tyda små tecken i vardagen, t ex om du tänker en tanke och så kommer det en fjäril och sätter sig på din hand. Då kan det vara ett tecken på att du ska ta fasta på den tanken.

Agneta Sjödin har skrivit en bok nyligen, Flickan från paradiset, tror jag den heter. Flickan är ihop med en man som är otrogen mot henne, när hon har bestämt sig för att lämna honom kommer han hem och säger att han har hittat deras drömhus. Hon följer med och tittar på huset, det ser exakt ut som hon länge drömt om.

Då är alltså poängen att hon måste övervinna hindret, inte lockas av huset utan lämna det destruktiva förhållandet. Detsamma kan även vara att du känner att du skulle vilja göra något men hindras av den ekonomiska svårigheten, att inte ha en säker inkomst. Då är poängen att du ska ha tilltro till att det löser sig, när du har valt din rätta väg.

Coelho kallar sig magiker och det här är deras livssyn som jag har uppfattat det.

Tillägg, man kan ofta möta människor som säger saker som man behöver höra också och man behöver filosofisk tid för att "höra" sin själ..
De kallar det inte uppdrag utan den rätta vägen, följa sitt hjärta.
Senast redigerad av Tina... 2011-05-08 kl. 13:01.
Citera
2011-05-08, 13:38
Moderator
Humbugs avatar
Detta tangerar filosofi. Jag flyttar dit från det paranormala
/mod
Citera
2011-05-08, 15:44
Medlem
niffi1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beukskeug
Hej, min fråga är om hur man tar reda på vad ens uppdrag på jorden är, har själv hört att alla har en uppgift att fylla. Förutom att jobba och dö.. Och hur är det tänkt att man har ett uppdrag eller livsuppgift om man aldrig får reda på det ändå? Är det typ ens ledsagare eller vem bestämmer sånt?

Hejsan.

Att undersöka livet, meningen med livet, döden, dig själv, etc., är något du sägs kunna göra med hjälp av astral projektion.

Astral projektion är när du är medveten om var du (medvetandet) är om natten när din fysiska kropp sover.

Du är då medveten om en annan dimension, en annan verklighet.

Om du vill kan du undersöka saken. Det finns lite all möjlig information angående astral projektion, men en del är nog ytligt...

Om du är intresserad av att undersöka det, skulle jag rekommendera en speciell bok som behandlar astral projektion... Eftersom den är en av en serie böcker som handlar om intern utveckling och att undersöka verkligheten. I en av böckerna skrivs det kortfattat om skapelsen och meningen med livet, men det ges av ett syfte. Du kan som sagt själv undersöka det... Om man inte själv undersöker det, så är det bara en idé, inget man vet...

Dessa böcker lär ut PRAKTISKA ÖVNINGAR om hur du själv kan UNDERSÖKA. Det är alltså inte böcker proppat med teorier och de ger inte ett trossystem... Utan ger dig verktyg att undersöka med. Det ges påståenden om vissa saker, men det är som en karta. Som du själv måste undersöka för att verifiera om sant eller ej.
Citera
2011-05-09, 04:23
Medlem
Tollons avatar
Om du inte vet vad ditt mål i livet är så är det troligtvis att uppnå en 51% positiv skörd innan du slutar ditt liv.
Dvs att uppnå minst 51% goda och oegoistiska handlingar.
Eller ännu enklare uttryckt - vara mestadels osjälvisk och hjälpande i livet.
De allra flesta har detta mål som mening med sitt liv.

Vet du redan vad ditt mål i livet är så är detta INTE ditt mål i livet.
Ditt mål torde i såna fall vara att uppnå minst 95% NEGATIV skörd.
Endast ett litet fåtal har detta mål i livet.

Anledningen till att vissa har detta negativa som mål, är att hjälpa oss andra att använda våran fria vilja till att, trots alla elakheter vi utsätts från av denna lilla grupp av människor, ändå mestadels vara goda i livet.
Utan negativitet, hur ska man kunna uppskatta positivitet?

Så det kan verka som att dessa människor gör oss illa, men faktum är att de hjälper oss att bättre förstå skillnaden mellan gott och ont.
Vad de uppnår med sin negativa skörd (om de skulle lyckas) är att ytterligare uppskatta det positiva i senare liv, nu när de själva upplevt vad det nästintill fullständigt negativa levernet innebär.

Vad vi andra uppnår med vårt positiva mål är att lära oss vara osjälviska och glädjen det för med sig - det tar vi med oss till nästa liv.

Det finns en lång diskussion med en person som hävdar sig vara av en Illuminati blodlinje (och hans mål är 95% negativ skörd) publicerad på nätet.
Jag ska länka till den.
Den är lång, men det är MYCKET intressant läsning för den som funderar på meningen och målet med livet.

http://www.illuminati-news.com/00363.html
Citera
2011-05-09, 20:44
Medlem
Deliberatelys avatar
Vårat enda syfte som existens är fortsatt existens, det är därför vi existerar.
Citera
2011-05-10, 20:42
Medlem
Kolla upp ditt horoskop! Norra noderna visar inom vilka områden som man har karma och ska utveckla i detta liv. Hela horoskopet ger en rätt så bra bild på dina grundläggande energier och förmågor.
Citera
2011-05-10, 22:31
Medlem
beukskeugs avatar
kan du langa länk på stenbocken, vet inte vart jag ska leta. Hamnar bara på skitsidor där det bara står dynga, vill ha någon förtrolig sida gärna
Citera
2011-05-10, 22:47
Medlem
majak0vskijs avatar
Jag likt du funderar likadant sedan säger det pang och då klickar den inre vissheten till! Omständigheter och subjektiva tolkningar är skiten för att få det öde man vill om nu ett öde faller en på läppen.
Citera
2011-05-11, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beukskeug
kan du langa länk på stenbocken, vet inte vart jag ska leta. Hamnar bara på skitsidor där det bara står dynga, vill ha någon förtrolig sida gärna

Kolla www.astro.com och free horoscopes. Fyll i födelseuppgifter och du har massor av info att kolla som reselinjer, framtids- och födelsehoroskop. Fråga på mail om du får problem. Jag tycker i alla fall att det stämmer väldigt bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in