2011-05-08, 02:37
Medlem
DeSupras avatar
Hej alla glada pokerspelare! Jag har tänkt att dela med sig lite tankar och funderingar kring varför jag har slutat att spela poker. Äsch, ännu en fisk som har spelat bort allt tänker du!? Tyvärr så stämmer det helt korrekt att jag har förlorat en hel del under dom senaste månader (ca 4-5). Problemet ligger i att jag "springer" otroligt dåligt. Jag är extremt, extremt, kräsen när det gäller starthänder. "AKs" brukar jag spela som "sämsta" handen då jag har tight-aggressiv stil. Det tog flera år för mig att komma till dom höga nivåer och utvecklas som pokerspelare. Jag har inga känslor om jag förlorar en stor pott med AA eller KK. Det har bara regnat ner av sådana förluster i flera månader nu. Jag tror inte på tur och otur. Då kam man lika bra tro på gud (hjärntvätt).

Har du upplevt något liknande? Dela gärna med dig!
Citera
2011-05-08, 02:44
Medlem
notwists avatar
Vad vill du få ut av den här tråden? Vill du höra att det inte är ditt fel att du spelat bort en jävla massa pengar?
Citera
2011-05-08, 02:55
Medlem
bonnlurks avatar
Lol har du knarkat (alkohol inkluderat ofc)? Att förlora tillhörn pokern. Kul att du sparar dina pengar iallafall din nit!

Mvh bonnlurk
Citera
2011-05-08, 02:57
Medlem
FrankRosenthals avatar
Tycker att du borde lära dig att spela fler händer och position för att sen komma tillbaka.

EDIT: Även lära dig spela dina motståndare.
Senast redigerad av FrankRosenthal 2011-05-08 kl. 03:02.
Citera
2011-05-08, 02:58
Medlem
mEaters avatar
Poker är den dyraste hobby jag har haft
Citera
2011-05-08, 03:06
Medlem
Krypton-85s avatar
Om några veckor när den värsta tilten lagt sig så sitter du vid borden igen och blir utdragen med dina TPTK mot hålstegedrag
Citera
2011-05-08, 04:07
Bannlyst
Hur mycket har du förlorat?
Citera
2011-05-08, 04:35
Avslutad
Tycker du att poker är kul? Spela isåfall på en nivå där du har råd att förlora utan att det påverkar din ekonomi i helhet.

För att bli proffs måste du klara av att hantera förluster, även om du är bäst...
Citera
2011-05-08, 16:15
Medlem
DeSupras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krypton-85
Om några veckor när den värsta tilten lagt sig så sitter du vid borden igen och blir utdragen med dina TPTK mot hålstegedrag

Jag förstår exakt vad du menar men jag har slutat lira nu.

Citat:
Ursprungligen postat av EyeFartedLOL
Hur mycket har du förlorat?

Sexsifrigt

Citat:
Ursprungligen postat av KitKatBlomman
Tycker du att poker är kul? Spela isåfall på en nivå där du har råd att förlora utan att det påverkar din ekonomi i helhet.

För att bli proffs måste du klara av att hantera förluster, även om du är bäst...

Ska jag vara ärlig så var det länge sedan jag slutade tycka att det är "kul" att spela. Jag ser poker som arbetsverktyg där det inte finns några känslor inblandade.
Citera
2011-05-08, 16:59
Medlem
Stormorfars avatar
Jag tror inte heller på tur eller otur. Vissa föds med mera tur än andra..

Man är liksom rent motriggad
Citera
2011-05-09, 10:03
Medlem
Retorikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Jag tror inte heller på tur eller otur. Vissa föds med mera tur än andra..

Man är liksom rent motriggad
En ny riggtråd? Härligt!
Citera
2011-05-09, 19:54
Medlem
kthxbyelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retorikern
En ny riggtråd? Härligt!

Stormorfar kommenterar inte om inte otur och rigg kan klämmas in någonstans, det trodde jag ALLA på fb visste.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in