Vad döps kameler till? Väljer araber och andra folk namn motsvarande hur vi väljer namn på våra husdjur, är kamelers namn helt enkelt arabiska pojk- och flicknamn?
(Inga jävla kålmårdenkameler eller annat trams nu.)
Jag provade att googla lite lätt på "famous camels" för att se vad de kan tänkas heta och wikipedia hade bara två "kända kameler" Abu-Niat the Camel och Injaz.
Men sedan provade jag med "famous camel name" och på nabatea.net står det: "It is common for Arabs to name their camels after some characteristic of the camel, such as it's color, speed, shame etc.", så det kanske är på det viset kamelnamn bestäms...
Jag provade att googla lite lätt på "famous camels" för att se vad de kan tänkas heta och wikipedia hade bara två "kända kameler" Abu-Niat the Camel och Injaz.
Men sedan provade jag med "famous camel name" och på nabatea.net gick står det: "It is common for Arabs to name their camels after some characteristic of the camel, such as it's color, speed, shame etc.", så det kanske är på det viset kamelnamn bestäms...
Hade velat ha en kamel som heter Gunnar
Men som Allaballawalla säger låter rimligt, typ som indian-namn, man döper den till något som utmärker kamelen
Om han är en jävel på att sparkas så kanske han får heta Sparken, fast på arabiska