vad menar du med oregistrerat kontokort? går de att fixa ett bank konto utan att berätta vem man är? mer info tack
Menar såklart kontantkort till telefonen så dom inte kan söka upp dig via eniro.se eller hitta.se.
Dock kan du skaffa något offshore konto vilket är helt anonymt men lite svårt o förklara sig för en eventuell köpare värför man har sånt konstigt kontonummer
Men i Sverige så är det sekretess på all bank information men ibland så sitter någon mindre vetande vid informationen på bankerna som skulle kunna ge ut ditt namn...så det är inte helt säkert.
Menar såklart kontantkort till telefonen så dom inte kan söka upp dig via eniro.se eller hitta.se.
Dock kan du skaffa något offshore konto vilket är helt anonymt men lite svårt o förklara sig för en eventuell köpare värför man har sånt konstigt kontonummer
Men i Sverige så är det sekretess på all bank information men ibland så sitter någon mindre vetande vid informationen på bankerna som skulle kunna ge ut ditt namn...så det är inte helt säkert.
ja men om du skulle sitta å scamma en massa folk på blocket skulle dom självklart polisanmäla vem som nu äger konto nummret och sen skulle det gå åt helvete.. så den planen är ju helt mosad
Just nu är jag inne i en "tjäna extra pengar - period" och då jag har läst hela tråden har jag fått en hel del tips. Tack. Fler tips tar jag gärna emot
Jag har funderat lite på det här med SJ-pallar i trä, tror ni det är något som kan ge bra förtjänst? Jag har tillgång till en hel del via mitt jobb som ingen blir glad av att se. Någon måste väl vilja köpa dem men får man bra betalt?
Just nu är jag inne i en "tjäna extra pengar - period" och då jag har läst hela tråden har jag fått en hel del tips. Tack. Fler tips tar jag gärna emot
Jag har funderat lite på det här med SJ-pallar i trä, tror ni det är något som kan ge bra förtjänst? Jag har tillgång till en hel del via mitt jobb som ingen blir glad av att se. Någon måste väl vilja köpa dem men får man bra betalt?
ring upp en firma som håller på med pallar...jag jobbade på ett stort lager och sorterade jusst pall och har för mig att en godkänd eu pall säljs för runt 80kr nånstans där, diffar en del.. men dom vill oftas ha stora volymer för att det ens ska löna sig...
Jag har under en tid funderat på hur man på bästa sätt kan köpa bostadsrätter i Stockholm, och efter renovering sälja med en hyfsad vinst. Det ska inte vara för omfattande renoveringar, då jag inte är någon hantverkare av något slag. Däremot har jag en del kontakter på bland annat Fredells så kan nog få skaplig rabatt på byggmaterial.
Vad finns för objekt? Säljer någon en lägenhet som går att tjäna pengar på?
Vilka områden är "på väg upp"?
Allmänt; vad bör jag tänka på?
illegal: ut en natt o sno bildelar, jävligt snabba cash!, inga problem o håva in en 20k på några timmar, men sen är det upp till dig hur du säljer det och hur snabbt du säljer det.
illegal: ut en natt o sno bildelar, jävligt snabba cash!, inga problem o håva in en 20k på några timmar, men sen är det upp till dig hur du säljer det och hur snabbt du säljer det.
20k för bildelar från en bil eller smådelar från många bilar?
Plocka fälgar borde kunna ge en del om man har tur, eller?
Dock måst man dra med sig ett fälgkors eller liknande + domkraft.
Om man nu lyckas ta sig in i en bil, vad förutom stereon/navigatorn är av värde och går att bära med sig? Säten tar man ju inte direkt i ryggsäcken.
takvingar o övrig exteriör styling e snabba o enkla ,en takvinge tar väll circa 5sek o ta , och lätt o sälja för en 1000-1500 kr, styling lyktor o bakljus e ingen ide o tänka på , måste skruvas bort annars blir dom helt kaputt. kombi bilarna med biljud e bra också , sedan bilarna inte ens o tänka på då man i stortsett inte får upp bagage luckan. se de mesta som lite smash´n´grab, de ska gå fort. "jävligt fort" o sluta när det går som bäst.
bilstereo e väll lite mer vågat då man antagligen måste krossa en ruta för o komma in i bilen , har du tur sitter det en gps,slutsteg,baslåda, i bilen också eller nått annat av värde, tänk på billarmen också.
fälgar går fort men ni måste va 4 pers då tar alla varsin , och man har en sån där smidig volvo orginal domkraft o ett fälgkors , d.v.s det går o få av alla på 1 min om man teamar bra. lämna domkraftarna o fälgkorsena, dom e ju ändå gratis på skroten,
äh katalysatorer e lätt o komma över bara o höra med folk som har nån gammal bil ståendes o fråga om du får plocka en ljuddämpare då dom säkert inte har en aning om skillnaden mellan en katalysator o en gammal ljuddämpare..