Citat:
Ursprungligen postat av tjobakk
Jag har tänkt lite på det här med svarttaxi. Borde man inte kunna göra den verksamheten lite proffsigare?
Till exempel:
Om jag körde svarttaxi så skulle jag trycka upp en drös med visitkort med mitt mobilnummer (jag skulle ha ett separat nummer för svarttaxiverksamheten så man slipper en massa packade människor som runger när man vill sova).
Detta visitkort skuulle man sedan kunna dela ut till kunderna så att de kan ringa nästa gång det är dags att åka.
En annan idé är ju att sälja öl/sprit. Hur många gånger skulle man inte velat haft sprit på efterfesten men det enda som fanns att tillgå var folköl på Statoil?
Man kan ju enkelt kränga Sofiero för en tjuga och en flaska smuggelvodka för 150. Det är ju en given succé.
Andra förslag som redan nämnts i tråden är ju att erbjuda lite olika musikstilar i ett CD-fodral.
Jag tror särskilt visitkortsystemet skulle generera väldigt mycket extrainkomster då kunderna aktivt kontaktar dig. Då slipper man en massa dötid där man bara skulle hängt utanför nattklubbar och raggat kunder.
Om kunderna vet att du har sprit att sälja så kan du dessutom göra dig en hacka i veckorna då dessa kan göra beställningar hos dig.
Egentligen så är det väl nästan överflödigt med visitkorten? jag har många vänner som kör svarttaxi once in a while, det är ju bara att låta alla polare och alla polares polare veta att man kan köra om det är nåt sen ge dem numret.
Att ha ett visitkort känns bara för mycket som ett fysikt bevis som kommer slå tillbaka på nåt vänster.
Men visst sälja alkohol kan man ju alltid göra, det kan bli riktigt lönsamt!
Om du kör mycket svarttaxi och bygger upp en kundkrets som köper sprit av dig så kan du tjäna en ordentlig hacka varje månad!