2009-06-12, 02:16
Medlem
orkarNs avatar
Regelbrott raderade. Reflänkar belönas obönhörligen med stenhårt smisk på röven så jag avråder alla från att ens tänka på att försöka.

/mod
Citera
2009-06-26, 16:33
Medlem
En tjej från astra zeneca ringde mig precis och frågade om jag var intresserad av att bli försöksperson ett antal dagar.

Jag hade tydligen fyllt i ett formulär för ungefär ett år sen.

Jag skulle få 12000 för 2 dagars "jobb"
Citera
2009-06-26, 17:09
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckelbarn
En tjej från astra zeneca ringde mig precis och frågade om jag var intresserad av att bli försöksperson ett antal dagar.

Jag hade tydligen fyllt i ett formulär för ungefär ett år sen.

Jag skulle få 12000 för 2 dagars "jobb"

tackade du ja då?
Citera
2009-06-27, 21:53
Medlem
Citat:
tackade du ja då?

Jag kommer antagligen tacka nej..

Om jag skulle tacka ja så skulle jag inte få spliffa på hela sommaren och inte heller ha sex på ett bra tag
Citera
2009-06-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eckelbarn
Jag kommer antagligen tacka nej..

Om jag skulle tacka ja så skulle jag inte få spliffa på hela sommaren och inte heller ha sex på ett bra tag

När är det? Är det inte värt 12 000 kr att ta det lugnt med rökandet i sommar?
Citera
2009-07-02, 16:44
Medlem
Citat:
När är det? Är det inte värt 12 000 kr att ta det lugnt med rökandet i sommar?

Det är ju på sommaren det är som härligast att puffa..
Citera
2009-07-04, 08:50
Medlem
Man kan te.x. spela poker utan att riskera pengar genom att använda No desposit bonusar. Jag har nyligen startat en blogg om hur man tjänar pengar på internet.

http://storkovan.blogspot.com/
Citera
2009-07-12, 07:27
Medlem
Jag har tänkt lite på det här med svarttaxi. Borde man inte kunna göra den verksamheten lite proffsigare?

Till exempel:

Om jag körde svarttaxi så skulle jag trycka upp en drös med visitkort med mitt mobilnummer (jag skulle ha ett separat nummer för svarttaxiverksamheten så man slipper en massa packade människor som runger när man vill sova).

Detta visitkort skuulle man sedan kunna dela ut till kunderna så att de kan ringa nästa gång det är dags att åka.

En annan idé är ju att sälja öl/sprit. Hur många gånger skulle man inte velat haft sprit på efterfesten men det enda som fanns att tillgå var folköl på Statoil?

Man kan ju enkelt kränga Sofiero för en tjuga och en flaska smuggelvodka för 150. Det är ju en given succé.

Andra förslag som redan nämnts i tråden är ju att erbjuda lite olika musikstilar i ett CD-fodral.

Jag tror särskilt visitkortsystemet skulle generera väldigt mycket extrainkomster då kunderna aktivt kontaktar dig. Då slipper man en massa dötid där man bara skulle hängt utanför nattklubbar och raggat kunder.

Om kunderna vet att du har sprit att sälja så kan du dessutom göra dig en hacka i veckorna då dessa kan göra beställningar hos dig.
Senast redigerad av tjobakk 2009-07-12 kl. 07:29.
Citera
2009-07-12, 07:55
Medlem
-o-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjobakk
Jag har tänkt lite på det här med svarttaxi. Borde man inte kunna göra den verksamheten lite proffsigare?

Till exempel:

Om jag körde svarttaxi så skulle jag trycka upp en drös med visitkort med mitt mobilnummer (jag skulle ha ett separat nummer för svarttaxiverksamheten så man slipper en massa packade människor som runger när man vill sova).

Detta visitkort skuulle man sedan kunna dela ut till kunderna så att de kan ringa nästa gång det är dags att åka.

En annan idé är ju att sälja öl/sprit. Hur många gånger skulle man inte velat haft sprit på efterfesten men det enda som fanns att tillgå var folköl på Statoil?

Man kan ju enkelt kränga Sofiero för en tjuga och en flaska smuggelvodka för 150. Det är ju en given succé.

Andra förslag som redan nämnts i tråden är ju att erbjuda lite olika musikstilar i ett CD-fodral.

Jag tror särskilt visitkortsystemet skulle generera väldigt mycket extrainkomster då kunderna aktivt kontaktar dig. Då slipper man en massa dötid där man bara skulle hängt utanför nattklubbar och raggat kunder.

Om kunderna vet att du har sprit att sälja så kan du dessutom göra dig en hacka i veckorna då dessa kan göra beställningar hos dig.

Egentligen så är det väl nästan överflödigt med visitkorten? jag har många vänner som kör svarttaxi once in a while, det är ju bara att låta alla polare och alla polares polare veta att man kan köra om det är nåt sen ge dem numret.

Att ha ett visitkort känns bara för mycket som ett fysikt bevis som kommer slå tillbaka på nåt vänster.
Men visst sälja alkohol kan man ju alltid göra, det kan bli riktigt lönsamt!

Om du kör mycket svarttaxi och bygger upp en kundkrets som köper sprit av dig så kan du tjäna en ordentlig hacka varje månad!
Citera
2009-07-12, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -o-
Egentligen så är det väl nästan överflödigt med visitkorten? jag har många vänner som kör svarttaxi once in a while, det är ju bara att låta alla polare och alla polares polare veta att man kan köra om det är nåt sen ge dem numret.

Att ha ett visitkort känns bara för mycket som ett fysikt bevis som kommer slå tillbaka på nåt vänster.
Men visst sälja alkohol kan man ju alltid göra, det kan bli riktigt lönsamt!

Om du kör mycket svarttaxi och bygger upp en kundkrets som köper sprit av dig så kan du tjäna en ordentlig hacka varje månad!

Jo visst, men om man vill ha en större kundkrets så är det ett smidigt sätt tror jag. Det är så mycket enklare att bara dela ut ett kort istället för att få dyngraka passagerare att knappa in sitt nummer i sin mobil.

När jag pluggade på universitetet så fanns det en taxiturk som gav ut sitt nummer till alla, han var väldigt populär, för övrigt väldigt trevlig också.
Citera
2009-07-12, 08:35
Medlem
-o-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjobakk
Jo visst, men om man vill ha en större kundkrets så är det ett smidigt sätt tror jag. Det är så mycket enklare att bara dela ut ett kort istället för att få dyngraka passagerare att knappa in sitt nummer i sin mobil.

När jag pluggade på universitetet så fanns det en taxiturk som gav ut sitt nummer till alla, han var väldigt populär, för övrigt väldigt trevlig också.

Jo, ett visitkort är ju faktiskt trevligt, och det hade tveklöst bidragit till fler kunder, men jag är av den åsikten, att ska du göra något kriminellt så ska du lämna så få bevis som möjligt, hur löjligt brott det än är.

"Jan-Åke Persson, Svarttaxi -076854654" ser ju inte för bra ut!
Citera
2009-07-12, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -o-
Jo, ett visitkort är ju faktiskt trevligt, och det hade tveklöst bidragit till fler kunder, men jag är av den åsikten, att ska du göra något kriminellt så ska du lämna så få bevis som möjligt, hur löjligt brott det än är.

"Jan-Åke Persson, Svarttaxi -076854654" ser ju inte för bra ut!

Haha! Nä, men du kan använda ett alias "Muhammeds färdtjänst 0123456789", och jag tror knappast att polisen lägger ner några resurser på att utreda sådana brott. Du måste nog tas på bar gärning med passagerare som säger att du kör en svarttaxi för att det ska hända något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in