2009-04-06, 16:39
Medlem
core89s avatar
Ända sätt som att tjäna pengar, utan att jobba, är att köpa billigt sälja dyrt.
Tex konsertbiljeter och dylikt. Kan man tjäna en hacka på via tradera osv
Citera
2009-04-06, 17:13
Medlem
superKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalcium
Det är ju lättast att göra så som du säger. För ett tag sen så skickade jag in ett mail till donken, BK och Max och sa att jag hade fått mögel i brödet. Och vips så kom det lite presentkort hem till mig. Jag tror att jag fick ungefär 100 kr var av dem

Vilka mailadresser använde du dig av? Och krävde du att du skulle få ersättning direkt? Eller var ditt första mail bara ett klagomål och följdmailet du fick var dom som erbjud sig att ersätta dig?
Citera
2009-04-06, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av core89
Ända sätt som att tjäna pengar, utan att jobba, är att köpa billigt sälja dyrt.
Tex konsertbiljeter och dylikt. Kan man tjäna en hacka på via tradera osv
Är det lagligt att göra så?
Citera
2009-04-08, 15:09
Medlem
wingfields avatar
Kopiera streck-koder

En avart till burkpanteriet kan ju vara att leta plastflaskor utan pant, tex
drickyoghurt och fästa dit kopierade streck-koder från en 2:- flaska.
Dessa plastflaskor är ju betydlig enklare att få tag på mot de som har pant.

Pantmaskinerna pressar ju plastflaskorna så det bör ju gå ett tag....kanske. Annars kan man ju sprida ut riskerna på många affärer.

"Rycka" några 100-lappar på varje butik är ju ingen som höjer på ögonbrynen åt.
Inga jättepengar, men men
Citera
2009-04-09, 09:43
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wingfield
En avart till burkpanteriet kan ju vara att leta plastflaskor utan pant, tex
drickyoghurt och fästa dit kopierade streck-koder från en 2:- flaska.
Dessa plastflaskor är ju betydlig enklare att få tag på mot de som har pant.

Pantmaskinerna pressar ju plastflaskorna så det bör ju gå ett tag....kanske. Annars kan man ju sprida ut riskerna på många affärer.

"Rycka" några 100-lappar på varje butik är ju ingen som höjer på ögonbrynen åt.
Inga jättepengar, men men

säker på att det går o panta en o samma "streckkod" 100ggr?
Citera
2009-04-10, 02:01
Medlem
charlieknowss avatar
adult mlm på internet

det är endast invite och lanseringen var 2 mars 2009 här är detaljerna

allxclub.com

vill nån gå me meddela mig så får ni invite, det är också första mlm i historien som går genom internet finns redan +50 länder
Citera
2009-04-10, 16:33
Medlem
wingfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo

Vet inte, men det är ju värt att prova.....om man vill
Citera
2009-04-10, 21:49
Medlem
charlieknowss avatar
det är inte något ja hittat på själv... ja har en del erfarenhet av andra mlm men fördelen här är att man behöver inte ta på sig kostymen och gå på möten hela tiden, allt sköts genom internet. Vill man testa på att tjäna pengar genom internet är detta en bra start enligt många av dom ja jobbar med.
Citera
2009-04-11, 00:28
Medlem
hagiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo

Streckkoden är inte unik för varje flaska utan är bara ett "produktnummer". Alla cola-flaskor t ex, av samma storlek och typ, har samma streckkod.
Citera
2009-04-11, 05:40
Medlem
Feddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pascal
Är det lagligt att göra så?
Absolut lagligt med undanflykten att du "inte längre" kan gå. Men om det bedrivs som verksamhet kan du behöva skatta på det. Tror det var någon rubrik om man som behövde skatta på när han köpte och sålde saker på blocket, skattesmäll på 50lök eller dyl. Värt att kolla upp, har en polare som brukar köpa iPod och använda ett år sen sälja den och får ungefär samma pris som när han köpte den. Kontentan: mycket dumma människor på köp/sälj-sidor.
Citera
2009-04-11, 23:41
Bannlyst
Pengar till sommaren!!

Jag har nyss blivit av med ett städjobb som det gick riktigt bra med.. Och nu kommer jag inte ha råd att åka på hultan om jag inte hittar ett nytt jobb eller nåt riktigt fort nu
Min mamma stod på mitt tidigare jobb, men efter ett gräl så vill hon inte det längre enbart för att hämnas på mig.

Och jag kan inte heller ta ett "riktigt" jobb, det måste vara svart. För annars kommer jag inte få torka gamlingar åt kommunen i sommar heller.

Vad kan jag ta för jobb som man kan fixa snabbt? Inte något klicka på länkar, eller sälja vidare saker etc etc.
Citera
2009-04-12, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agnonym
Jag har nyss blivit av med ett städjobb som det gick riktigt bra med.. Och nu kommer jag inte ha råd att åka på hultan om jag inte hittar ett nytt jobb eller nåt riktigt fort nu
Min mamma stod på mitt tidigare jobb, men efter ett gräl så vill hon inte det längre enbart för att hämnas på mig.

Och jag kan inte heller ta ett "riktigt" jobb, det måste vara svart. För annars kommer jag inte få torka gamlingar åt kommunen i sommar heller.

Vad kan jag ta för jobb som man kan fixa snabbt? Inte något klicka på länkar, eller sälja vidare saker etc etc.

flyttfirmor, hushållstjänster etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in