2004-10-06, 02:37
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallebille
Pantsätt något, använd pengarna för att köpa det du vill ha och spara ihop till att köpa tillbaka det du pantsatt.
Citat:
Ursprungligen postat av shitmeister
kom på att man kan panta saker man inte har användning för.. halsband, ringar mm :P
Läser du inte tipsen du får? Synd att du vill hålla dig på rätt sida lagen, blir så mycket lättare när man är på fel sida...
Citera
2004-10-06, 14:10
Medlem
Memnoks avatar
Alla tjäna pengar-trådar

Här tänkte jag samla alla trådar som handlar om hur man snabbt tjänar pengar/blir rik osv så slipper ni att starta nya trådar hela tiden. Tack till Turbo-niklas för tipset.
Citera
2004-10-06, 14:14
Medlem
Kapten Klännings avatar
Det kanske kan man oxå sammla ihop sätt att spara pengar o posta tillsammans med tipsen på hur man tjänar pengar som en FAQ
Citera
2004-11-13, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boddie
Jag tror bara att du får lämna sperma vid två tillfällen då chansen för inavel skulle bli för stor annars. Den som sen får sperman vet ju inte vart den kommer ifrån och kan ju vara din syster/dotter mm mm av den anledningen så får du inte läman fler gånger.

Inte då. Du får lämna upp till 10 ggr i månaden ca. Har en kompis som gör det här i Köpenhamn. Man får 2-300 danska kr/gång (beroende på om doneringen blir godkänd eller inte).
Citera
2004-12-18, 10:39
Medlem
Citat:
Lämna sperma (om du är kille alltså) ger 500-600kr.
Citat:
Jag tror bara att du får lämna sperma vid två tillfällen då chansen för inavel skulle bli för stor annars. Den som sen får sperman vet ju inte vart den kommer ifrån och kan ju vara din syster/dotter mm mm av den anledningen så får du inte läman fler gånger.
Du får bli pappa till sex barn genom provrörsbefruktning/spermadonator, sen är det stopp för den inkomsten. Om det är det samma som 6*600kr vet jag inte. Teoretiskt så räcker det med en handtralla för några miljoner barn.
Du måste också redan vara pappa för att få bli spermadonator.

För övrigt så såg man ju dokumentären om Carl Serung. Han tjänade sina första tusenlappar på att samla/tigga ihop gamla porrtidningar i kvarteret som han sen packade ihop i lämpliga paket och sålde vidare (bl.a. postorder).

Hade jag mycket pengar och ville tjäna ännu mera skulle jag öppna en hamburgerrestaurang/pizza/kebab i Finland. Här finns knappt några och dom som finns är värdelösa. Visste ni att dom kokarhamburgarna och det är 50% mjöl i dom! FYFAN! (Hejja Sibylla och Max!)

Annars kan du ju bli porrskådis. Förena nytta med nöje! Spela in en privat film och sälj till www.Caramel.nu

Nu i juletider: smyg ut i skogen och kapa lite fina julgranar som du säljer på torget i stan. (iofs inte legalt detta)

Mera vinter (annonsera på Konsum/Ica/Vivo: skotta snö åt svaga/lata människor, var jultomte den 24:e....
Citera
2004-12-18, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderKung
Du får bli pappa till sex barn genom provrörsbefruktning/spermadonator, sen är det stopp för den inkomsten. Om det är det samma som 6*600kr vet jag inte. Teoretiskt så räcker det med en handtralla för några miljoner barn.
Du måste också redan vara pappa för att få bli spermadonator.
.

Icke.
Har en kompis som donerar sperma, han är inte far, och han får donera hur mycket han vill (måste gå minst 48 timmar mellan gångerna, men om han vill hinner han med 3 ggr/vecka). Dessutom har jag hört om en som blivit pappa till ca 100 barn, men alla dessa finns ju i USAhttp://nordiskcryobank.dk/ för mer info.
Citera
2004-12-21, 04:15
Bannlyst
+++

Citat:
Ursprungligen postat av Phozonee
Hejsan hej, jag har en liten fråga...

Har ni några tips på hur man på kortast möjliga tid fixar ihop lite pengar LEGALT, och säg inte att skaffa mig en anställning, för det tar evigheter innan jag ser en lön.
Jag menar...sätt man kan fixa en hyfsad slant på om man är beredd att slita lite...

PM:a gärna om ni inte vill ta det öppet.

Tack!

Du har väl fått på tafsen ganska rejält nu, och jag håller med dig, det är mycket döskallar här på sajten, dvs här skrivs en massa dynga.
Nu är ju jag en jävligt lat jävel, och då kommer inga pengar farandes, den saken är hur klar som helst! Fråga mig bara! Att sitta å blänga på stjärnorna och tro att kontot fylls på i samma sekund, ja då är man ganska vass tankemässigt, fixar man det är man inte dålig. Nu råkar det vara som så att jag inte stött på någon som presterat i närheten av det som påstås, men måhända är just DU det där lilla extra som krävs för att få pengar att växa. Din Jävel!! Se Till å väx förfaan!! Jaa pengar nu menar jag!! Annars kommer jag hem till dig å pissar gult i skafferiet! Hur kul e det då, när morsan blir flippetiflopp vansinnig å du din blekfete faan utgör det mest svarslösa som någon kan uppbringa i modern tid!!
Blanda inte in mig bara! Man vet ju hur en fitta ser ut, men hur en fitta agerar under press är en deviationshypotetisk fråga! Som sagt... blanda inte in mig....
Citera
2004-12-21, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bootliner
Icke.
Har en kompis som donerar sperma, han är inte far, och han får donera hur mycket han vill (måste gå minst 48 timmar mellan gångerna, men om han vill hinner han med 3 ggr/vecka).
Det låter mystiskt, jag är tveksam. Men du verkar säker på din sak.
Jag har dock för mig att när jag läste familjerätten på juristlinjen våren 2000 att vår lärare/professor sa att donatorer måste vara pappa den riktiga vägen och max 6 barn donatorvägen. Detta för att inte dårar som vill bli pappa till varje pris blir donatorer och taket på 6 barn är för att minska risken för inavel.
Parantes: Och när jag lämnade blod på KS i slutet av -90 talet (dom raggade spermadonatorer bland blodgivare) läste jag infofolder där det stod att man måste vara pappa redan den riktiga vägen för att bli donator.
Citera
2004-12-21, 13:24
Medlem
hpe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderKung
Det låter mystiskt, jag är tveksam. Men du verkar säker på din sak.
Jag har dock för mig att när jag läste familjerätten på juristlinjen våren 2000 att vår lärare/professor sa att donatorer måste vara pappa den riktiga vägen och max 6 barn donatorvägen. Detta för att inte dårar som vill bli pappa till varje pris blir donatorer och taket på 6 barn är för att minska risken för inavel.
Parantes: Och när jag lämnade blod på KS i slutet av -90 talet (dom raggade spermadonatorer bland blodgivare) läste jag infofolder där det stod att man måste vara pappa redan den riktiga vägen för att bli donator.

Kanske så att det gäller i Sverige medan den andre debattören refererade till reglerna i det lite liberalare Danmark?

/hpe
Citera
2004-12-21, 15:40
Medlem
Ja, antingen kanske reglerna är annorlunda här i Danmark, eller så har det ändrat sig på de sista åren. De gjorde t ex diverse tester på hans spermier och han fick göra läkarbesök etc för att kolla att allt var normalt.
Citera
2005-01-05, 17:33
Medlem
Import och sedan försäljning via annonssidor, t ex blocket eller ebay. Går enkelt att tjäna några tusenlappar extra i månaden för väldigt lite arbete.

Gillar man inte att sälja varorna själv så går det ju alltid att försöka hitta säljare (någon bra vän som gillar det) som får en stor del av vinsten.
Citera
2005-01-10, 20:13
Medlem
[ZlenCan]s avatar
Fina pengar

Det som jag nu ska berätta kommer att kräva visa uppoffringar, sedan får du som person avgöra om det är rätt eller fel för dig. För att kunna genomföra detta så måste du vara säker på att du har sjukförsäkring eller någon liknande försäkring.

Jag har kommit på en liten berättelse som borde funka för er alla. Det var en kille som var på ett disco och dagen efteråt så kände han av att det susade i hans öron. Det första som man tänker på då är att man har fått tinnitus, så killen åker vidare till närmsta sjukhus. Observera att det är bäst att åka till sjukhuset efter ca 3-4 veckor efter discot. När man väl har kommit upp på sjukhuset så kommer man få sätta sig i en ljudisolerat rum, och sitta och lyssna på olika ljud som ska efterlikna ditt sus som du har i dina öron. När du sitter där inne så kommer du få trycka på några knappar så att systern bakom rummet ska veta vilket ljud som du har i dina öron, du kommer även få säga hur högt det låter. Efter det så kommer systen att avgöra om du har tinnitus eller inte. Om nu systern säger att du har tinnitus så kommer hon skicka vidare detta till någon överläkare, sedan kommer han att avgöra om du har tinnitus. Alltså kan man dra slutsatsen att det inte kan bevisa om du har tinnitus eller inte? Rätta mig om jag har fel. Efter att detta är fixat så är det bara det lätta kvar, nu går du in på försäkringsbolaget och säger att du lever för musiken och att du spelar gitarr och att hela ditt liv kommer att gå i kras. OBS! Det är inte nödvändigt att överdriva att du spelar gitarr och lever för musiken, det gör bara så att du kanske får mer pengar. Slut

Nu kommer förklaringen: Jag har själv varit med om detta, så jag vet vilka olika testar dom gör, så att ni inte tror att jag sitter ljuger. Efter att jag fick veta att jag hade tinnitus så drog jag ner på försäkringsbolaget och sa att jag hade tinnitus. Efter att dom hade kollat upp detta med läkarna så skrev dom ut en check på 15 000 till mig  fast jag drog inte den överdrivna versionen. Nu får ni avgöra om ni tycker det är dumt eller inte. Jag vet ej vilka nackdelar det har att bara på tinnitus men jag har inte stött på några problem ännu: Men ni ska veta att ni ska fejka att ni har tinnitus, så att jag inte lurar någon att åka på disco och trycka upp örat mot högtalaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in