2008-02-14, 16:22
Medlem
TommyGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Borde man inte kunna göra något smart med prisdifferensen på t ex TV-spel?

Halo 3 kostar 399 kr på valfri Elgiganten-affär, medan exakt samma spel kostar 699 kr på valfri EB-games (jag har med egna ögon sett detta). Helst vill jag inte hålla på och köpa en bunt spel och sälja på Blocket eller Tradera, trots att jag vet att det skulle ge fin provision, eftersom det är så jävla jobbigt och det är inte säkert att man får allt sålt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=43751

Tips? Det finns spelaffärer som köper upp spel, dock vet jag inte hur mycket som dras av på begagnade men det är trots allt 300 kr i prisskillnad så något borde ju kunna göras?

Du säljer spelet innan du köper in det såklart...
vill nån köpa av dig för säg 499kr för Halo3, så knatar du iväg till Elgiganten
å köper det där för 399kr efter att du fått din beställning på 499kr.
Citera
2008-02-14, 17:28
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyGBG
Du säljer spelet innan du köper in det såklart...
vill nån köpa av dig för säg 499kr för Halo3, så knatar du iväg till Elgiganten
å köper det där för 399kr efter att du fått din beställning på 499kr.

Kanske inte är en så bra idé från min sida, dom verkar inte gå på så höga priser direkt:

http://www.tradera.com/search/imp.aspx?search=halo+3&catid=302024

Citera
2008-02-14, 17:31
Medlem
TommyGBGs avatar
Citat:
Kanske inte är en så bra idé från min sida, dom verkar inte gå på så höga priser direkt:

http://www.tradera.com/search/imp.aspx?search=halo+3&catid=302024

ok trist men mitt svar var mest för att visa att man kan tänka i andra riktningar
än just köp-lagerhåll-sälj som du var inne på först. Bra mycket effektivare att
sälja först och sedan köpa in det man behöver leverera, sålänge man får köpt in alltså.
Citera
2008-02-14, 19:50
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyGBG
ok trist men mitt svar var mest för att visa att man kan tänka i andra riktningar
än just köp-lagerhåll-sälj som du var inne på först. Bra mycket effektivare att
sälja först och sedan köpa in det man behöver leverera, sålänge man får köpt in alltså.

Japp jag förstod det, väldigt bra att du upplyste mig också för det kan användas på många områden så det tackar jag för.
Citera
2008-02-14, 20:11
Medlem
TommyGBGs avatar
Citat:
Japp jag förstod det, väldigt bra att du upplyste mig också för det kan användas på många områden så det tackar jag för.

Kul att du gillade det, lycka till med affärerna!
Citera
2008-02-17, 20:45
Medlem
crazykid666s avatar
GNLD är väl ett men det är som alla andra att man behöver pengar för att tjäna dem, och att försöka få folk att gå med i sånt här är inte lätt.
Citera
2008-02-17, 22:23
Medlem
Svartaxi för studenter i medelstor stad då själva universitet ligger 4-5km utanför city. Fredag, Lördag..

Någon som har utvecklat denna affärside?
Citera
2008-02-17, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits87
Svartaxi för studenter i medelstor stad då själva universitet ligger 4-5km utanför city. Fredag, Lördag..

Någon som har utvecklat denna affärside?

Har diskuterats innan och jag instämmer. Inga problem att dra ihop 500kr mellan klockan 01.00-03.00
Citera
2008-02-17, 22:41
Medlem
Axeluss avatar
Någon som har diskuterat att bli antikhandlare? Om jag fick välja något klassiskt, hederligt gipsy-företagarjobb att tjäna pengar på skulle det förmodligen vara att sälja och köpa antikt. Det är roligt, lärorikt (du måste läsa på om Rembrants tavlor och Rörstrands servicer eller dansk modern möbeldesign) och du kan säkert tjäna grymt med pengar om du är duktig och tålmodig. Du får vara iskall när det gäller att bjuda på auktioner...

Läs på om olika grejer som säljs dyrt på antikmarknaden: Idag är det typ funkisgrejer från 50-talet som gäller. Rokokobyråer från 1700-talet är billigare än en IKEA-Billy bokhylla. Köp upp ett jävla lager av det här, sen om 20-30 år när folk tröttnar på funkis-skiten kommer de blicka tillbaka på det anrika klassicistiska dragen, då säljer man det dyrt utav bara helvete.

Eller så kan man åka ut till landet, till nån liten håla där man har auktion (läs tidningarna, det brukar stå där) köp det som du vet är säljbart i storstan. Det som folk tycker är fjolligt och plastigt på landet är oftast jävligt fräckt i Göteborg eller Stockholm.

Grejen med antika saker och second hand är att värdet på grejerna är väldigt oförutsägbara, vilket kan både vara bra och dåligt. Om du hittar en nisch kan du säkert köpa vissa grejer billigt och kunna sälja dyrt.
Senast redigerad av Axelus 2008-02-17 kl. 22:44.
Citera
2008-02-26, 23:49
Medlem
Schmoes avatar
när någon frågar dig om du vill köpa ut (snus/cigg/raketer/alkohol) kanske de har 50, 100 eller 500 spänn, ta dom o spring som fan! hahahaaha
Citera
2008-02-27, 14:21
Medlem
Saltochblandats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoe
när någon frågar dig om du vill köpa ut (snus/cigg/raketer/alkohol) kanske de har 50, 100 eller 500 spänn, ta dom o spring som fan! hahahaaha

Det dær va bara tråkigt. Men det kunde varit lite fyndigt om det inte vore før att TS specifikt efterlyste LEGALA sætt att tjæna pengar på.
Citera
2008-02-27, 18:24
Medlem
lexitos avatar
gratislaxen

en kompis till mig har en bil med reklamdekaler på båda dörrarna (2 dörrars). 1000 spänn i månaden får han för det... vart han gick för å klistra på dom vet jag inte men nu har han iaf tagit bort reklamen och pengarna rullar in ändå såklart. en grtais lax i månaden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in