2007-11-09, 22:59
Medlem
Floating In Muds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
stämmer det att man ALDRIG behöver betala faktureringsavgiften på fakturorna man får? bara att ringa fakturerande företaget och be att dom tar bort avgiften..har jag hört, stämmer?

Det finns säkert företag som är villiga att gör det för dig, men vad jag har hört är att så länge företaget ifråga erbjuder en alternativ, mer kosnadseffektiv, betalningsmetod (exempelvis e-faktura eller autogiro) så har de rätt att kräva dig på faktureringsavgift.
Citera
2007-11-11, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floating In Mud
Det finns säkert företag som är villiga att gör det för dig, men vad jag har hört är att så länge företaget ifråga erbjuder en alternativ, mer kosnadseffektiv, betalningsmetod (exempelvis e-faktura eller autogiro) så har de rätt att kräva dig på faktureringsavgift.

Då förstår jag! Företaget i fråga där man kunde ta bort f-avgiften kunde INTE erbjuda något alternativ såsom autogiro eller e-faktura, därav så blev dom väl tvugna att, gentemot kunden, iaf kunna ta bort denna avgift.

Case closed, tack!
Citera
2007-11-25, 22:15
Medlem
Bombardirs avatar
Antar att frågan ställts förrut i tråden men att söka inom en tråd är som bekant ett rent helvete:

Alltså:
Hur mycket kan man tjäna som blodgivare alternativt spermadonator?

Har för mig att det senare endast går att göra i Danmark...

Nååå?
Citera
2007-11-26, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardir
Antar att frågan ställts förrut i tråden men att söka inom en tråd är som bekant ett rent helvete:

Alltså:
Hur mycket kan man tjäna som blodgivare alternativt spermadonator?

Har för mig att det senare endast går att göra i Danmark...

Nååå?

Blodgivare, gratis hälsokontroll med tillhörande blodprov, fika samt present, that´s it, du gör en god gärning också!

Spermadonator..vette fan, skulle dock inte släppa iväg mina soldater till okända kvinns..
Citera
2007-11-29, 20:43
Medlem
Tammers avatar
Det absolut säkraste och enklaste sättet att snabbt tjäna pengar är genom bostäder. Flytta till en av allmännyttans hyreslägenheter i Stockholmstrakten. Man har nämligen rätt att bilda bostadsrättsförening och köpa lägenheten man bor i. Lägenheterna säljs till under halva marknadsvärdet. En lägenhet i t ex närförorter som Årsta och Nacka är värda runt 2-2,5 miljoner, och får köpas för 7-8 hundra tusen. Har själv flera bekanta som gjort sig mindre förmögenheter på detta sätt. Även mindre attraktiva lägenheter i ytterområdena kan generera vinster på 6-7 hundra tusen.
Citera
2007-12-02, 19:47
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det absolut säkraste och enklaste sättet att snabbt tjäna pengar är genom bostäder. Flytta till en av allmännyttans hyreslägenheter i Stockholmstrakten. Man har nämligen rätt att bilda bostadsrättsförening och köpa lägenheten man bor i. Lägenheterna säljs till under halva marknadsvärdet. En lägenhet i t ex närförorter som Årsta och Nacka är värda runt 2-2,5 miljoner, och får köpas för 7-8 hundra tusen. Har själv flera bekanta som gjort sig mindre förmögenheter på detta sätt. Även mindre attraktiva lägenheter i ytterområdena kan generera vinster på 6-7 hundra tusen.

Låter som ett spännande koncept värt att tittas närmare på
Citera
2007-12-03, 16:47
Medlem
Denethorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruudolf
Vad finns det för "halv-olagliga" sätt att tjäna pengar fort som tusan ? Skulle räcka med ca 15-20 000kr. Men det viktiga är att det går fort!

Gammalt ämne, men det man kan göra om man går i gymnasiet är att sno litteratur, svin enkelt och man får rätt mycket när man sen lägger ut på blocket/annonser vid ens lokala komvux.

(Har man gått ut kan man be vänner/syskon att sno)
Citera
2007-12-04, 19:12
Medlem
Canarizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birabacken
Låter som ett spännande koncept värt att tittas närmare på

Absolut. Mycket intressant. Älskar allmännyttan. Bara idioter som klagar.
Citera
2007-12-05, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denethorn
Gammalt ämne, men det man kan göra om man går i gymnasiet är att sno litteratur, svin enkelt och man får rätt mycket när man sen lägger ut på blocket/annonser vid ens lokala komvux.

(Har man gått ut kan man be vänner/syskon att sno)

Hmm, vad mer exakt ska man sno? Risker? Övrigt?
Citera
2007-12-06, 14:24
Medlem
Denethorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoltSparkZler
Hmm, vad mer exakt ska man sno? Risker? Övrigt?
Kurslitteratur, vanliga ämnen som folk läser upp på komvux. Populära är t.e.x Fysik A/B Kemi A/B Matte A/B/C/D/E. Riskerna är små, ser du en bok så ta den.
Citera
2007-12-06, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denethorn
Kurslitteratur, vanliga ämnen som folk läser upp på komvux. Populära är t.e.x Fysik A/B Kemi A/B Matte A/B/C/D/E. Riskerna är små, ser du en bok så ta den.

Hmm, tack för tipset. Dock så vettefan om jag har mage att stjäla.

Men är det inte svårt att få det sålt på blocket? Är risken stor att man blir tagen? Lönar det sig?
Citera
2007-12-07, 20:04
Medlem
WeistMeisters avatar
Att stjäla kurslitteratur på gymnasiet är väl nästan som att stjäla från alla som betalar skatt?

OnTopic:
Om nått/några år hade jag tänkt köpa bostäder i tex. Stockholm och sedan renovera dem själv eller med hjälp utav bekanta. Sedan sälja dem igen efter den tid det tar att renovera lägenheten. Någon som gjort detta och tjänat sig en hacka? Tror lugnt att man kan tjäna runt 10-20% av inköpspriset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in