Fast i den första filmen är det väl lite allt möjligt, inklusive djur, barn och kvinnor, som smittar ner hyrfilmen med äcklighet, inte bara män? Eller syftar du på grabben i soffan?
När det gäller den andra filmen har jag svårt att se att den lyfter kvinnan något alls, faktiskt. Det är ju inte precis så att man sitter och oooh-ar beundrande för att hon otippat visar sig vara proffs på praktiskt taget alla idrotter som finns, utan det är ju bara för att kombinationen lätt köttbulleformad, lite äldre kvinna/elitidrottsman är absurd som det blir lite kul, tycker jag.
Däremot är det rätt ovanligt att överhuvudtaget få se lätt köttbulleformade, äldre kvinnor få åbäka sig i TV och än mindre i såpass avslöjande kläder och sysslandes med idrott, och det kan jag tycka är ett litet plus fast inte så mycket för kvinnor som för reklambranschen som ju annars verkar ha fobi för den kvinnovarianten. Vem vet, när som helst, om en 50 - 60 år så där, kanske de t.o.m. kan få vara med utan att det är meningen att man ska skratta åt dem!