2011-05-07, 00:04
Medlem
Är inte så mycket av en skrivare så sammanfattar allt rätt kort.

Har varit kompis med en tjej i ungefär 1,5 år, nu på senare tid har det börjat växa fram mer "love-känslor" för denna tjejen. Har inte vågat säga något till nån, då jag är väldigt paranoid och rykten sprids fort som satan i staden jag bor.

Fast den största anledningen till att jag inte har sagt eller gjort något är för att hon har poängterat vid ett flertal tillfällen att vi är så bra kompisar och sånt.
Förutom vid ett tillfälle då vi var hos en kompis och tittade på film, vette fan vad de var med hon men hon var jävligt närgången och sånt. Men blyg och klumpig som man är bland tjejer så gjorde man ju inget.

Sen så hörs det som att hon är på G med någon annan, (vad sa jag om rykten, huh? ) sen så vart ju inte saken bättre av att de är en väldigt god vän till mig.

Så kära FB vad ska jag göra? Gräva ner skiten, vara vänner och se hon tillsammans med någon annan, eller lägga ut korten på bordet och säga som det är.
Citera
2011-05-07, 00:08
Medlem
Mullvad3ns avatar
Jag säger kör på! Bättre att ha försökt och att det inte gick än att inte försöka och ångra det resten av livet.
Citera
2011-05-07, 00:09
Medlem
Flippkids avatar
Beror på om du är villig att sumpa er vänskap, kan lätt bli så om du säger att du tycker om henne som mer än vän. Men vem vet, hon kanske har liknande känslor om du har tur..dock kan du ju prova med att försöka visa det lite mer diskret först än att säga det rakt ut.
Citera
2011-05-07, 00:09
Medlem
Californias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaeen

Har varit kompis med en tjej i ungefär 1,5 år, nu på senare tid har det börjat växa fram mer "love-känslor" för denna tjejen. Har inte vågat säga något till nån, då jag är väldigt paranoid och rykten sprids fort som satan i staden jag bor.

Fast den största anledningen till att jag inte har sagt eller gjort något är för att hon har poängterat vid ett flertal tillfällen att vi är så bra kompisar och sånt.
Förutom vid ett tillfälle då vi var hos en kompis och tittade på film, vette fan vad de var med hon men hon var jävligt närgången och sånt. Men blyg och klumpig som man är bland tjejer så gjorde man ju inget.

Sen så hörs det som att hon är på G med någon annan, (vad sa jag om rykten, huh? ) sen så vart ju inte saken bättre av att de är en väldigt god vän till mig.

Så kära FB vad ska jag göra? Gräva ner skiten, vara vänner och se hon tillsammans med någon annan, eller lägga ut korten på bordet och säga som det är.

Som en sann FB:are så ska du slaska fram kuken! Nej men allvarligt berätta!
Citera
2011-05-07, 00:11
Medlem
Shadowruns avatar
Fortsätta vara vänner? Jag tror inte det är särskilt hälsosamt om du inte "lägger korten på bordet"
Avundsjuk på polaren som fick till det, bitter på dig själv för att du inte vågade ens försöka.
Ta en chans! Om det blir utan kärleksfullt resultat och vänskaperna med respektive person spricker, var det kanske inte så mycket till vänskap från början.
Citera
2011-05-07, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flippkid
Beror på om du är villig att sumpa er vänskap, kan lätt bli så om du säger att du tycker om henne som mer än vän. Men vem vet, hon kanske har liknande känslor om du har tur..dock kan du ju prova med att försöka visa det lite mer diskret först än att säga det rakt ut.

Hur menar du med diskret?

Som jag skrev så är jag sämst med tjejer, därför frågar jag.
Citera
2011-05-07, 01:33
Medlem
Flippkids avatar
Citat:
Hur menar du med diskret?

Som jag skrev så är jag sämst med tjejer, därför frågar jag.

Jadu är väl inte expert själv, men va lite mer flörtig och försök visa att hon är lite mer speciell men att du inte behöver säga det i just ord, eller visst det funkar också. Prova det som känns bäst!
Citera
2011-05-07, 01:48
Medlem
Citat:

Det här med att killar blir kära i sina tjejkompisar är vanligare än att tjejer blir kära i sina killkompisar, ofta under ganska lika omständigheter som du beskriver, längre tidsperioder av umgänge....Varför?

Ta inte åt dig om det inte stämmer in på dig själv men..

Du får antagligen inte ligga särskilt mycket?

Har gått ett tag sen du låg sist?

Såhäräreva... killar brukar, med längre perioder av avhållsamhet, brukar ''få upp ögonen'' för sina tjejkompisar

Ta och fråga dig själv ifall hon skulle vara så speciell om du hade fått ligga de senaste två - tre helgerna?

Botemedel, ut på krogen ligg runt lite! (sänk standarden lite om det blir svårt)
Citera
2011-05-07, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flippkid
Jadu är väl inte expert själv, men va lite mer flörtig och försök visa att hon är lite mer speciell men att du inte behöver säga det i just ord, eller visst det funkar också. Prova det som känns bäst!

Tack de ska jag prova!

Citat:
Ursprungligen postat av twaxx
Det här med att killar blir kära i sina tjejkompisar är vanligare än att tjejer blir kära i sina killkompisar, ofta under ganska lika omständigheter som du beskriver, längre tidsperioder av umgänge....Varför?

Ta inte åt dig om det inte stämmer in på dig själv men..

Du får antagligen inte ligga särskilt mycket?

Har gått ett tag sen du låg sist?

Såhäräreva... killar brukar, med längre perioder av avhållsamhet, brukar ''få upp ögonen'' för sina tjejkompisar

Ta och fråga dig själv ifall hon skulle vara så speciell om du hade fått ligga de senaste två - tre helgerna?

Botemedel, ut på krogen ligg runt lite! (sänk standarden lite om det blir svårt)

Stämmer rätt bra, men nu är de så att hon är en sjukt fantasktisk tjej med världens bästa personlighet. Så ja, hon hade varit lika speciell även om jag hade fått knullat 3 gånger om dagen.
Citera
2011-05-08, 03:07
Medlem
Aja då kan vi skrota tråden, tjejen har ett förhållande.
Citera
2011-05-08, 03:25
Medlem
Mullvad3ns avatar
naw, sånt är aldrig kul att få reda på. Bara att gå vidare och hitta en ännu bättre tjej!
Citera
2011-05-08, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvad3n
naw, sånt är aldrig kul att få reda på. Bara att gå vidare och hitta en ännu bättre tjej!
Aah men de kommer bli svårt, för de är den första jag har känt något riktigt för på flera år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in