2011-05-06, 23:35
Medlem
PhineasTFreakearss avatar
Jag har slängt ut lite över fem kilo cb-frön av den inte allra bästa kvaliteten. Det innebär ca 50 000 frön.
Jag har inte förgrott fröna utan enbart slängt ut dem som de är.
Om 99% av fröna inte gror pga. dålig plantering, låg temperatur, uppätna av fåglar osv. blir de återstående 1%, ungefär 500 plantor. Jag kommer klippa alla hannar och polinera de honor som växer, med kvalitetspollen från early girl och northern lights.

Jag kommer att rapportera hela odlingen från plantering(igår) till skörd (september)

Jag behöver ett tipps på bra och billig gödning för vegetativ fas utomhus.
Citera
2011-05-06, 23:41
Medlem
Har du slängt ut 50 000 LYXfågelfrön, alltså potent hampa eller har du bara köpt industrihampa ifrån ica/konsum?

Hurfan har du isf fått tag på 5 kilo lyxfågelfrön, odlat mycke eget?

Om det är industrihampa, dvs orökbart så vill jag bara göra en
men lycka till!
Citera
2011-05-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creme.fraiche
Har du slängt ut 50 000 LYXfågelfrön, alltså potent hampa eller har du bara köpt industrihampa ifrån ica/konsum?

Hurfan har du isf fått tag på 5 kilo lyxfågelfrön, odlat mycke eget?

Om det är industrihampa, dvs orökbart så vill jag bara göra en
men lycka till!
Om man räknar på att ett lyxfågelfrö kostar 100kr skulle det innebära att 50000 frön kostar fem miljoner. Det har jag i bakfikan! Självklart är det inte primo.
För tre år sedan var det industrihampa. Första året var det ganska dassigt röka men funkade ändå om man gjorde olja. Var dock hög cbd-halt. Körde pollinering från kvalitetsfrön så jag fick frön till nästa år.
Har nu gjort samma sak i tre år och kvalitetén bli bättre för varje år men går fortfarande inte att jämföra med primo.
Fördelarna förutom den bättre kvalitetén som kommer från "lyxgener" är att min genpool blir bättre anpassad till vårt nordiska klimat för varje generation som går, eftersom de plantors gener som inte hinner producera frön i tid försvinner.

Behöver tips på bra gödning.
Citera
2011-05-07, 00:18
Medlem
Riktigt intressant måste jag säga!

Så det blir potentare för varje år som går eller? Det skulle betyda att om man lyckades få en
industrihampa strain att ta fäste i svenska skogarna så skulle det bli rökbart med åren, eller vad tror du?

Känner nästan för att sprida ut lite industrifrön nu

Ang. Gödning så behövs det inte utomhus, moder jord kirrar biffen skaru se!
Citera
2011-05-07, 00:38
Medlem
Citat:
Riktigt intressant måste jag säga!
Ang. Gödning så behövs det inte utomhus, moder jord kirrar biffen skaru se!
Det var rökbart första året. Varje år lägger jag in gener från kvalitetsstrains+ danish pot. Räknar inte dp som kvalitetsröka, men det har en lång aklimatisering till nordiska förhållanden.

Röka är ett djävla ogräs och växer precis som brännnäslor.
Du har alldeles rätt i att moder jord kirrar biffen. Men jag vill hjälpa henne att nå sin maxpotential!
Söker ett bra gödningsmedel med NPK-värde.
Citera
2011-05-07, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhineasTFreakears
Det var rökbart första året. Varje år lägger jag in gener från kvalitetsstrains+ danish pot. Räknar inte dp som kvalitetsröka, men det har en lång aklimatisering till nordiska förhållanden.

Röka är ett djävla ogräs och växer precis som brännnäslor.
Du har alldeles rätt i att moder jord kirrar biffen. Men jag vill hjälpa henne att nå sin maxpotential!
Söker ett bra gödningsmedel med NPK-värde.
Jag tyckte det lät lite för bra för att vara sant

Men det kan väll inte vara så jättesvårt att hitta passande gödsel?
Kolla upp vilka NPK värden som du vill ha sedan googlar du runt efter gödslet med så lika NPK värden som möjligt?
Citera
2011-05-07, 01:05
Medlem
Citat:
Jag tyckte det lät lite för bra för att vara sant
Jaha?
Citat:
Men det kan väll inte vara så jättesvårt att hitta passande gödsel?
Kolla upp vilka NPK värden som du vill ha sedan googlar du runt efter gödslet med så lika NPK värden som möjligt?
Jag är ju inte alldeles blåst på gödning, jag har ändå odlat en del.
Men jag tänkte att jag kunde utnyttja kunskapen som finns på flashbacks drogodlingsforum. Här borde det finnas folk som är riktigt grymma på odling.
Jag kanske hade fel? Tycker du google är bättre som källa?
Citera
2011-05-07, 01:39
Medlem
Citat:
Jaha?

Ja jag menade att dina industrfrön blev potentare och potentare, jag läste dåligt på ditt första inlägg och missade att du pollinerade med kvalitetsfrön

Citat:
Jag kanske hade fel? Tycker du google är bättre som källa?
Ja och nej, men jag kan lova dig att om du vill hitta det på google så hittar du det.

Citat:
Jag är ju inte alldeles blåst på gödning, jag har ändå odlat en del.
Men jag tänkte att jag kunde utnyttja kunskapen som finns på flashbacks drogodlingsforum. Här borde det finnas folk som är riktigt grymma på odling.
Jajamensan det finns grymma odlare (inte jag ) här på flashback. Men du är inte först på jorden som undrar över gödning på flashback, seek b4 u speak. Alla flashbackares motto
Citera
2011-05-07, 01:52
Medlem
Salmons avatar
blåkorn, tror jag en del körde med på swecan innan det fanns en massa specialgödning att få tag på i sverige. billigt och lättilgängligt är det iaf.
som du säger är cannabis ett jävla ogräs så jag tror faktiskt inte det är så noga
Citera
2011-05-07, 01:55
Medlem
Citat:
Men du är inte först på jorden som undrar över gödning på flashback, seek b4 u speak. Alla flashbackares motto
Tru dat!
Jag är inte ute efter nått specialgödsel för majja i vegfasen för tusentals kronor.
Jag vill ha ett gödsel som man kan köpa på granngården för småpengar, som uppfyller mina behov.
Citera
2011-05-07, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salmon
blåkorn, tror jag en del körde med på swecan innan det fanns en massa specialgödning att få tag på i sverige. billigt och lättilgängligt är det iaf.
som du säger är cannabis ett jävla ogräs så jag tror faktiskt inte det är så noga
Blåkorn it is! Hade en del tankar på just det, men ville ha det bekräftat. Billigt som fan, och finns i jättesäckar.

Vad är mekanismen för växtcykeln? Finns det något jag kan göra för att se till att mina plantor hinner bli klara innan hösten?

Mer tips tas tacksamt emot!
Citera
2011-05-07, 09:17
Medlem
Citat:
Blåkorn it is! Hade en del tankar på just det, men ville ha det bekräftat. Billigt som fan, och finns i jättesäckar.

Vad är mekanismen för växtcykeln? Finns det något jag kan göra för att se till att mina plantor hinner bli klara innan hösten?

Mer tips tas tacksamt emot!

Du verkar vara erfaren sa jag kanske ar lite under din niva, men som jag har fortstatt det sa ar det strainen som paverkar hur lang tid den vegetativa fasen ar och innan blommningfasen ar klar (utomhus). Inomhus kan du ju satta om till 12/12 nar du kanner for det. Troligen kan du spara nagra dagar med ratt godning och liknande utomhus, men det lattaste i sverige som de flesta gor ar att enbart kora pa AF.

TS; kan du inte lagga upp bilder och gora nagon slags bild dagbok, jag skulle tycka det var intressant att se hur det gar for dina mangder av fron. Undrar ocksa hur du fick dessa?
Senast redigerad av sthlmaren 2011-05-07 kl. 09:19.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in