2011-05-06, 19:16
Medlem
Hejsan!

Jag tänker köpa en iphone 4 via en annons, men jag förstår inte riktigt hur det fungerar när dom skriver "fabrikupplåst,vilket betyder att den kan användas med ALLA operatörer".

Om jag nu tänkas köpa telefonen så får jag den alltså utan iPhone 4s speciella simkort, den är alltså helt oanvändbar. Om jag senare går till låt oss säga tele2 och vill binda mig där, får jag då ett simkort av dom som jag sätter in? Eller måste den skickas iväg och öppnas via Apple etc.

är det en sorts blåsning eller kan man köpa en "Helt Oanvänd i förpackning och fabrikupplåst" iPhone, och sedan gå med den till tele 2 utan problem?

tack på förhand!
Citera
2011-05-06, 19:24
Medlem
zeepaxs avatar
Om du köpt den utan abonnemang utomlands så är det bara att välja vilket bolag du vill binda dig till. vad du menar med speciellt simkort fattar jag inte. i sverige säljs den bara med abonnemang.
Citera
2011-05-06, 19:27
Medlem
Den sorts simkort du har i din telefon, om du nu inte har iphone 4, är inte likadan som den du har på iphone 4....
Citera
2011-05-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeepax
i sverige säljs den bara med abonnemang.
Fel. Apple säljer olåsta iPhone 4 på Apple Store.

När du köper din iPhone från Apple Online Store levereras den upplåst. Därmed kan du själv välja vilken mobiloperatör du vill ha, och byta operatör när som helst.

http://store.apple.com/se/browse/home/shop_iphone/family/iphone
Citera
2011-05-06, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zeepax
Om du köpt den utan abonnemang utomlands så är det bara att välja vilket bolag du vill binda dig till. vad du menar med speciellt simkort fattar jag inte. i sverige säljs den bara med abonnemang.

Det han menar är att du behöver ett micro-SIM till iPhone 4!
Det går helt utmärkt att köpa en iPhone utan abonnemang, antingen av privatpersoner eller av tex. Tele2. Men om du nu redan har hittat en säljare, så köper du naturligtvis där. Och om den är fabriksupplåst innebär det att du kan ha vilken operatör som helst. Det enda du behöver göra är att fixa ett micro-SIM, de flesta operatörer ger ut dessa gratis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in