• 2
  • 3
2004-10-05, 22:20
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Die Kinder Überraschung
Dom där jävla hemmen är ju helt bizarra, hur fan tror dom att ett barn blir "rehabiliterat" genom att umgås hela dagarna med andra i exakt samma sits som dom? Vad som behövs är att bryta gamla vanor och mönster. Ingen jag känner har blivit bättre av att sitta inne på ett sånt hem.
Kan förstå att hemmen fyller en viss funktion i samhället, om ungen nu är en fara för sig själv och andra så lär den i alla fall inte komma åt att ställa till med allt för mycket fanskap på ett sånt där hem som han/hon skulle ställt till med annars... Visserligen innebär dessa hem dåligt sällskap men å andra sidan är många som hamnar dit i dåligt sällskap redan innan de kommer till anstalten...

Jag tycker LVU passar som en sista utväg för hopplösa fall, även om det antagligen inte blir bättre lär det inte kunna bli mycket sämre heller... Däremot så är det jävligt sjukt att man rövar bort ungar till dessa "hem" p.g.a. småsaker som att de blivit fast för att röka på och sedan misslyckats med/struntat i urinproven eller skolkat för mycket... Att ta ett barn från familjen gör i de flesta fall mer skada en nytta...

Tycker inte barnen borde hamna på "vård" för något mindre än en vuxen skulle åkt på ovillkårligt fängelse för...
Citera
2004-10-06, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dell
ja något måste göras åt saken!! kanske ska börja nita honom varje dag tills han tar till drogerna . Sen kommer han att tacka mig en dag.

Eller har ni något bättre förslag??
Givande inlägg du skriver mr. Dell.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här