2011-05-05, 20:43
Medlem
Trofls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Märk att de frågar om vi BEHÖVER fler INVANDRARE för landets utveckling, att svara nej är alltså inte samma sak som att inte vilja hjälpa FLYKTINGAR.

Om man anser att Sverige klarar sin välfärd utan fler invandrare har förvrängts till något så långsökt att man inte vill hjälpa flyktingar.
Man kan ju tom vara för fri invandring, men att anse ifall Sverige har BEHOV av invandring eller inte är en annan sak.
Anser man inte att det är för lite invandrare i landet så är man rasist.

Själv tror jag att det är bättre att hjälpa människor på plats i stället för att ta hit dem. Antar att vi tar hit flyktingar för att vi hjälpa dem, känns ohumant att ignorera dessa. Jag tror dock att man hjälper mer människor i längden genom att till exempel skicka hjälpmedel till mer behövande människor i katastrof-drabbade länder eller allmänt fattiga länder.

Samt så innebär ju invandring att man minskar på arbetskompetens och de mer bärande individerna i deras hemländer, när de som faktiskt har råd flyttar ifrån sitt eget land. Kvar blir endast de fattigaste.

Väldigt förenklat, men detta tycker jag.
2011-05-05, 21:30
Medlem
ganglere2s avatar
Tack för tipset.
Röstade. Över 80 % nu!
2011-05-05, 21:47
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trofl
Själv tror jag att det är bättre att hjälpa människor på plats i stället för att ta hit dem. Antar att vi tar hit flyktingar för att vi hjälpa dem, känns ohumant att ignorera dessa. Jag tror dock att man hjälper mer människor i längden genom att till exempel skicka hjälpmedel till mer behövande människor i katastrof-drabbade länder eller allmänt fattiga länder.

Samt så innebär ju invandring att man minskar på arbetskompetens och de mer bärande individerna i deras hemländer, när de som faktiskt har råd flyttar ifrån sitt eget land. Kvar blir endast de fattigaste.

Väldigt förenklat, men detta tycker jag.
REN SD-anda Me like! Håller med dig, bättre hjälpa dem på plats, så de har chansen att bygga upp sitt land igen under demokratiska former. Vad hjälper det att fly från problemen, när de säger man ska kämpa för sin tro o frihet?

Vad hjälper det att de rika flyr? De fattiga har ej råd, de måst stanna kvar eller flytta till kringländer. De rika borde stanna kvar med sitt kapital och bygga upp sit land igen.
2011-05-05, 22:07
Medlem
Trofls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
REN SD-anda Me like! Håller med dig, bättre hjälpa dem på plats, så de har chansen att bygga upp sitt land igen under demokratiska former. Vad hjälper det att fly från problemen, när de säger man ska kämpa för sin tro o frihet?

Vad hjälper det att de rika flyr? De fattiga har ej råd, de måst stanna kvar eller flytta till kringländer. De rika borde stanna kvar med sitt kapital och bygga upp sit land igen.

Stämmer möjligtvis kanske överens med SD, håller delvis med om deras åsikter i dessa frågor. Troligen kommer jag dock inte att rösta på dem, då invandringen inte är det enda som rör samhället, blir att rösta på plånboken tills man är ekonomiskt oberoende.
2011-05-05, 22:11
Bannlyst
Haha, fan vilka sjuka och vidriga alternativ.
"Det räcker med de vi har nu"
Jo tack, de räcker mer än väl och bör skickas hem omgående.
2011-05-05, 22:15
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Centerpartiet behöver vägledning för att förnya sin politik, kanske expertisen på I&I kan hjälpa till?
Det är bara 46 personer som har röstat, just nu tycker 2/3 att det räcker.

Alternativen är: Ja, det räcker! eller: Nej, det behövs fler!

http://www.centerpartiet.se/

Är det här ett bra sätt för att ta reda på vad väljarna tycker? Eller finns det risk för att invandringsfientliga grupperingar och rasister "tar över" röstningen?

Tack för tipset de har fått svar.
2011-05-05, 22:15
Medlem
folkgemenskaps avatar
86% tycker att det räcker nu, konstigt att omröstningen inte försvunnit nu när så många röstar "fel"
2011-05-05, 22:29
Medlem
Centerbloggare som följer omröstningen:
Citat:
Bidra med ett klick (eller ett samtal!)
Nu är det verkligen full fart! Kommunalt budgetarbete, valrörelse och massor att göra på jobbet! Dessutom pågår ett förnyelsearbete i Centerpartiet där alla får delta och bidra! (Det är liksom hela tanken )
Dagens fråga presenteras på Centerpartiets hemsida, så klicka in där!

Idag var frågan ”Räcker det med de invandrare som nu kommer till Sverige eller behöver fler människor komma hit i framtiden?”…

Majoriteten av de 627 som svarat tycker att det räcker med de invandrare vi har idag. Jag hoppas att de också har skrivit kommentarer till sina svar så att det blir möjligt att få veta hur de tänker och resonerar.
http://paulabackman.centerpartiet.net/2011/05/bidra-med-ett-klick-eller-ett-samtal/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaig n=Feed%3A+centernatet+%28Centerpartiet+.net%29&utm _content=FaceBook
2011-05-05, 22:37
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Centerbloggare som följer omröstningen:

http://paulabackman.centerpartiet.net/2011/05/bidra-med-ett-klick-eller-ett-samtal/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaig n=Feed%3A+centernatet+%28Centerpartiet+.net%29&utm _content=FaceBook

Funkar inte?
2011-05-05, 22:44
Medlem
FrozenFists avatar
Har skrivit ett mejl till Centerpartiet och hänvisat till tråden här, så att de tar resultatet av undersökningen med en nypa salt.
2011-05-05, 22:51
Medlem
Awa92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFist
Har skrivit ett mejl till Centerpartiet och hänvisat till tråden här, så att de tar resultatet av undersökningen med en nypa salt.

Folk från flashback har väl också åsikter?
2011-05-05, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFist

Why so serious?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in