Citat:
Ursprungligen postat av FantaWildberries
Hej. Jag blev lite inspirerad av en person och kom till insikt att Jag också verkligen vill vara mig själv helt enktelt..
Detta gick jättebra några dagar, men sedan då skolan började igen så kom Jag tillbaka till min omogna klass som Jag om en månad slipper... Då så började Jag vara mitt vanliga Jag igen, som Jag är när Jag är med dem...
Jag vill vara mig själv till 100% och bli lite mer lugn / Jordnära.. Måste ha tips på hur Jag ska göra?
Detta skrev Jag för några dagar sedan då Jag varit utan klassen en vecka, hade varit i stockholm, där Jag trivs som fan också.. Ska dock spendera 3 fler år i den staden Jag bor innan Jag flyttar till stockholm.. Men ialafall, detta skrev Jag då till en kille, ni lär inte förstå allt jag skrivit men lite ialafall:
Jag skiter fullständigt i om någon skulle kolla på mig nu, vafan.. Jag ska bara vara mig själv liksom.. Och om någon kollar snett på mig då, så är det inte Jag som ska ändra på mig, då ska Jag bara ta avstånd ifrån den personen, för Jag är Jag och det ska ingen annan försöka ändra på, fan heller..
Måste som sagt få tips nu.. Mvh
Lär känna dig själv...lär känna vem du är bakom dom program som är satta på dig från föräldrar,lärare,vänner och samhälle för när du börjar se det då ser du också hur ofta du kompromissar med dina egna behov och känslor för att passa in (rädslor). Ingen vill vara ensam så vi blir alla mästare i självbedrägeri för att tillhöra gruppen...vi är flockdjur och känner behov av stöd av gruppen..och som spädbarn så insåg du snabbt att utan dom vuxna så är jag död.
Så att ignorera andras åsikter och säga skit i...så går du emot din egen instinkt vilken skapar konflikter inom dig. Acceptera dig själv och ge utrymme till förbättring, gör så gott du kan och respektera andra och du kommer se att självkärleken till dig själv växer och då följer som natt på dag att den gör det till andra också. Allt handlar om att ta eget ansvar för sina egna känslor...det låter tråkigt men det är nyckeln till frihet. Härligt att läsa att fler vill vara sig själva för dom flesta går omkring i sina rädslor och gör som alla andra..tack för mig!