2011-05-04, 16:35
Medlem
Typemynames avatar
Tjena tänkte lägga in en fem hundring på sportsbetting och se hur det hela går.

Eftersom det finns så många olika sidor som erbjuder detta så tänkte jag fråga här på FB innan jag reggar mig.

Ge mig lite tips nu (ett plus är om de tar emot PayPal).
Citera
2011-05-04, 17:29
Medlem
Bjurras avatar
Du har över 700 inlägg, du borde ha hittat sökfunktionen vid det här laget.
Citera
2011-05-05, 13:16
Medlem
Bet365 blir du nog nöjd med, både många och höga odds Älskar deras livebettingdel dessutom.
Citera
2011-05-05, 15:46
Medlem
MrOSs avatar
Betsson kan du lägga en femhundring på valfritt spel, torskar du får du tillbaka den.
Citera
2011-05-05, 17:03
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOS
Betsson kan du lägga en femhundring på valfritt spel, torskar du får du tillbaka den.

Varför tycker vissa att det är en bra bonus när den i själva verket är den absolut sämsta? Låt mig förklara.

Det finns olika typer av bonusar, med olika krav, olika höga procent på insättningen och gränser för hur mycket man får. I samtliga fall ska vi bortse ifrån hur mycket man måste omsätta bonuspengarna för att få ta ut pengar. Det är inte det relevanta i de här exemplen.

Exempel 1 - 100% insättningsbonus
Här får du rätt och slätt lika mycket i bonus som du sätter in, direkt på insättningen, vanligtvis upp till 500 kr. Sätt in 500 kr och du har 1000 kr på kontot att börja spela med.

Exempel 2 - 100% insättningsbonus med omsättningskrav på insättningen
Här är en bonus som är lite sämre än exempel 1, du får lika mycket i bonus som du sätter in, men för att kunna ta del av bonusen måste du först omsätta din insättning en gång. Du måste alltså sätta in 500 kr, lägga 500 kr på en kupong (eller för den delen dela upp det på fler kuponger) och därefter får du 500 kr extra att spela med.

Exempel 3 - 100% insättningsbonus med omsättningskrav samt krav på att förlora (alternativt "gratis-spel" eller "pengarna tillbaka om du torskar")
Nu har bonusen gått och blivit ytterligare lite sämre än exempel 2. Inte nog med att du måste omsätta din insättning först för att få ta del av bonusen, du måste dessutom förlora ditt spel för att få ta del av bonusen. Men spelbolagen vill ju inte få det att framstå så utan väljer istället att fint kalla det "Du får pengarna tillbaka om du förlorar.." vilket gör att vi trångsynta människor tycker att det låter jättebra.

Har ni uppfattat mig korrekt rätt?

Mitt tips är Unibet, där man får 120% insättningsbonus enligt exempel 1 upp till 600 kr (dvs. 500 kr insättning). De har dessutom väldigt bra odds, bra utbud, bra live-odds (helt klart bäst grafik där), snabba utbetalningar och bra support.
Citera
2011-05-05, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattskenet
Mitt tips är Unibet, där man får 120% insättningsbonus enligt exempel 1 upp till 600 kr (dvs. 500 kr insättning). De har dessutom väldigt bra odds, bra utbud, bra live-odds (helt klart bäst grafik där), snabba utbetalningar och bra support.

Hur är det då med omsättningskrav när de dubblar pengarna man sätter in på unibet?
Citera
2011-05-05, 20:57
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfoot58
Hur är det då med omsättningskrav när de dubblar pengarna man sätter in på unibet?

Unibet har 120% bonus upp till 1200kr. Du måste omsätta bonusen 6ggr till 1,4 innan uttag kan göras, dvs 7200kr. Kom ihåg att du alltid omsätter insättningen först. Du kan dock inte ta ut insättningen innan bonusen är omsatt, vilket är dåligt.

edit: såg att du hade 500kr. då får du 600kr som du måste omsätta 6ggr.
Senast redigerad av tOpOff 2011-05-05 kl. 21:01.
Citera
2011-05-05, 20:58
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfoot58
Bonusbeloppet skall omsättas 6 gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in