Glömsk som man är så stog ju linskoket på plattan (på full effekt) i två timmar istället för tjugo minuter. Botten på stålkastrullen är nu helt svart/mörkbrun och luktar död apa. Så, min fråga är naturligtvis; hur får man lättast bort skiten? Läste i Tips & Tricks-tråden om Svinto, men finns det något bra rengörningsmedel som lämpar sig också? Diskmedel plus skrapa-med-bestick-tricket fungerade inte...
Glömsk som man är så stog ju linskoket på plattan (på full effekt) i två timmar istället för tjugo minuter. Botten på stålkastrullen är nu helt svart/mörkbrun och luktar död apa. Så, min fråga är naturligtvis; hur får man lättast bort skiten? Läste i Tips & Tricks-tråden om Svinto, men finns det något bra rengörningsmedel som lämpar sig också? Diskmedel plus skrapa-med-bestick-tricket fungerade inte...
jo, det ska finnas speciellt medel som man häller i och låter stå i en halvtimme, sen har det liksom frätt upp allt som inte är metall. kom inte på vad det heter
jo, det ska finnas speciellt medel som man häller i och låter stå i en halvtimme, sen har det liksom frätt upp allt som inte är metall. kom inte på vad det heter
Nått man kan köpa i en vanlig livsmedelsaffär? Får hålla utkik...
Annars kom jag på idén att "låna" med lite natriumhypoklorit från jobbet och hälla i kastrullen.
Nått man kan köpa i en vanlig livsmedelsaffär? Får hålla utkik...
Annars kom jag på idén att "låna" med lite natriumhypoklorit från jobbet och hälla i kastrullen.
Kaustiksoda ?
Var bara jävligt noggran med att skölja rent kastrullen efteråt
annars mår din kropp inte så bra och du kommer vara tvungen att kontakta dom snälla tanterna på 112.
Annars kan du ju köra konstnärsvarianten. Det brukar jag göra.
Den innebär att man nöjer sig med att hälla i vanligt vatten i kastrullen,
helst kallt. Sedan får den stå där ett par dagar och vips! så har det lösts upp!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!