2011-12-02, 12:29
Medlem
justdoit1337s avatar
Gått ett par månader nu! Några som blivit bättre/sämre? Hörde att han som är så sur slutat på caza.. hans bror som har de nu? kanske går att äta där igen då? Längesen jag fick nån mald skinka nu på mina pizzor... Fick de lite varstans innan.

Min dom på ställen senaste halvåret (inte käkat på alla):

Östanbäcken: Ok men ibland ogräddade. Lite degiga liksom. ++
Mini: Lika flottiga som vanligt! +++
Briggens: Kan inte klaga alls faktiskt +++
Tre Kronor: kanske mina favoriter nu men handlar inte där pga ingen hemkörning och inte så mysigt ställe att sitta på. ++++
Citera
2012-05-01, 03:08
Medlem
Bonnatorps avatar
Vad heter pizzerian till höger om Pinocchio? Caza della Pizza?
Hursomhelst, kebabtallriken där kostar bara 39 spänn (plus ett glas dricka och en gratis påfyllning, alt. en 33cl om man tar med sig) och är himmelsk.
Enligt vad jag hört så är det samma ägare där som på tre kronor. Blir dessutom alltid trevligt bemött på bägge ställen.

Pizzerian i samma byggnad där Ica var innan Ica Maxi öppnade har inte nå vidare pizzor, men jag har bara ätit där två gånger med ca. ett halvårs mellanrum. Andra gången kände de igen mig och visste på något vänster att jag bodde i närheten.
Fick t.o.m köpa på kredit eftersom jag inte hade några pengar
Citera
2012-11-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justdoit1337
Här diskuteras enbart Härnösand!

Här tar vi upp kvalite och erfarenheter av våra pizzerior i Härnösand. Rykten får gärna tas upp men då ska man ange om det är säker källa eller löst rykte!

Jag har svårt att hitta en pizzeria som jag tycker håller jämn kvalite. Man vet ju aldrig vad man får! Ena dagen kan de vara super bra och andra dagen värdelöst.

Mina erfarenheter

Minikrogen: Fettiga pizzor. Fyllningen rinner av lätt! Kan bli bättre!
Pinocchio: Får ofta fel på beställninen. Mald skinka ibland? WTF!! Ska väl ändå va hela skinkbitar!
Matverkstan: Går mycke rykten om den ägaren! inte ätit där på 4år!
Torino: Ojämn kvalite. När de lyckas är de bäst i satan! Skabbig lokal då de läker in vatten osv.
Sorrento: Har de verkligen hundmat på Pizzan? har hört de iaf! Inte käkat där!
Caza della Pizza: Har aldrig blivit trevligt bemött där av nån anledning. Ena killen är trevlig. Den andra grymt sur!
Tre Kronor: De var otrevliga vid min beställning. Går inte dit igen!
Briggens: även lite mald skinka här ibland. Lite tråkig pizza men ändå ok. Kan bli bättre!
Härnöpizza: Dyra så därför väljer jag bort dom.
Prisma: Fan de är nya ägare hela tiden! Har ingen koll längre!

Dela med er nu av era erfareheter och bekräfta eller säg emot mina erfarenheter.

Hur fasen kan det behövas 10+ pizzerior i en så liten stad som Härnösand? Det är ju helt sjukt. Ska folk äta pizza tills tomatsåsen sprutar ur öronen?
Citera
2012-11-04, 22:43
Medlem
tjockisen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grandick
Hur fasen kan det behövas 10+ pizzerior i en så liten stad som Härnösand? Det är helt sjukt. Ska folk äta pizza tills tomatsåsen sprutar ur öronen?
Jo lite sjukt är det kanske, men det är ju gött, blir bra med konkurans.
Sjyssta öppettider, bra priser och varje pizzeria är ansluten till onlinepizza och har fri utkörning.
Citera
2012-11-05, 21:22
Medlem
Lite trist bara att ingen av härntas femtioelva pizzerior har några amibitioner. Det vore ju kul om åtminstone någon av dem vågade satsa på lite lyxigare pizzor, tex med lite mer "äkta" italienskt stuk.
Citera
2012-11-06, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towatowa
Lite trist bara att ingen av härntas femtioelva pizzerior har några amibitioner. Det vore ju kul om åtminstone någon av dem vågade satsa på lite lyxigare pizzor, tex med lite mer "äkta" italienskt stuk.

Vad jag hört så är det bara snabba, svarta pengar som intresserar pizzeriaägarna och deras maffiafader i stan...
Citera
2012-11-07, 17:52
Medlem
zharkovs avatar
Matglada Oxen är bra men man måste nästan ha bil för att ta sig dit. Östanbäckens är också bra.
Citera
2012-11-07, 18:42
Medlem
1. Minikrogen: Älskar deras pizzor, speciellt Gangster. Det som gör pizzan god är den otroligt goda kebabsåsen! Har även riktigt goda kebabtallrikar och kycklingtallrikar.
2. Pinocchio: var längesedan jag åt där nu, men har aldrig blivit missnöjd.
3. matverkstaden: inte ätit pizza där på år och dar, men hade i alla fall god mat.
4. Tre Kronor: Har goda pizzor, lite tunna för min smak.
5. Sorrento: Ätit där 4-5 gånger i mitt liv, varit gott varje gång, mysigt ställe att sitta på också.
6. Briggens: Riktigt bra kvalité på maten där varje gång jag varit där!
7. Härnö Pizzeria: samma som briggens.
8. Casa Della pizza: har goda pizzor, var i början väldigt stora men det har ändrats nu tror jag. Ganska mysig lokal.
9. Torino: som sagts tidigare, har VÄLDIGT ojämn kvalité, ena dagen är dom otroligt bra, andra dagen är det inte alls bra, har sunkiga lokaler (kanske renoverat nu?)

ett plus för de flesta pizzerior är att de har gratis utkörning! Billigt är det för det mesta också.
Citera
2013-01-22, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towatowa

Håller verkligen med dig. Anledningen till att ingen försöker göra bra pizzor är såklart att de flesta som köper pizzorna är av typen som skriver i den här tråden. Det finns tyvär inte en enda bra pizzeria i Härnösand.
Citera
2013-03-28, 17:15
Medlem
Leskys avatar
Varför är alla pizzerior i Härnösand borttagna från onlinepizza.se?
Citera
2013-03-29, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lesky
Varför är alla pizzerior i Härnösand borttagna från onlinepizza.se?

För att inte en enda använder färska champinjoner, vilket är ett krav för att vara med på onlinepizza.se
Citera
2013-09-12, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stensol
För att inte en enda använder färska champinjoner, vilket är ett krav för att vara med på onlinepizza.se

Njet, helt fel, onlinepizza tog 20% av intjänsterna för att dom var med på deras hemsida, och då dom redan hade egna sidor(Alla pizzerior), så gick det tillslut med på att säga att deras "resturang är under reperation", and yea, it was my idea
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in