• 1
  • 2
2011-05-05, 09:40
Medlem
Niss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeamon
Nu måste jag ställa några nyfikna frågor!

Tror du att det tillstånd du drabbades av endast berodde på neurotoxictet i hjärnan osakad av MDMA eller tror du det även fanns underliggande psykologiska "problem" som förvärrades av ditt MDMA-bruk?

Och under den period du höll på , gjorde du något för att motverka de neurotoxiska skador som kan uppstå av MDMA? Tränade du, åt du bra? sov du ordentligt? Tog du några preparat för att "lindra" dessa skador som jag förslagit tidigare i tråden ?

Det fanns bakomliggande faktorer till mitt bruk, men ingen allvarlig psykisk ohälsa. Inget tydde på från läkare och psykoterapeut att depressionen fanns där innan.

Jag levde ett normalt liv i största allmänhet under den perioden, arbetade heltid, träffade vänner och bekanta, skötte mig. Jag tränade ingenting. Kosten var väl lite sisådär med, mycket färdigmat. Käkade inget extra för att lindra ATs. Sov otroligt mycket under den här tiden, antar att det har att göra med mitt bruk av E, somnade runt 21 på kvällarna, upp klockan 06.

En helg såg oftast ut så här under dessa månaderna;
Stämpla ut klockan 16 på fredagen, hem och äta en pizza och dra en öl, dimma fönsterna, sätta på musik i datorn (trådlösa hörlurar), dubbeldropp, 1h senare, dubbeldropp, 2h senare dubbeldropp. Tidsuppfattningen försvann någonstans på vägen och jag körde tills jag däckade. Vakna upp på lördagen med en jävla tomhet i huvet, totalt likgiltig till allt. Äta, röka lite grönt, vänta på att det ska bli mörkt och upprepa gårdagen. Så var fredag och lördag under den här perioden.

Det farliga ligger i likgiltigheten.. det är där dom mörka tankarna föds, och vid upprepade gånger blir alla osanningar du fabricerat i ATn till sanningar och tills sist kan du inte funka som en person. Detta är alltså min högst personliga erfarenhet av frekvent bruk av E, detta är inget facit, detta drabbade mig.
Senast redigerad av Niss3 2011-05-05 kl. 09:42.
Citera
2011-05-05, 10:03
Medlem
Yeamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niss3
Det fanns bakomliggande faktorer till mitt bruk, men ingen allvarlig psykisk ohälsa. Inget tydde på från läkare och psykoterapeut att depressionen fanns där innan.

Jag levde ett normalt liv i största allmänhet under den perioden, arbetade heltid, träffade vänner och bekanta, skötte mig. Jag tränade ingenting. Kosten var väl lite sisådär med, mycket färdigmat. Käkade inget extra för att lindra ATs. Sov otroligt mycket under den här tiden, antar att det har att göra med mitt bruk av E, somnade runt 21 på kvällarna, upp klockan 06.

En helg såg oftast ut så här under dessa månaderna;
Stämpla ut klockan 16 på fredagen, hem och äta en pizza och dra en öl, dimma fönsterna, sätta på musik i datorn (trådlösa hörlurar), dubbeldropp, 1h senare, dubbeldropp, 2h senare dubbeldropp. Tidsuppfattningen försvann någonstans på vägen och jag körde tills jag däckade. Vakna upp på lördagen med en jävla tomhet i huvet, totalt likgiltig till allt. Äta, röka lite grönt, vänta på att det ska bli mörkt och upprepa gårdagen. Så var fredag och lördag under den här perioden.

Det farliga ligger i likgiltigheten.. det är där dom mörka tankarna föds, och vid upprepade gånger blir alla osanningar du fabricerat i ATn till sanningar och tills sist kan du inte funka som en person. Detta är alltså min högst personliga erfarenhet av frekvent bruk av E, detta är inget facit, detta drabbade mig.

Det låter som du var ganska isolerad under den här tiden? Jag vet av egen erfarenhet att AT'n på E exempelvis blir betydligt mycket segare om man bara ligger hemma och stirrar. Går jag ut, rör på mig och träffar vänner så försvinner det.

Det låter även som att du körde rätt så mycket. Om jag tolkade dig rätt så låg du runt 6 piller per tripp vilket ju är lite i överkant. Att dubbeldroppa 3 ggr under en tripp gör ju att du helt och hållet bränner slut på allt serotonin och borde, vad jag vet, även spä på alla neurotoxiska skador rejält. Att sedan upprepa processen dagen efter gör ju inte saken bättre.

Att du till slut mådde som du mådde låter alltså inte helt orimligt med tanke på att det snarare var frågan om ett återkommande missbruk snarare än bruk. Håller du med?

Personligen kör jag aldrig mer än 3-4 piller på en kväll (oftast runt 2-3) och ALDRIG två dagar i rad. Jag gör det dessutom aldrig ensam utan alltid i trevligt sällskap.

En typisk kväll för mig ser ut så här:

Jag laddar på morgonen med ca 400 mg 5HTP av en sort som även innehåller Vitamin B6 och Magnesium (ca 10 timmar innan intag och då har jag även tagit 100 mg 5HTP under vardagarna)

Dricker oftast alkohol och är oftast lite halvpackad när jag trippar.

Tar 1-2 piller och inväntar effekt. När effekten börjar kännas tar jag 1-2 piller till.

För att snabbstarta effekten tar jag även poppers ibland. Har upptäckt att hjälper avsevärt. Händer även att jag snortar ett halvt piller om jag är otålig och inte har poppers.

När pupillerna gått ner och jag börjar känna mig normal så kör jag 300 mg 5HTP innan jag somnar. När jag vaknar tar jag ytterligare 300 mg samt C-vitamin och en kopp grönt té. Ser även till att äta bra dagen efter, röra lite på mig och umgås med vänner.
Citera
2011-05-05, 10:06
Medlem
Slackoffs avatar
Det finns gamla rejvare på våra psykinstutitioner som är så jävla sönderbrända i hjärnan att ni inte ens kan föreställa er det.
Ingen av deras gamla polare kommer och besöker dem.
Citera
2011-05-05, 10:13
Medlem
Yeamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det finns gamla rejvare på våra psykinstutitioner som är så jävla sönderbrända i hjärnan att ni inte ens kan föreställa er det.
Ingen av deras gamla polare kommer och besöker dem.

Jag har också träffat gamla trasiga rejvare men i deras fall har det verkligen inte handlat om ett speciellt kontrollerat bruk. Träffade en snubbe som var helt körd i skallen men han hade legat på ungefär 10 piller om dagen (samt massa syra, tjack osv). Då säger det sig självt att man kommer bli rätt körd i kolan.
Citera
2011-05-05, 11:04
Medlem
Niss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeamon
Det låter som du var ganska isolerad under den här tiden? Jag vet av egen erfarenhet att AT'n på E exempelvis blir betydligt mycket segare om man bara ligger hemma och stirrar. Går jag ut, rör på mig och träffar vänner så försvinner det.

Det låter även som att du körde rätt så mycket. Om jag tolkade dig rätt så låg du runt 6 piller per tripp vilket ju är lite i överkant. Att dubbeldroppa 3 ggr under en tripp gör ju att du helt och hållet bränner slut på allt serotonin och borde, vad jag vet, även spä på alla neurotoxiska skador rejält. Att sedan upprepa processen dagen efter gör ju inte saken bättre.

Att du till slut mådde som du mådde låter alltså inte helt orimligt med tanke på att det snarare var frågan om ett återkommande missbruk snarare än bruk. Håller du med?

Personligen kör jag aldrig mer än 3-4 piller på en kväll (oftast runt 2-3) och ALDRIG två dagar i rad. Jag gör det dessutom aldrig ensam utan alltid i trevligt sällskap.

Isolerad låter inte riktigt rätt, det sociala livet på helgerna fanns i princip inte. Det kunde hända att jag tog en burgare med en kompis dagen efter men inte mer än så. Kompisar för övrigt hade jag, vardagarna var jag som sagt helt vanlig, som vilken svensson som helst.

Den här perioden kom ca 1-1,5 år efter min drogdebut, vet inte vilken påverkan det hade. Det var ett missbruk, det ska jag inte förneka. Den mängden jag tog var ganska stor och många gånger tror jag att jag inte uppnådde nåt slags rus utan mer en skev mental situation när E'na inte funkade som dom skulle (på grund av för ofta användande).

Uttrycket att man bränner hjärnan stämmer bra in på mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in