2011-05-03, 13:52
Medlem
.carls avatar
Hej! Jag har provat att ska, men hittar inget vettigt.

Nr jag frsker spara en .doc-fil som jag haft ppen en lngre stund, och dessutom redigerat i, fr jag upp en varningsruta. I rutan str fljande
Det gr inte att radera den gamla skerhetskopian eftersom den r skrivskyddad eller redigeras av en annan anvndare. (namn.doc)

Trycker jag p OK, enda valet, s dyker "spara som"-fnstret upp. Oavsett vad jag hr dper den till fr jag upp samma sak. Oavsett var jag lgger den fr jag upp samma sak. Lsningen blir sledes att jag kopierar all text, ppnar ett nytt dokument och klistrar in fr att sedan spara skiten.
Just nu har jag i en mapp 14 filer med liknande innehll, och de heter saker som FAN.doc, skitpissFITTA.doc, helvetehelvetehelvetehelvete.doc osv.

Jag r ensam anvndare p datorn och jag delar inte mappen med ngon eller liknande. Ibland sparar jag dokumenten i DropBox, men det r samma problem om jag sparar direkt p datorn, och oavsett om jag r uppkopplad eller inte.

Det enda jag mrkt, vilket lika grna kan vara inbillning, r att det hr felet uppkommer d datorn sttt p lnge (dagar). Dock var s ej fallet idag.

Vad kan jag gra t problemet? Ngon annan som haft samma problem?
Om det inte gr att lsa fr ni helt enkelt komma med frslag p nya kreativa namn att dpa de nya dokumenten till, grispiss32.doc knns trkigt p nt stt.
Citera
2011-05-03, 14:05
Bannlyst
r inte alls sker p att detta komme funka, men hgerklicka p frsta dokumentet-->Visa info sen kollar du under "Delning och behrigheter". Kan din anvndare bde lsa och skriva?
Citera
2011-05-04, 15:51
Medlem
.carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
r inte alls sker p att detta komme funka, men hgerklicka p frsta dokumentet-->Visa info sen kollar du under "Delning och behrigheter". Kan din anvndare bde lsa och skriva?

Japp. Och de andra ltsasanvndarna, Staff och Everyone, har "Bara lsa".
Citera
2011-05-09, 15:12
Medlem
.carls avatar
Jag kan ha kommit p varfr problemet visar sig! Det kan vara s att det endast kommer upp efter att datorn har varit lst, dvs nr man har gtt ivg en stund eller stngt locket. Jag forskar vidare i mnet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in