Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-03, 13:52
Medlem
.carls avatar
Hej! Jag har provat att söka, men hittar inget vettigt.

När jag försöker spara en .doc-fil som jag haft öppen en längre stund, och dessutom redigerat i, får jag upp en varningsruta. I rutan står följande
Det går inte att radera den gamla säkerhetskopian eftersom den är skrivskyddad eller redigeras av en annan användare. (namn.doc)

Trycker jag på OK, enda valet, så dyker "spara som"-fönstret upp. Oavsett vad jag här döper den till får jag upp samma sak. Oavsett var jag lägger den får jag upp samma sak. Lösningen blir således att jag kopierar all text, öppnar ett nytt dokument och klistrar in för att sedan spara skiten.
Just nu har jag i en mapp 14 filer med liknande innehåll, och de heter saker som FAN.doc, skitpissFITTA.doc, helvetehelvetehelvetehelvete.doc osv.

Jag är ensam användare på datorn och jag delar inte mappen med någon eller liknande. Ibland sparar jag dokumenten i DropBox, men det är samma problem om jag sparar direkt på datorn, och oavsett om jag är uppkopplad eller inte.

Det enda jag märkt, vilket lika gärna kan vara inbillning, är att det här felet uppkommer då datorn stått på länge (dagar). Dock var så ej fallet idag.

Vad kan jag göra åt problemet? Någon annan som haft samma problem?
Om det inte går att lösa får ni helt enkelt komma med förslag på nya kreativa namn att döpa de nya dokumenten till, grispiss32.doc känns tråkigt på nåt sätt.
Citera
2011-05-03, 14:05
Bannlyst
Är inte alls säker på att detta komme funka, men högerklicka på första dokumentet-->Visa info sen kollar du under "Delning och behörigheter". Kan din användare både läsa och skriva?
Citera
2011-05-04, 15:51
Medlem
.carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
Är inte alls säker på att detta komme funka, men högerklicka på första dokumentet-->Visa info sen kollar du under "Delning och behörigheter". Kan din användare både läsa och skriva?

Japp. Och de andra låtsasanvändarna, Staff och Everyone, har "Bara läsa".
Citera
2011-05-09, 15:12
Medlem
.carls avatar
Jag kan ha kommit på varför problemet visar sig! Det kan vara så att det endast kommer upp efter att datorn har varit låst, dvs när man har gått iväg en stund eller stängt locket. Jag forskar vidare i ämnet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in