Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-03, 04:31
  #1
Medlem
sjpatriks avatar
Hej!

Det är så att jag inte förstått tidigare att jag stör grannar då jag lyssnat på hög musik mitt i veckan. Detta dilemma vill jag däremot på något sätt lösa nu. Jag efter en hel del tänkande förstått att detta beteende inte är okej och således vill be om ursäkt till min granne..

Skall jag be om ursäkt pga detta? Frågan om jag vågar..

Kan bara nämna att de har besvarat mitt beteende med spontana dunkande i väggar och golv, ganska dagligen. Visst, förstår att jag inte är speciellt älskad i mitt hyreshus, men jag vill bara rätta till detta..
__________________
Senast redigerad av sjpatrik 2011-05-03 kl. 04:35.
Citera
2011-05-03, 04:36
  #2
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Hej!

Det är så att jag inte förstått tidigare att jag stör grannar då jag lyssnat på hög musik mitt i veckan. Detta dilemma vill jag däremot på något sätt lösa nu. Jag efter en hel del tänkande förstått att detta beteende inte är okej och således vill be om ursäkt till min granne..

Skall jag be om ursäkt pga detta? Frågan om jag vågar..
Be om ursäkt, du kommer stiga mycket i deras ögon om du gör det. Det är hedersfullt enligt mig att kunna be om ursäkt. Respektfullt för den delen också.

Du kommer sedan ligga på plus sidan och det är bara bra. Många grannbråk hade lösts om bara någon var man nog att be om ursäkt.
Citera
2011-05-03, 04:44
  #3
Medlem
sjpatriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Be om ursäkt, du kommer stiga mycket i deras ögon om du gör det. Det är hedersfullt enligt mig att kunna be om ursäkt. Respektfullt för den delen också.

Du kommer sedan ligga på plus sidan och det är bara bra. Många grannbråk hade lösts om bara någon var man nog att be om ursäkt.

Saknar lite ryggrad till det men, skall försöka göra detta idag.
Citera
2011-05-03, 04:59
  #4
Avstängd
Ozzalbatrozzs avatar
Jag kör ibland också hög musik på nätterna. Har dock frågat grannarna ibland om de störts vilket de aldrig ha gjort. Man måste ju faktiskt säga till om det stör också. Mina grannar under mig kan vara lite högljudda ibland men eftersom jag inte sagt något kan jag ju knappast förvänta mig att det blir bättre. Nu lägger de oftast ner innan 11 eller så iaf så inga problem.
Citera
2011-05-03, 09:13
  #5
Medlem
Fimparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozzalbatrozz
Jag kör ibland också hög musik på nätterna. Har dock frågat grannarna ibland om de störts vilket de aldrig ha gjort. Man måste ju faktiskt säga till om det stör också. Mina grannar under mig kan vara lite högljudda ibland men eftersom jag inte sagt något kan jag ju knappast förvänta mig att det blir bättre. Nu lägger de oftast ner innan 11 eller så iaf så inga problem.

Visst fan måste man det.

Jag fick hem en lapp idag av min hyresvärd där en granne har klagat på att vår vagn står i porten. (Den står under trappa där den inte står i vägen för någon och knappt syns).
Jag skulle mer än gärna haft den i barnvagnsförrådet om inte vår förra vagn vart stulen där av nån jävla pundare som säkert sålde den för lite knark.

Jag har flera ggr nämnt detta till husvärden och att jag kan slänga in barnvagnen om man fick säkerhetsdörr och ett magnetlås med magnetnyckeln så det registreras vem som var där sist (som vi har på alla andra gemensamma utrymmen här).

Jag vet vilken granne det är som gnällt om detta.. samma granne brukar gnälla på oss för att vi spelar hög musik på nätterna ( vi har 2 barn.. STOR chans att vi kan göra det) sen att vi röker i trapphuset så det luktar hemma hos henne... (ingen av oss röker).

Man skulle kunna tro att detta är en gammal kärring som gnäller.. men NEJ, det är en ganska fräsch SVENSK 30 årig brutta
Citera
2011-05-03, 10:02
  #6
Medlem
Kuttersmyckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
Jag fick hem en lapp idag av min hyresvärd där en granne har klagat på att vår vagn står i porten. (Den står under trappa där den inte står i vägen för någon och knappt syns).
Jag skulle mer än gärna haft den i barnvagnsförrådet om inte vår förra vagn vart stulen där av nån jävla pundare som säkert sålde den för lite knark.

Jag har flera ggr nämnt detta till husvärden och att jag kan slänga in barnvagnen om man fick säkerhetsdörr och ett magnetlås med magnetnyckeln så det registreras vem som var där sist (som vi har på alla andra gemensamma utrymmen här).

Men du får inte förvara barnvagnen (eller andra föremål som kan orsaka brandrök eller vara i vägen vid utrymning) i trappuppgångar på grund av brandrisk så vill du inte ha barnvagnen i barnvagnsförrådet så får du förvara den i din egen lägenhet. Svårare än så är det inte!

Till TS så tycker jag absolut att du ska be om ursäkt. Det är klart du vågar, de kommer inte bli argare av att du säger att du har gjort fel och ska bättra dig. Tvärtom!
Citera
2011-05-03, 10:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
Visst fan måste man det.

Jag fick hem en lapp idag av min hyresvärd där en granne har klagat på att vår vagn står i porten. (Den står under trappa där den inte står i vägen för någon och knappt syns).
Jag skulle mer än gärna haft den i barnvagnsförrådet om inte vår förra vagn vart stulen där av nån jävla pundare som säkert sålde den för lite knark.

Jag har flera ggr nämnt detta till husvärden och att jag kan slänga in barnvagnen om man fick säkerhetsdörr och ett magnetlås med magnetnyckeln så det registreras vem som var där sist (som vi har på alla andra gemensamma utrymmen här).

Jag vet vilken granne det är som gnällt om detta.. samma granne brukar gnälla på oss för att vi spelar hög musik på nätterna ( vi har 2 barn.. STOR chans att vi kan göra det) sen att vi röker i trapphuset så det luktar hemma hos henne... (ingen av oss röker).

Man skulle kunna tro att detta är en gammal kärring som gnäller.. men NEJ, det är en ganska fräsch SVENSK 30 årig brutta

Vilket pucko, bättre att gnälla på att era barn springer runt (dunsar i golvet) och skriker som en galning dygnet runt Ska fan tipsa henne om de.
Citera
2011-05-03, 10:47
  #8
Medlem
Fimparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuttersmycket
Men du får inte förvara barnvagnen (eller andra föremål som kan orsaka brandrök eller vara i vägen vid utrymning) i trappuppgångar på grund av brandrisk så vill du inte ha barnvagnen i barnvagnsförrådet så får du förvara den i din egen lägenhet. Svårare än så är det inte!

Vi bär ju upp det som kan brinna på vagnen (Det är som en väska man kopplar bort från ramen bara, resten är av metall) sen så är det omöjligt att vagnen är i vägen för nånting... den är under en trappa där det inte finns någonting.. det är bara ett litet tomt utrymme..

Folk vill bara ha saker att gnälla på, SVÅRARE ÄN SÅ ÄR DET INTE!


TS: du får berätta vad som sades sen när du bet om ursäkt om det gick bra
__________________
Senast redigerad av Fimparen 2011-05-03 kl. 10:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback