2011-05-02, 16:38
Medlem
Noetarens avatar
Hej!

Jag försöker ta mig in i Windows för att kunna genomföra en systemåterställning. Problemet är att jag kommer till där Windows laddar sen efter det så är det bara svart, men jag ser min muspil. Detta är på min bärbara dator.

Fråga:

- Hur kan jag ta mig in för att ställa tillbaks datorn till ett tidigare datum?

som sagt så blir det samma sak när jag väljer att starta upp med felsäkert läge.

Tack på förhand
Citera
2011-05-02, 18:00
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetaren
Hej!

Jag försöker ta mig in i Windows för att kunna genomföra en systemåterställning. Problemet är att jag kommer till där Windows laddar sen efter det så är det bara svart, men jag ser min muspil. Detta är på min bärbara dator.

Fråga:

- Hur kan jag ta mig in för att ställa tillbaks datorn till ett tidigare datum?

som sagt så blir det samma sak när jag väljer att starta upp med felsäkert läge.

Tack på förhand

Testat felsäkertläge?
Citera
2011-05-02, 20:07
Medlem
Testa dator tillverkarens återställnings meny. Hur, varierar mellan olika märken. Ofta är det en av F knapparna men ibland är det 2 knappar samtidigt som ska tryckas när dator startar.
Citera
2011-05-02, 22:06
Medlem
Noetarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
Testat felsäkertläge?

Ja

Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Testa dator tillverkarens återställnings meny. Hur, varierar mellan olika märken. Ofta är det en av F knapparna men ibland är det 2 knappar samtidigt som ska tryckas när dator startar.

Okej du menar där det är blå bakgrund och massa annat? Jag ska testa ta mig dit men vad ska jag leta efter?

Jag har en HP dator med windows XP
Citera
2011-05-02, 22:46
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ja

Okej du menar där det är blå bakgrund och massa annat? Jag ska testa ta mig dit men vad ska jag leta efter?

Jag har en HP dator med windows XP

Är 90% av alla gånger F10 som du ska trycka på. Vid uppstart, så trycker du på F10.
Citera
2011-05-02, 23:04
Medlem
Noetarens avatar
Citat:
Är 90% av alla gånger F10 som du ska trycka på. Vid uppstart, så trycker du på F10.

Ok. Väl inne där så hittar jag inget om att återställa. Även under system config så finns inget.
Någon ide vart? går det att ställa om till en tidigare tidpunkt där?
Citera
2011-05-03, 09:34
Medlem
Citat:
Är det inte F11 eller ALT+F11 för HP datorer som man ska pumpa tills menyn dyker upp?
Citat:
Ok. Väl inne där så hittar jag inget om att återställa. Även under system config så finns inget.
Någon ide vart? går det att ställa om till en tidigare tidpunkt där?
Vad är det för alternativ du får upp då?

Hur som helst kan du testa de andra F knapparna om det inte verka vara rätt ställe när du trycker F10. Bruka vara nån av dom på höger sida.
Citera
2011-05-03, 13:45
Medlem
Noetarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Är det inte F11 eller ALT+F11 för HP datorer som man ska pumpa tills menyn dyker upp?

Vad är det för alternativ du får upp då?

Hur som helst kan du testa de andra F knapparna om det inte verka vara rätt ställe när du trycker F10. Bruka vara nån av dom på höger sida.

Jag får upp en rätt fet meny, där man kan välja system konfiguration, språk och massa saker. Fast jag hittar inte system återställning någonstanns.
Citera
2011-05-03, 14:29
Medlem
Noetarens avatar
F10 tog mig till en riktigt stor meny med blå bakgrund.

Men testade ESC då fick jag upp 5 alternativ bara, varav 1 var system restore

Tack för all hjälp!
Citera
2011-05-05, 21:13
Medlem
Plottis avatar
Citat:
F10 tog mig till en riktigt stor meny med blå bakgrund.

Men testade ESC då fick jag upp 5 alternativ bara, varav 1 var system restore

Tack för all hjälp!

Grymt, exakt som jag sa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in