2011-05-01, 23:51
Medlem
fittas avatar
Har köpt ett par skor som är en halv storlek för små. Jag ville ha dom så väldigt mycket, men min storlek vad slutsåld över hela världen. Fanns ett par i Kanada men de skulle ha 75$ i frakt... vem betalar det? Så fick tag på ett par från England i en eller en halv storlek för små. Nu börjar projektet att gå ut dom jävlarna... jag använder vanligtvis strumpor, men tänkte att när jag går ut dom har jag tubsockar så blir det lagom sen när jag går tillbaka till strumpor. Jag ska bara springa tänkte jag, kanske värma dom med skotork innan. Sen springer jag en mil.

Frågor?
Citera
2011-05-02, 00:05
Medlem
Så planen är att springa en mil i för små skor med tubsockar på dig för att töja ut?

Ha på dig dom inne när du bara traskar runt hemma så kommer dom efter ett antal timmar användande att slappa till sig. Det beror på hur storleken är också, är den för kort på längden? på bredden? på höjden?

Det handlar om löparskor va?
Citera
2011-05-02, 01:31
Medlem
fittas avatar
Nej, Adidas Busenitz, ser ut så här: http://shoetown50.blogspot.com/2010/03/adidas-busenitz.html

Tänkte dom töjer sig lite bättre/snabbare om jag springer 1 mil med tubsockar.
Citera
2011-05-02, 14:15
Medlem
Kostar inte många spänn att få dem uttöjda hos skomakaren...
Citera
2011-05-02, 15:24
Medlem
Precis vad jag tänkte fråga/tipsa om. Har du gått till en skomakare och frågat där? Det går säkert att töja ut skorna aningen. Lär inte kosta speciellt mycket heller. Springa 1 mil i för små skor verkar inte speciellt trevligt.
Citera
2011-05-03, 19:19
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullingen
Kostar inte många spänn att få dem uttöjda hos skomakaren...

Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Precis vad jag tänkte fråga/tipsa om. Har du gått till en skomakare och frågat där? Det går säkert att töja ut skorna aningen. Lär inte kosta speciellt mycket heller. Springa 1 mil i för små skor verkar inte speciellt trevligt.

Berätta mer! Det lät väldigt lovande... hur går skomakaren till väga? Jag kunde tänka mig att skor gick att göra mindre genom diverse inlägg, men hur gör skomakaren skorna större? Han har ju inte så mycket mer material att "spela med" än det som redan från början finns i skon. Värme och vatten kanske? Det är typ "mocca" material/matt läder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in