• 1
  • 2
2011-05-02, 23:06
Medlem
Känner igen mig, har mycket som fan att säga, MEN, du verkar inte gilla att vara bakfull?

För mig funkar det såhär:

Jag HATAR att vara bakfull, jag avskyr det verkligen mer än något annat möjligt tillstånd...

Jag kan dock släppa lös sjukt mkt när jag är full vilket jag älskar...

Och när fyllan är bättre än vad bakfyllan är dålig så brukar jag ha positiva tankar om gårdagen, "fan va nice det var att få skämma ut sig lite, vilken kung jag är" :P.

Men när bakfyllan är tung och inget kul hände på fyllan så ligger jag oftast där och tänker på hur värdelöst livet är, därav ångestfyllda tankar om gårdagen...

Sen har jag ett oerhört kontrollbehov, jag hatar flygplan etc, och när jag känner att det jag gjorde kvällen innan inte riktigt var jag fylls jag med ångest pga av att jag inte vill bli missuppfattad, jag har en stark tro om livet och vill verkligen inte att folk ska tycka jag är en pest. Jag vill att allt jag gör ska vara mitt egna val...

Jag är ingen erfaren gammal räv men jag har ändå ett par tips:

Ha aldrig förväntningar på en fylla, fylla spontant, bry dig inte om vart du ska och vad som händer, drick bara och låt alkoholen ta dig på en resa, och drick försiktigt för att sakta men säkert trilla in i ett fyllostadie, blir du för full för fort så får du bara minnen av den värsta delen av fyllan.

Försök också att alltid vara den som är mest nykter och så fort du hamnar bakom svep på lite extra! Då kommer du istället för att komma ihåg dina egna pinsamma sitsar, komma ihåg andras och tänka mindre på vad för sjuka saker du gjort! Då är det någon annan som vaknar med ångest...

Sen en enkel : Drick bärs och inte massa sprit, ger en härligare fylla.
Citera
2011-05-03, 23:36
Medlem
Tob-i-ass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secryx
Ångest ja, fast inte över samma saker som dig.
Ångest över att det inte var mer än så. Ångest över att döden är så mycket närmare och att meningen är lika långt bort.

Jag har också ungefär samma problem. Fast jag blir sjukt deprimerad efter att jag har varit ute och supit det är inte varje gång och det behöver inte ha hänt något speciellt på kvällen heller. Men det är samma saker som dig livet och döden och så.
Citera
2011-05-04, 10:42
Medlem
Kom precis på att jag snodde ett par skor som tillhörde en tjej som dissade mig på krogen.
Citera
2011-05-05, 10:47
Medlem
Självklart får man ångest av Alkohol, det här är basic.

Alkohol påverkar det centrala nervsystemet där alkohol förstärker endorfinernas effekt på hjärnans belöningssystem, alltså under de första 4 ölen så belönas du av endorfin från hjärnan, du känner dig oftast lycklig och/eller upprymd.

Dagen efter är neurotransmitterna för endorfin hämmande pga att de var överaktiva dagen innan, detta leder till ångest.

Detta förstärks självklart av det sociala faktorer, man kanske snackade en massa skit på fyllan eller betedde sig som en idiot.
Citera
2011-05-05, 17:54
Medlem
KiaWs avatar
PoP -> psykiska problem
/Mod
Citera
2012-05-03, 00:21
Medlem
jag får också en så sjuk jävla ångest av alkohol!!!! festade också på valborgs första gången sen jag fick barn så hade inte rört alkohol på vääldigt länge. Så tänkte att den här gången kommer jag att slippa ångesten, men icket. jag tror att det kn bero på att man släpper på alla spärrar och vågar vara sig själv. Jag som person är en sådan som aldrig vill göra någon annan människa ledsen, även om jag går runt och mår dåligt över en annan persons beteende så har jag inte hjärta att berätta det (dumt jag vet) därför tror jag iaf att jag får ångest. Eftersom jag river ned "snällmuren" och säger exakt vad jag tycker tänker jag att jag förstört folks förtroende om att jag aldrig skulle säga något som de inte gillar. Du kanske också är en sådan där halvrädd snäll filur som inte vill störa i onödan. JAg kom pöå detta nyss XD min slutsats är att ångesten kanske kommer från att man vill vara folk till lags och kanske inte synas så mycket, sedan vaknar man och inser att man låtit folk se ens riktiga jag.
Citera
2012-05-03, 01:45
Medlem
qivmocs avatar
Jag tror man får ångest för man släpper lite (ibland mycket ) på spärrarna. Man blir modigare och visar mer av sig själv. Dagen efter är man inte lika modig och får lite panik för man visade mer av sig själv än vad man normalt brukar göra. Men sanningen är att dom felsta säkert tyckte du var en rolig och skön typ, så länge du inte snea ur totalt och betedde dig svinigt, för även det händer ju då och då. Så man har oftast ångest i önödan. Släpp lös lite när du är nykter också det är kul det med
Citera
2012-05-03, 20:20
Medlem
Alkohol fråntar kroppen magnesium. Bland mycket annat. Men det är magnesiumbristen som framkallar ångesten. Vill du ta magnesium dagarna efter en fylla, så får det vara fungerande preparat: inga -hydroxider eller -karbonater.
Citera
2012-05-03, 23:21
Medlem
Jag tror man får ångest på grund av de kemiska reaktioner som sker i skallen/kroppen i samband med alkohol-intaget och tiden efter.

Jag får också alltid världens ångest dagarna efter att jag supit, kan sitta i över 1 vecka ibland.
Citera
2012-05-04, 11:06
Medlem
Benziinas avatar
För att börja med: har inte läst hela tråden, men kan svara på din frågeställning ändå.

Känner nämligen igen mig. Jag har fått ångest alla år, dagen efter. Ju mera drack jag desto värre ångest o rastlöshet fick jag.

Kan säga att det var också bra mycket värre som yngling, åldern gjorde det lite lättare iaf emellanåt.

Tog mig decennier att fatta att jag och alkohol går inte ihop för fem öre.

Jag har missbrukarpersonlighet, utan att vara missbrukare. Fastnar på allt. Har missbrukargener som heter duga. Min arvsmassa väger tungt men jag vill vända mina dåliga sidor till nytta och får lov o säga att jag är bra på det. Skulle vilja egentligen jobba med missbruksvården för att hjälpa. Jag tror att jag förstår problematiken bra mkt bättre än vanlig Svenne.

Min råd till dig är: lek inte med världens skadligaste drog: alkohol. Om du mår dåligt av det, det är inte din grej. Tvärnita.

Det gjorde jag. Visserligen har jag relativt lätt att klippa av dåliga vanor, troligen relaterad till Asperger som jag "njuter av".

Troligen kommer du inte tvärsluta 'bara så där', man måste göra sina egna misstag innan och om man får nog av lidandet. Det finns mening i det att det gör ont. Det är en signal du får från djupare dimensioner, lyssna på det och du kommer bli en vinnare
Citera
2012-05-06, 13:48
Medlem
Join the club mate.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem