2011-05-01, 15:34
Medlem
när jag bendar mina strängar så stämmer gitarren om sig något in i helvete mycket, det började för ca 2 minuter sedan och har aldrig varit så förut. Har min gitarr plötsligt pajat, eller har det något med mitt öppna fönster i rummet att göra? (varit öppet i ca 10 minuter).

Tacksam för hjälp.
Citera
2011-05-01, 15:47
Medlem
Vedhingsts avatar
Har du precis gjort strängbyte? I så fall kan det vara att strängarna inte har töjt ut sig riktigt än.
Citera
2011-05-01, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedhingst
Har du precis gjort strängbyte? I så fall kan det vara att strängarna inte har töjt ut sig riktigt än.

Det var ca en månad sedan jag bytte alla strängar, sen så bytte jag två stycken för två dagar sedan fast det är inte dem som krånglar.
Citera
2011-05-01, 16:00
Medlem
Vedhingsts avatar
Då skulle jag tro att det är problem med dina stämskruvar, du får nog ta och lämna in gitarren i någonstans.
Citera
2011-05-01, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedhingst
Då skulle jag tro att det är problem med dina stämskruvar, du får nog ta och lämna in gitarren i någonstans.

Är det inte något man skulle kunna fixa själv då? köpa nya strängar och när jag ska stränga om gitarren så skruvar jag åt stämskruvarna lite hårdare eller något i den stilen?
Citera
2011-05-01, 16:02
Medlem
Känns så oerhört ledsamt att man ska behöva lämna in den och betala massa pengar för att två strängar låter skumt när jag bendar..

:: återigen - Kan öppet fönster ha något med det hela att göra?
Citera
2011-05-01, 16:13
Medlem
Vedhingsts avatar
Du gör som du vill. Prova dig fram. Om du inte kommer fram till något så kan du alltid gå till någon affär, förklara vad problemet är och fråga vad som möjligtvis kan vara fel. Det har jag gjort massa gånger.
Ditt öppna fönster har ingen påverkan på just det. I så fall skulle alla strängar vara ur stämning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in