Jag har länge irriterat mig över att äldreboenden tvunget ska servera sina åldringar ägg och sill på midsommar när det finns folk som verkligen behöver mina skattpengar till annat.
själv betalar man över 10k skatt i månaden men välfärden får såklart jag som svensk ändå betala för då jag tex går till tandläkaren
Pffffawahahahahahahaa! Den stolta rena vita rasen strikes again!
Eller fan jag är ju skattebetalare jag också.
Ja, jag som invandrare får också betala för skitet. Femhundralappar hela tiden för att checka hygienen. Blir ganska irriterad på att man tror att bara pursvenskar åker in i skitet.
Jag börjar faktiskt få nog konstigt nog. Jag hoppas att detta gäller alla invandrare sen
Nice! Jag ska till tandläkaren snart, jag ska låtsas att jag är illegal invandrare, så får man 550 kronor över till annat (har för mig att en undersökning kostar 600). Och om jag har hål så blir det ju ännu billigare då kan jag spara in flera tusen.
Helt underbart, nu kommer folk att valfärda till örebros kommun för att få gratis tandvård, vi får se om ett år vad kostnaderna kommer att bli.
Nu behöver man alltså inte ens vara asylsökande utan endast illegal och vad ger det för signaler egentligen?
Vet någon vad det är för muppar som har röstat igenom det här?
Helt underbart, nu kommer folk att valfärda till örebros kommun för att få gratis tandvård, vi får se om ett år vad kostnaderna kommer att bli.
Nu behöver man alltså inte ens vara asylsökande utan endast illegal och vad ger det för signaler egentligen?
Vet någon vad det är för muppar som har röstat igenom det här?
själv betalar man över 10k skatt i månaden men välfärden får såklart jag som svensk ändå betala för då jag tex går till tandläkaren
Vad är problemet? De får akutsjukvård och akut tandvård, dvs. hjälp med sådant som är akut och inte kan vänta till samma kostnad som asylsökande. Fria tider skriver lite insinuant "För tandvård, som kan kosta etniska svenskar tiotusentals kronor även med högkostnadsskydd, betalar invandrarna en fast avgift på 50 kronor per besök – och allt material är gratis", men den som inte är alltför lågbegåvad inser att det inte riktigt handlar om det utan är ett av Fria tiders vanliga suggestiva trick beroende på den målgrupp Fria tider har.
Vad är problemet? De får akutsjukvård och akut tandvård, dvs. hjälp med sådant som är akut och inte kan vänta till samma kostnad som asylsökande. Fria tider skriver lite insinuant "För tandvård, som kan kosta etniska svenskar tiotusentals kronor även med högkostnadsskydd, betalar invandrarna en fast avgift på 50 kronor per besök – och allt material är gratis", men den som inte är alltför lågbegåvad inser att det inte riktigt handlar om det utan är ett av Fria tiders vanliga suggestiva trick beroende på den målgrupp Fria tider har.
problemet är att brottslingar som vistas i landet illegalt och aldrig betalt en skattekrona får billigare akut/(tand)vård än mig som betalar mer än 10k skatt varje jävla månad
de borde inte ens var i landet, så fort någon myndighet inkl sjukhus etc får nys om deras existens ska de ut med huvudet först! inte premieras för att de är här illegalt. det finns ju INGA incitament för att göra rätt för sig vare sig som svensk eller som legal invandrare