2011-05-01, 12:30
Avstängd
Ska köra ett drogtest om ett par veckor. Har förskrivet benzo men eftersom det är via bemanning så hänger man väl lite löst beroende på inställningen till benzo och tunga lyft.

Jag har gjort testet tidigare men då har det inte visat något trots att jag går på 3ggr./dag på testerna inom industrin.Hade jag bara tur den gången att det visade fel eller ingår det ej i testet?
Jag har ju annars intyg så det är väl inga problem men som sagt, är lite nojig att inte få behålla jobbet.
Citera
2011-05-01, 17:19
Medlem
Jungles avatar
Skall väl inte vara något problem så länge du har det på recept, fast man vet aldrig.

En kompis till mig fick sparken när hans chef fick reda på att han gick på programmet (han hade sub).

Hoppas det löser sig för dej.
Citera
2011-05-01, 17:56
Medlem
Var på Ringhals på ett jobb som krävde drogtest . Fick fylla i vad Jag hade för recept utskrivna och vad Jag åt för receptfria läkemedel och hur stora doser , även alkoholintag skulle fyllas i .

In på en toalett med bara toastol med fastskruvat lock och färgpatron i vattentanken (blåttvatten). En skjutdörr bakom toan , när pisset strålade öppnades dörren och en sköterska stack ut en mugg och tog provet . Jag fick hålla ordning på muggen m piss , skulle kollas temp på pisset . Jag fick skriva Mitt namn och personnr på etiketten till provröret som pisset häldes i för transport till labbet .

Vet ej vad för företag du skall jobba på och vad dom letar efter . På Ringhals när Jag var där letade dom efter "allt" . Men detta var för 10 år sedan , finns ju "nya" droger och vad dom kan upptäcka el ej vet Jag ej . Men nytt jobb väntar på Ringhals till sensommaren så då var det dax och visa upp "stoltheten" fast det kanske är samma sköterska som för 10 år sedan !
Citera
2011-05-02, 09:02
Medlem
thrown-outs avatar
Vill inte skrämma någon nu men där brorsan jobbar så kollar dom alla nya som börjar & han fick lämna ett fucking jävla hårprov! Tyckte han sa att det va facket som kom & testa han. Han har testat lite röka & tramm & är bara provanställd tror jag.

Han kommer väl få sparken, eller måste dom erbjuda han hjälpa även fast han bara är anställd på prov?
Citera
2012-04-09, 13:58
Medlem
No_lifers avatar
Bumpar tråden lite.

Jobbar förtillfället på ringhals, har endast råkat ut för ett slumpmässigt drogtest en gång, men lyckades passera det. Det jag undrar är, om lampan skulle lysa rött och man hade behövt lämna ett prov, vad är det för typ av prov? Är det det klassiska urintestet eller har dom bytt till salivtest nu? som jag läste någonstans att dom var nyfikna på. Tacksam för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in