2011-04-30, 13:40
Medlem
Carlozs avatar
Hejsan.

Kom häromdagen att tänka på ett roligt spel som jag alltid spelade och var vass på under mina skolår. Efter en hel dels googla:nde fann jag att det var Cue Club. Tyvärr så funkade det inte att spela på Windows 7.

Så jag körde spelet i Kompabilitetsvyn och testade både med Win XP och Windows 98/ME. Jag har lyckats så långt att hela skärmen blir svar och det kommer upp att jag ska välja "primär drivrutin" och sen blir hela skärmen svart, så det sista steget när jag ska komma in och spela funkar inte.

Jag har för övrigt Windows 7 64b , så min fråga är. Fungerar det ens att köra i 64;an eller det är lönlöst att försöka me kompabilitetsvyn?

Tack på förhand!
Citera
2011-04-30, 13:45
Medlem
SlimTheWeasels avatar
att sådant ska funka är ett väldigt luddigt begrepp, ibland gör det de, ibland inte.. pröva att ställa om färgerna och minska skärmupplösningen.

Annars kan jag rekommendera att du kör ett virtuellt operativsystem i tex Vmware eller liknande, då ska de sällan vara problem.

och 64bitsversioner ska stödja 32bits i vissa sammanhang, men då är det oftast bara på produkter som utkommit efter att 64bits "uppfanns"
Citera
2011-04-30, 13:53
Medlem
Carlozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlimTheWeasel
att sådant ska funka är ett väldigt luddigt begrepp, ibland gör det de, ibland inte.. pröva att ställa om färgerna och minska skärmupplösningen.

Annars kan jag rekommendera att du kör ett virtuellt operativsystem i tex Vmware eller liknande, då ska de sällan vara problem.

och 64bitsversioner ska stödja 32bits i vissa sammanhang, men då är det oftast bara på produkter som utkommit efter att 64bits "uppfanns"

Tack för hjälpen. Hade testat det med färgerna och så innan, gör ett försök med VmWare Player och hoppas att den inte ska vara alltför svår att använda. Läste på deras hemsida, verkade ju vara helt awesome produkt! Kan jag nog finna många användningstillfällen för

Åter igen tack, nu håller vi tummarna att det funkar ...
Citera
2011-04-30, 14:03
Medlem
SlimTheWeasels avatar
vmware har flertalet program i samma namn, och den jag tror du ska ha heter "workstation" men är inte helt säker.. se till att du har en .ISO avbildning av en skiva (eller ladda ner en på piratebay) och sen inne i programmet så ska du skapa ett nytt projekt, där skriver du in hur mycket datorkraft operativsystemet ska få, hur mycket ramminne det ska få utnyttja och om det ska ha tillgång till videokort och ljudkort samt nätverk. Sen när den har lagt in allt i programmet så startar den som en vanlig ominstallation av windows, sen är det bara att tuta å köra ^^
Citera
2011-04-30, 14:07
Medlem
Carlozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlimTheWeasel
vmware har flertalet program i samma namn, och den jag tror du ska ha heter "workstation" men är inte helt säker.. se till att du har en .ISO avbildning av en skiva (eller ladda ner en på piratebay) och sen inne i programmet så ska du skapa ett nytt projekt, där skriver du in hur mycket datorkraft operativsystemet ska få, hur mycket ramminne det ska få utnyttja och om det ska ha tillgång till videokort och ljudkort samt nätverk. Sen när den har lagt in allt i programmet så startar den som en vanlig ominstallation av windows, sen är det bara att tuta å köra ^^

Aj då. Jag trodde det var VmWare Player jag skulle ha. Är det totalt omöjligt att köra det i det här programmet(Installerade det precis, så tänkte att man kanske lika gärna kunde testa det där i innan man avinstallerar).

Om inte annat så kör jag på Workstation, tackar för hjälpen ännu en gång !
Citera
2011-04-30, 14:56
Medlem
Carlozs avatar
Hmm, har nu kommit ett ytterligare problem.

Jag har gjort följande.

Installerat Win XP Home i WmVarePlayer och kör det där i. Har fört över cue club via usb-minne o ett jäkla plingande hit o tvärs så fick jag över .exe filerna och installerade det i VmWare, men när jag startar Cue Club kommer följande fram:

" This application can not run with an active debugger in memory, Please unload the debugger and reload the application"

Vad fan är det jag ska göra ? Har inte den blekaste vad en "debugger" är för något.
Citera
2011-04-30, 15:31
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carloz
Hmm, har nu kommit ett ytterligare problem.

Jag har gjort följande.

Installerat Win XP Home i WmVarePlayer och kör det där i. Har fört över cue club via usb-minne o ett jäkla plingande hit o tvärs så fick jag över .exe filerna och installerade det i VmWare, men när jag startar Cue Club kommer följande fram:

" This application can not run with an active debugger in memory, Please unload the debugger and reload the application"

Vad fan är det jag ska göra ? Har inte den blekaste vad en "debugger" är för något.
Ser ut som om det är nån del av ett kopieringsskydd du har råkat ut för.

I vilket fall som helst så+ verkar det som om spelet får för sej att du kör en debugger samtidigt som du kör spelet, det är troligen vmware-miljön ditt spel misstar för en debugger.

Exakt hur du ska lösa det vet jag inte tyvärr
Citera
2011-04-30, 16:00
Medlem
Carlozs avatar
Har nu försökt med alla möjliga grejer för att lyckas få spela Cue Club. Både inne i Win 7 och VmWare, får nog ge upp "drömmen" om att få spela Cue Club igen

Men jag fick i alla fall WmVare och ett andra operativsystem utan att behöva Dual-boota. Så allting något att leka med.

Får se om där finns tid över ikväll(det är trots allt valborg) så man kan pilla och trixa men har faktiskt ingen aning om vad felet kan vara.

Om någon skulle komma på ett förslag är det varmt välkommet att tipsa.

Trevlig valborg på er och tack för hjälpen ändå !
Citera
2011-04-30, 17:49
Medlem
SlimTheWeasels avatar
Jag har snokat runt lite, och i detta fall verkar det vara rätt kört dessvärre :/ enklast är att ta en lite äldre dator och installera xp på det, kan finnas nyare versioner av det att ladda ner eller som onlinespel, men sitter inte vid min vanliga dator så vill inte klicka på alla länkarna utan att mitt vanliga antivirusprogram granskar det..
Citera
2011-04-30, 19:21
Medlem
Carlozs avatar
Problem löst !

Testade på brossans dator som hade win Xp. Funkade inte mycket bättre där, så började misstänka att det var något skumt med filen jag laddade hem. Drog hem en ny ifrån IsoHunt, och började om ifrån början. Körde det i kompabilitetsvy Windows XP SP 3, fungerade klockrent utan problem !

Men givetvis ska det vara något som klöddar, så varje gång jag spelar online eller i turneringsläget på spelet så kraschar programmet. Vad detta beror på har jag inte en aning om

Men gött att jag i alla fall kan spela " Quick Game" och spela över huvudtaget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in