2011-04-30, 10:39
Medlem
Mongouls avatar
Hej alla flashbackare!

Skapar denna tråd i hopp om att vi ska kunna ha en bra samlad tråd om Crossover där vi samlar allt från vanliga diskussioner om det, till hjälp och problemlösning eller till och med andra rekommendationer!!

Crossover är en windows-emulator för mac, och fungerar prima till nya spel/program!

de program som Crossover stödjer kan ni kolla på deras hemsida här!

personligen använder jag det för att spela spel som inte finns till mac än, och än så länge har det fungerat otroligt bra! Jag har tidigare prövat både vmware fusion och bootcamp, men båda är för krångliga om man bara vill spela ett litet spel utan att behöva starta om datorn / ta för mycket resurser från den!

Så vad tycker ni om Crossover?
Senast redigerad av Mongoul 2011-04-30 kl. 10:45.
Citera
2011-05-11, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoul
Hej alla flashbackare!

Skapar denna tråd i hopp om att vi ska kunna ha en bra samlad tråd om Crossover där vi samlar allt från vanliga diskussioner om det, till hjälp och problemlösning eller till och med andra rekommendationer!!

Crossover är en windows-emulator för mac, och fungerar prima till nya spel/program!

de program som Crossover stödjer kan ni kolla på deras hemsida här!

personligen använder jag det för att spela spel som inte finns till mac än, och än så länge har det fungerat otroligt bra! Jag har tidigare prövat både vmware fusion och bootcamp, men båda är för krångliga om man bara vill spela ett litet spel utan att behöva starta om datorn / ta för mycket resurser från den!

Så vad tycker ni om Crossover?

Kan ej säga vad jag tycker än så länge då jag installerar det i detta nu! Men hoppas på ett fantastiskt resultat!
Citera
2011-05-11, 12:28
Medlem
Mongouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunninlynguist
Kan ej säga vad jag tycker än så länge då jag installerar det i detta nu! Men hoppas på ett fantastiskt resultat!
Härligt skriv här i tråden sen om dina upplevelser med programmet!
Citera
2011-05-16, 04:08
Medlem
Får det tyvärr inte att funka med rift, så om någon vet hur man gör, plx tell me?!
Citera
2011-08-14, 21:36
Medlem
SpaderSexs avatar
Asså vart hamnar själva filen som man ska öppna för att starta spelet man ahr installerat mec crossover? Hittar den verkligen inte nånstans
Citera
2011-08-17, 00:57
Medlem
Funkar CS 1.6 på MACBOOK PRO om du använder crossover?
Citera
2011-08-17, 11:14
Medlem
Mongouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeltyp
Funkar CS 1.6 på MACBOOK PRO om du använder crossover?
yes det ska det göra
Citera
2011-08-20, 19:56
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Asså vart hamnar själva filen som man ska öppna för att starta spelet man ahr installerat mec crossover? Hittar den verkligen inte nånstans
Vart hamnar filen?....Någon?
Vet inte om den döps om eller nånting för söker ja på spelet hittar ja bara "orginalfilen"
Citera
2011-08-20, 20:00
Medlem
kklasens avatar
Jag hade större success med POM (Play on mac) än med crossover games. Dessutom är POM gratis!

Jag provade både Steam och sof2 (Soldier of Fortune 2) och båda funkar utan problem i POM, skitsmiddigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in