Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-04-30, 03:04
Medlem
hedinos avatar
Jag har problem med mitt live essentials 2011, Jag laddar hem det från msn och sedan när jag har installerat det så kan jag inte hitta det eller använda det för den saken ? Jag har windows 7 64# .. jag hade det installerat på datan när jag köpte den men jag tog bort det för att det krånglade ? Och nu funkar det inte alls , Vad är felet ?? Vrf vill det inte funka fastän jag laddar ner det och installerar det ?, " Eller finns det något program som bara har live messenger då det bara är det jag vill ha "

Edit: Visste inte om jag la detta rätt , Annars får mod flytta !
Citera
2011-04-30, 03:09
Medlem
Ricques avatar
Det kan finnas kvar något i registret som säger åt datorn att programmet redan är installerat och därav fungerar inte installationen. Har hänt mig förut med vissa spel efter avinstallation.

Prova köra RegCleaner och ta bort Live Essentials 2011 om du hittar det i listan. Gör alltid en backup före. Det var hundra år sedan jag körde RegCleaner men jag är rätt säker på att det var detta program: http://regcleaner.en.softonic.com/
Citera
2011-04-30, 03:12
Medlem
hedinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricque
Det kan finnas kvar något i registret som säger åt datorn att programmet redan är installerat och därav fungerar inte installationen. Har hänt mig förut med vissa spel efter avinstallation.

Prova köra RegCleaner och ta bort Live Essentials 2011 om du hittar det i listan. Gör alltid en backup före. Det var hundra år sedan jag körde RegCleaner men jag är rätt säker på att det var detta program: http://regcleaner.en.softonic.com/

Jag laddar ner det nu, Återkommer om det funkade ! Tack Ricque..
Citera
2011-04-30, 03:16
Medlem
hedinos avatar
Nu kommer det bara upp " Du har redan den senaste versionen " sen stängs det ner ??? Blir galen på detta.
Citera
2011-04-30, 03:23
Medlem
Ricques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedino
Nu kommer det bara upp " Du har redan den senaste versionen " sen stängs det ner ??? Blir galen på detta.

När du försökte starta RegCleaner?

Eller hittade du Essentials i listan och tog bort det? En omstart av datorn är nog också nödvändig så registret får uppdateras.
Citera
2011-04-30, 03:24
Medlem
hedinos avatar
Citat:
När du försökte starta RegCleaner?

Eller hittade du Essentials i listan och tog bort det? En omstart av datorn är nog också nödvändig så registret får uppdateras.

Jag har gått igenom Regcleaner och hittar inte något windows live :S , Ska man installera om datan för att få detta rätt :S
Citera
2011-04-30, 03:28
Medlem
Ricques avatar
Citat:
Jag har gått igenom Regcleaner och hittar inte något windows live :S , Ska man installera om datan för att få detta rätt :S

Du behöver bara starta om ifall du gjort ändringar i registret, vilket du inte gjort än.

Prova detta: http://forums.techarena.in/windows-software/1369498.htm
Citera
2011-04-30, 03:39
Medlem
hedinos avatar
Det står endast att det inte funkar för att din brandvägg inte är på ? Men min brandvägg är på :S
Citera
2011-04-30, 03:50
Medlem
Ricques avatar
Citat:
Det står endast att det inte funkar för att din brandvägg inte är på ? Men min brandvägg är på :S

Märkligt. Du kör med Windows egen brandvägg och inte någon separat programvaru-brandvägg eller brandvägg på eventuell router? Kan tänka mig att det kan lysa grönt i kontrollpanelen fastän Windows brandvägg är avstängd ifall den hittar en programvaru-brandvägg.

Kolla i listan för tillåtna program genom brandväggen så att Windows Live är markerad ifall den finns med där.

Annars vet jag faktiskt inte vad mer du kan göra. Ifall du just startade brandväggen så starta om datorn, allt jag kan komma med så här långt.
Citera
2011-04-30, 05:03
Medlem
hedinos avatar
Citat:
Märkligt. Du kör med Windows egen brandvägg och inte någon separat programvaru-brandvägg eller brandvägg på eventuell router? Kan tänka mig att det kan lysa grönt i kontrollpanelen fastän Windows brandvägg är avstängd ifall den hittar en programvaru-brandvägg.

Kolla i listan för tillåtna program genom brandväggen så att Windows Live är markerad ifall den finns med där.

Annars vet jag faktiskt inte vad mer du kan göra. Ifall du just startade brandväggen så starta om datorn, allt jag kan komma med så här långt.

Den står inte med i listan, :S Jag har inte en aning om vad jag ska göra.. Vill ju inte instalera om datan precis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in