2011-04-29, 19:04
Medlem
jag har enorma skuldkänslor för något jag gjort mot min syster. det jag gjorde pågick i ett år. och hade skuldkänslor hela tiden. men kunde inte kontrollera det jag gjorde,

hur man man lära sig att leva med det. skuldkänslorna gnager på mig hela tiden!
Citera
2011-04-29, 19:07
Medlem
vad gjorde du?
Citera
2011-04-29, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexeatworld
vad gjorde du?
har skapat typ 3-4 trådar där jag beskriver det. orkar inte skriva det igen. kolla mina andra trådar om du vill veta!
Citera
2011-04-29, 19:26
Medlem
KaffeGrodans avatar
Ja, antagligen kan man det!
Jag lever konstant med skuldkänslor för väldigt många grymma grejer jag har gjort mot människor.
Efter åren så lär man sig att leva med dom och dom blir liksom inlåsta djupt inom dig. I början gick man och gruvade sig, men den känslan försvinner mer åren...

Det bästa du kan göra är att be om ursäkt, även fast om hon omöjligt kommer att kunna förlåta dig helt för vad du har gjort så kommer det kännas bättre än att låsa in allting inuti dig. Tillslut så blir man bara ett skal utan själ och utan vänner och utan familj.
Citera
2011-04-29, 19:36
Medlem
Djonkos avatar
Av dina trådar att döma verkar du lite besatt av syrran...

Lära sig leva med skuldkänslor låter inte sunt. Gå till bottnen med dina problem istället för att sopa dem under mattan.
Citera
2011-04-29, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djonko
Av dina trådar att döma verkar du lite besatt av syrran...

Lära sig leva med skuldkänslor låter inte sunt. Gå till bottnen med dina problem istället för att sopa dem under mattan.
well hon är den bästa vän jag någonsin har haft! hur då?
Citera
2011-04-30, 03:05
Medlem
Det känns nästan som om du vill att syrran ska upptäcka det du gjort (antagligen har du knullat hennes kille). Du skulle få en kicka av det, eller hur? Har du verkligen skuldkänslor känn efter ordentligt. Eller får det dig att minnas det du gjort, hålla minnet levande? Acceptera att du satt dig själv i första rummet trots konsekvenserna för någon du säger är din bästa vän.
Citera
2011-04-30, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Det känns nästan som om du vill att syrran ska upptäcka det du gjort (antagligen har du knullat hennes kille). Du skulle få en kicka av det, eller hur? Har du verkligen skuldkänslor känn efter ordentligt. Eller får det dig att minnas det du gjort, hålla minnet levande? Acceptera att du satt dig själv i första rummet trots konsekvenserna för någon du säger är din bästa vän.
vad får dig att tro att jag ville bli upptäckt?
Citera
2011-04-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dezider
vad får dig att tro att jag ville bli upptäckt?
För då blir du tröstad och förlåten.
Citera
2011-04-30, 23:57
Medlem
GuldhedenMatss avatar
Att du inte blivit bannad från detta forum för länge sedan förvånar mig! Säg vad saken gäller annars kan du ju lika gärna gå till en kurator istället!
Citera
2011-05-01, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuldhedenMats
Att du inte blivit bannad från detta forum för länge sedan förvånar mig! Säg vad saken gäller annars kan du ju lika gärna gå till en kurator istället!

skrev klart och tydligt vad saken gäller. HUR KAN MAN LÄRA SIG ATT LEVA MED SKULDKÄNSLOR.
ska jag ta det igen för att du ska förstå?
Citera
2011-05-01, 14:23
Medlem
linluggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dezider
jag har enorma skuldkänslor för något jag gjort mot min syster. det jag gjorde pågick i ett år. och hade skuldkänslor hela tiden. men kunde inte kontrollera det jag gjorde,

hur man man lära sig att leva med det. skuldkänslorna gnager på mig hela tiden!

Ta kontakt med en läkare och be om en remiss till psyk. Jag är ingen läkare, men vad jag förstått av dina andra trådar så har du större problem än skuldkänslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in