2011-04-29, 17:28
Medlem
Ahgrens avatar
Ja man ska ta me fan aldrig låna ut pengar till ett jävla fruntimmer för det är alltid samma visa, betala tillbaka karls pengar för i helvete!
Citera
2011-04-29, 17:59
Medlem
Arcani80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonderslagen
Mitt ex satte in 1200 kr på mitt konto när vi var tillsammans. Först var det sagt att jag skulle låna dom av honom. Men sen ändrade han sig å sa att jag kunde behålla dom. Han har även sagt detta inför två av mina kompisar.

Fick nu höra att han ihelgen gått runt å sagt att jag är skydlig honom pengar! Vilket ju inte är sant. Han har dessutom inte lämnat igen saker han lånat av mig, skulle dra det värdet på dom sakerna till typ 1200 kr ungefär. Jag kan se igenom fingrarna med det eftersom han ändå gav mig pengar.

Iaf. Han har inte hört av sig till mig något om detta. Men OM han skulle göra det. Vad ska jag då göra om han börjar jiddra? Om han t ex skulle polisanmäla mig eller kontakta kronofogden? Tänker fan inte betala igen något då han sagt att jag fått dom!

Vi har inte skrivit något kvitto eller så. Så enda beviset han har är ju överföringen till mitt konto...

Snacka om att göra en höna av en fjäder...
Till att börja med, så borde du ödsla din tankeverksamhet åt nått vettigare än att gå omkring och oroa dig för ett problem som inte ens uppstått än...och sen att du vänder dig till fb, som mest består av knäppstollar som inte vet varken ut eller in...sluta vara handlingsförlamad...gör vad du vill!
Citera
2011-04-29, 18:11
Medlem
Ot: 1200 kr är ganska mycket pengar om man är student, arbetslös osv. så snälla sluta skriv att de inte är nå mycket pengar. Bara för att ni har jobb och tjänar bra betyder de inte att hon har de. Jag hade iaf. inte betalat om mitt ex sa att jag inte behövde och sen ändra sig och jag har ändå ganska bra ställt.
Ont: Du gör helt rätt, stå på dig. Klart du inte ska betala om han säger att du först fick dem och sen ändrar sig bara för att de är slut.
Citera
2011-04-29, 19:26
Medlem
Arkiverads avatar
Hur svårt kan det vara, antingen känner du att pengarna är värt hans "skit snack" eller så känner du att det kanske är värt att betala tillbaka för att slippa det.

Svårare än så är det inte. Är du utvecklingsstörd?
Citera
2011-04-29, 22:03
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Ge han hans fukin pengar. Vad är det för fel på folk som gärna lånar och tar emot pengar...men sen när man frågar när man får tillbaka dom så är folk som bortblåsta. jävla patrask folk är, ingen heder överhuvudtaget i kroppen.
Citera
2011-04-30, 00:22
Medlem
Låter mer som att ni inte är överens och du bara kommer med olika bortförklaringar till att du inte borde betala pengarna. Ta första steget och ge han pengarna du är skyldig! Om du gör det har han ingen anledning att vara taskig (antar jag) mot dig, så be om att du kan få tillbaka dina saker.
Citera
2011-04-30, 00:30
Medlem
fettabrydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Ge han hans fukin pengar. Vad är det för fel på folk som gärna lånar och tar emot pengar...men sen när man frågar när man får tillbaka dom så är folk som bortblåsta. jävla patrask folk är, ingen heder överhuvudtaget i kroppen.
Frågan är vad det är för omogen stackare till snubbe som försöker kräva tillbaka en jävla tusenlapp som han har gett till sin dåvarande flickvän... Kan förstå om han blir arg och ledsen över att det tog slut (vad vet jag, men låt oss anta det) och vill försöka hämnas lite, men det är så otroligt barnsligt.
Citera
2011-04-30, 00:32
Medlem
Du pratar om kronofogden och vittnen för ett lån mellan vänner på 1200:-? :/

Eftersom att du startar en tråd för medhåll här på FB, gissar jag att du vet innerst inne att du borde betala tillbaka pengarna.
Citera
2011-04-30, 00:35
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettabryden
Frågan är vad det är för omogen stackare till snubbe som försöker kräva tillbaka en jävla tusenlapp som han har gett till sin dåvarande flickvän... Kan förstå om han blir arg och ledsen över att det tog slut (vad vet jag, men låt oss anta det) och vill försöka hämnas lite, men det är så otroligt barnsligt.

Men då får hon väg he han en tusenlapp och be han dra åt helvete sen så är ju historien ur världen. Dom bestämmer att aldrig ses igen och ts har gått plus minus noll.
Citera
2011-04-30, 01:12
Medlem
eaabs avatar
Ge tillbaka pengarna för att slippa krångel.

Har du svårt att betala killen 1200kr, så kan du väll säga det till honom så kan han säkert gå med på att du ger honom bit för bit. Förklara läget för honom isånnafall!
Citera
2011-04-30, 01:57
Medlem
Antagligen
Byter du pengarna mot dina prylar. -Och är glad för att du fick tillbaka dina saker, och slipper ha mer med grabben att göra.
eller
Vägrar du lämna tillbaka pengarna. -Vilket antagligen leder till att du inte får dina prylar.
eller
Går du till kronofogden. -Vilket antagligen kommer bestridas, och antagligen kommer kosta dig mer i tid och pengar än vad du får ut av det.

Har svårt att se hur du kan komma ur detta med båda sakerna, om du inte kan få honom att inse att du har rätt. Vilket i antagligen beror på hur ni slutade förhållandet, var de du/han som gjorde nåt dumt, eller var ni båda "vuxna" och kom överens om att ni inte passade ihop?
Citera
2011-04-30, 03:10
Medlem
Shaytaniss avatar
Betala tillbaka lånet. Han kan gå till kronofogden med kontoutdraget och låta dem driva in skulden. Han kan faktiskt ansöka om att sätta dig i personlig konkurs dessutom. Klarar du inte av att betala tillbaka allt på en gång så försök att få honom att gå med på en avbetalning.

Muntligt avtal gäller även om du är arg och besviken på honom. Vill du vinna goodwill så betala tillbaka. När du betalt tillbaka din skuld så har du gått plus minus noll och alktså inte förlorat något.

När ska män förstå att man aldrig ska låna ut pengar till kvinnor? Det har aldrig fungerat och kommer aldrig att fungera. Kvinnor är tjuvar av naturen och de kan Aldrig hålla ett avtal såvida inte avtalet gagnar dem ekonomiskt.

Enligt empirisk forskning så är kvinnor generellt extremt mycket mer ohederliga än män när det kommer till pengar i relationer trots att män står för proportionellt större brottslighet i övrigt. Det är ganska intressant.

Känner till ett fall där en man köpte en bostadsrätt för att de skulle bo tillsammans. Han skrev den på henne och han betalade kontant ur egen ficka. Han byggde sedan om br och inredde den. Han betalade allt. För övrigt så lånade hon flera hundra tusen kr av honom till lyxkonsumtion. Han köpte också en bil till sig själv som hon krävde att hon skulle få åka runt i, vilket han gick med på. Allt fanns det papper på.
När de bröt upp erbjöd sig han att Hon skulle få hela vinsten på br, och han få tillbaka sina pengar. Vilket måste ses som ett extremt generöst erbjudande. Han ville också att hon skulle ge tillbaka hans arvegods och kläder som fanns i hemmet, men.... Hon fuckade honom totalt.

Hon vägrade alltså att gå med på någon form av hederlig uppgörelse. Hon var helt rabiat och skulle inte betala tillbaka något, behålla alla hans ägodelar som fanns i bostadsrätten inklusive hans kläder som hon skulle ge till sin nya pojkvän, samt behålla bilen. Han fick gå därifrån på bar backe, utan kläder och utan en enda krona. De hade ett barn tillsammans som han heller aldrig får träffa...
Hon tog ALLT, och eftersom han var en gentleman så bråkar han inte med en kvinna. Han klarar sig ändå, men denna historia visar på ett ganska enkelt vis hur kvinnor fungerar största allmänhet. Det här var en helt vanlig svensk tjej och inte en ryska eller liknande.
Senast redigerad av Shaytanis 2011-04-30 kl. 03:18. Anledning: Red
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in