• 1
  • 2
2011-04-29, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar

En hand jag spelade härom dagen, grejen är att han är så sjukt polariserad till typ 99/1010/JJ här så att jag synar ner river då jag inte tror att han skulle bomba QQ+ eller typ A9/A10/AJ på river. Pre spelar jag inte så hett men skyller på entractionupdaten som fuckade upp varenda bord.

Vackert spelat och vackert tänkt. Och detta är anledningen till varför jag tror att trådskaparen blev synad i sitt fall. Det finns ingen hand som skulle gått all in på det brädet på river såvida han inte har en riktigt bra hand, kåk, fyrtal eller liknande. Men det representerar han inte överhuvudtaget. Det enda motståndaren representerar är tomhet. Bara en önskan av att han hade någonting på handen.

Jag hade däremot valt att återhöja på floppen i Stormorfars fall. Får du bara en syn så kan du ju räkna med att du har motståndaren ägd. Det blir lättare att läsa på det sättet, istället för att bara syna ner. Men helt rätt spelat på river!
Citera
2011-04-29, 19:02
Medlem
bonnlurks avatar
Hur många %3bet har du? Du ser ganska polariserad ut somsagt och har förmodligen färg oftare än vad du har ett överpar här, och färg får man inte alls ofta! Morfars hand däremot vore rätt sjukt att checka något sämre än Jx imo, till och med en del 10or är väl bet där?
Citera
2011-04-29, 19:13
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonnlurk
Hur många %3bet har du? Du ser ganska polariserad ut somsagt och har förmodligen färg oftare än vad du har ett överpar här, och färg får man inte alls ofta! Morfars hand däremot vore rätt sjukt att checka något sämre än Jx imo, till och med en del 10or är väl bet där?
Du har du aldrig spelat på entraction. 12/6/0.01 spelarnas tillhåll.

Han instasynar bara, han funderar inte ens på att raisa trots att jag spelat typ 45/30/25.
Citera
2011-05-02, 15:47
Medlem
IntoTheVoids avatar
Är lite som den här handen: http://www.youtube.com/watch?v=YgHSk-GnqC0

En bra syn, fast ändå så jävla fiskaktigt.
Citera
2011-05-03, 11:23
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
...

Killen lirar typ 27/22 och standard på allt annat. Jag 19/17 eller något sådant. Vi har spelat 200 händer ihop. Det finns så många händer som slår hans sketna par så jag har absolut ingen aning om hur han kunde syna. Är det han som gör en donksyn eller jag som spelar dåligt? Var säker på att han inte hade en stark hand här så det var liksom inte random spew.

Jag tycker du spelar handen dåligt. Han spelar inte heller jättebra, men inget man inte ser dagligen. Han synar floppen med hålstege och två överkort, vilket räcker för många. Hade han haft position hade det varit försvarbart då han kunnat ta kommandot om du checkar turn etc., nu sitter han före dig vilket är ett ganska dåligt läge.

När han träffat tian på turn är det givetvis svårt att få honom att folda. Vad försöker du representera?

Anledningen att jag säger att du spelar handen dåligt är att du fortsätter bluffa trots att det i princip inte finns någon chans att han inte har en åtminstone hyfsad hand. Hade han färgdrag sitter det, hade han stegdrag har han minst topp-par. Hade han en hyfsad träff på floppen kommer han med stor sannolikhet att syna hela vägen.

Man får dels tänka på vad som är rimligt att kunna representera, och dels vilka händer motståndaren kan tänkas ha som han kommer att vika. Dessutom är det ju inte nosebleed-nivå precis utan det lär hållas hårt i topp-par.

Citat:
Ursprungligen postat av 1st
Vad hjälper synen? Om han är säker på sitt par i tior så måste han skjuta in keramiken eller återhöja. Vad hoppas han på när han bara synar? Att klonka stege, ett illavarslande tvåpar eller en triss på river, som dessutom kan visa sig vara i hjärter?

Kommer en till hjärter på river, så har motståndaren absolut ingenting i den handen att göra och måste lägga mot i princip alla höjningar för att det är på tok för mycket som slår honom. Det är fel att bara syna i det läget.

Med en all in med par i tior, kan han få trådskaparen att lägga en del händer och det är väl det som han i första hand borde hoppas på. Par i tior är inte bra nog att bara ta en syn med på turn, utan någon som helst backup. Tryck eller lägg.

Problemet med att pusha där är att du bara får syn om du är slagen, eller möjligen av någon monsterkombination av par och drag som du kan flippa mot. Synar du kan du dels få honom att bluffa igen på rivern (vilket ju hände), och dels kan du få honom att betala av en value bet på rivern med ett lägre par, något han kommer vara motvillig att göra mot en raise på turn.
Citera
2011-05-03, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1st
Vackert spelat och vackert tänkt. Och detta är anledningen till varför jag tror att trådskaparen blev synad i sitt fall. Det finns ingen hand som skulle gått all in på det brädet på river såvida han inte har en riktigt bra hand, kåk, fyrtal eller liknande. Men det representerar han inte överhuvudtaget. Det enda motståndaren representerar är tomhet. Bara en önskan av att han hade någonting på handen.

Jag hade däremot valt att återhöja på floppen i Stormorfars fall. Får du bara en syn så kan du ju räkna med att du har motståndaren ägd. Det blir lättare att läsa på det sättet, istället för att bara syna ner. Men helt rätt spelat på river!

och om fi trycker tillbaka med alla överpar+överkort, vad gör du då? Dessutom finns det säkert många som tar syn för att sedan checka över resterande gator i hopp om att motståndaren fortsätter stoppa in pengar i potten. (trycker man tillbaka redan på flopp foldar man ju bort det mesta, åtminstone på lägre nivåer).
Citera
2011-05-03, 16:19
Medlem
Cantonaas avatar
Jag tycker att din linje är ok här. Att han hittar synen är ingenting du behöver fundera på mer än att du tar en note och valuetownar honom lightare i framtiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in