Klumpar ihopp två frågor till en då de var för snarlika för att ligga i två trådar.
1. När jag på en av mina stationära datorer med Windows 7 (ultimate) läser in uppdateringar och efter att det är klart så skall jag acceptera windows updates begäran om att starta om. Då säger windows att windows update är igång och hindrar mig från att starta om!!?? (även ett annat program finns i rutan (ASUS Probe tror jag det heter, visar temeraturer och dylikt på MB)
Hur kan jag slippa detta problem? Är det inte lite underligt att Windows Update hindrar Windows update från att starta om datorn?
2. På min bärbara dator med Windows 7 Pro så har jag ställt in windows update på att ladda hem uppdateringar men installera inte utan att fråga. Ibland när jag skall stänga ner datorn så ser jag den där fula sköldsymbolen på avstängningsknappen och jag kan inte stänga av windows utan att läsa in uppdateringarna. Så var det inte i Vista eller XP. Där kunde man välja att avsluta utan att läsa in uppdateringarna. Är detta något som ändrats i sjuan? Kan jag komma runt problemet?
Det är ju bra om de laddas ner så att jag sparar lite tid när jag verkligen vill läsa in dom.
Annars skulle jag tro att jag slapp problemet om jag ändrade så att uppdateringar inte heller laddades ner automagiskt.
Senast redigerad av DenHeligeAnders 2011-04-28 kl. 21:32.