2011-04-28, 17:27
Medlem
Jag ska skicka fakturor till diverse kunder. Då skulle man önska att ha ett snyggt standardiserat sätt att skicka företagsbrev på så att man slapp mecka med adresser och frimärken. Nån som har några tips om hur man borde göra?
Citera
2011-04-28, 17:56
Medlem
putteputte88s avatar
Ta kontakt med ett företag som tillhandahåller fönsterkuvert samt frankeringsmaskin.
Se till att fakturaadressen hamnar i fönstret i fönsterkuvertet, och frankera med hjälp av maskinen! Dock inte billigt att köpa en sån maskin, men om det handlar om säg 20+ fakturor dagligen så kan det ju vara värt en investering ändå.

Att fixa fakturor så att de går att vika ihop och lägga i ett C5-fönsterkuvert så att fakturaadressen hamnar i fönstret kan inte vara så svårt. Hitta eller gör en fakturamall, eller ta hjälp av ett faktureringsprogram. Detta är antagligen inte heller så billigt, så beroende på hur mycket fakturor det handlar om är det ju frågan om det är värt det för dig?

Enda företaget jag vet tillhandahåller frankeringsmaskiner är Pitney-Bowes, men jag antar att det finns fler. Säkert på Google Kuvert kan du ju köpa lite var stans, och det finns företag som trycker upp kuvert med ex. företagslogotyper på om du nu vill ha det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in