2011-04-28, 16:09
Medlem
Kaminen6s avatar
Jag har en kompis som säger att han tar Flunitrazepam och blir "som i ett rus och mår bra" om han tar dem på dagarna.
Hur kan man bli det?
Det är ju en sömntablett?
Han har också använt nått som heter Nitrazepam el liknande.

Hur funkar det att inte somna på en sån tablett utan må bra istället?

Undrar också om det finns några nätapotek längre man kan handla tramadol på
som är säkra?
Citera
2011-04-28, 16:43
Medlem
Xamples avatar
Fluinsar är ju benso och även ångestdämpande, för vissa. Jag tycker själv det är skit, har nu käkat 10mg och är bara hängig och seg, ångesten tar över totalt. Så skönt är relativt.
Annars ger nästan alla sömnmedel/insomningstabletter ett rus som gör att du mår bra/bättre.
Citera
2011-04-28, 16:47
Medlem
jimpss avatar
Det är väl som med stilnoct, imovane och andra insomningspiller, man gör sjuka saker, får hallucinationer och som om inte det vore nog så minns du det inte! Flunisar tillsammans med alkohol verkar ju också tendera till våld, så bli inte förvånad om du vaknar upp i sängen med en blodig kniv..

Citera
2011-04-28, 16:51
Medlem
Ralfffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Det är väl som med stilnoct, imovane och andra insomningspiller, man gör sjuka saker, får hallucinationer och som om inte det vore nog så minns du det inte! Flunisar tillsammans med alkohol verkar ju också tendera till våld, så bli inte förvånad om du vaknar upp i sängen med en blodig kniv..

Synvillor, man får inte "hallisar" av något av de du nämnde.
För övrigt så får du det där sköna ruset oavsett då det är ångestdämpande dock känner man alltid att fan va skönt det skulle vara att sova lite
Citera
2011-04-28, 17:04
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfff
Synvillor, man får inte "hallisar" av något av de du nämnde.

Fair enough, FASS säger dock hallucinationer.
Citera
2011-04-28, 17:07
Medlem
EleanorRigbys avatar
Jag har nyligen förlorat en nära vän, kan inte sova, måste jobba, frågade läkare och fick Sobril 5mg, det är ju som två alvedon!
Citera
2011-04-28, 17:46
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EleanorRigby
Jag har nyligen förlorat en nära vän, kan inte sova, måste jobba, frågade läkare och fick Sobril 5mg, det är ju som två alvedon!
Men det är klart de inte kastar benso på dig, utan du måste ju först gå igenom massa skit som oftast inte funkar. Ring tillbaka efte 2 dagar och säg att det inte fungerar och du vill prova något annat. Att dra till med "jag har läst på *forum för sömnsvårigheter* att t.ex stilnoct, flunisar eller nitrazepam funkar bra för de flest".
Citera
2011-04-28, 18:21
Medlem
PomLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Men det är klart de inte kastar benso på dig, utan du måste ju först gå igenom massa skit som oftast inte funkar. Ring tillbaka efte 2 dagar och säg att det inte fungerar och du vill prova något annat. Att dra till med "jag har läst på *forum för sömnsvårigheter* att t.ex stilnoct, flunisar eller nitrazepam funkar bra för de flest".

Har du råkat sätta sista citationstecknet fel eller glömde du bort att skriva klart den sista meningen som handlade om repliken "jag har läst på..." fungerade bra eller dåligt att nämna för doktorn?
Citera
2011-04-28, 18:30
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PomL
Har du råkat sätta sista citationstecknet fel eller glömde du bort att skriva klart den sista meningen som handlade om repliken "jag har läst på..." fungerade bra eller dåligt att nämna för doktorn?

Haha, det hamnade på fel ställe. Jag tänker fortare än jag hinner skriva, därav ofta kass meningsuppbyggnad!
Har själv använt mig av detta knep, dock ville han inte skriva ut halcion pga. för stor risk för missbruk, men jag är nöjd ändå, typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in