2011-04-28, 16:06
Medlem
areyouizes avatar
Okej.
Den 22 februari satt jag å några polare och drack och rökte Wasted.
Vi drar ut för å dra till krogen, jag hade på mig en Wasted rullad spliff.
50 meter efter vi gått ur porten kommer civil polis och stoppar oss, sedan "backup"
2 polisbilar till anledde. De drog oss ner till stationen, vi alla fick pissa.
Alla pissade rent på första testet och sedan skickade de vidare testerna på analys.

Jag erkände såklart vad jag hade på mig för nåt eftersom vad jag visste iaf så var Wasted inte klassat den 22 februari och jag inte begått något jävla brott. Mina polares fall las ner, men månader efter.. nu allså kommer de med påföljderna. Jag hade också ringt in efteråt och kollat upp analysen som gjordes, den var jag oxå ren på och fittkärringen jag pratade med sa att fallet skulle läggas ned och inga påföljder där efteråt. Det var ju en lögn såklart, för några veckor sen tog de in mig på förhör och ja överklagade.

Nu har jag fått brev från tingsrätten :
Brott mot lagen om förbud mot vissa hälsofarliga varor.
Och att jag olovligen innehaft 0,4 gram metanon som är en hälsofarlig vara.
När blev Wasted klassat och kan dom ens fälla mig för nåt? Jag hade för mig att det blev klassat i april. Man kan ju undra varför de lägger ner såhär mycket tid och pengar till något så värdelöst som detta fall.. patetiskt.
Citera
2011-04-28, 16:08
Bannlyst
Du borde fortsätta överklaga..
Citera
2011-04-28, 16:11
Medlem
RockEnds avatar
Säg som det är.
Det var inte klassat den 22 februari så du har inte gjort ett jävla skit!!
Snälla. Stå på dig. Detta ska snutarna inte få vinna!
Citera
2011-04-28, 16:14
Medlem
areyouizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockEnd
Säg som det är.
Det var inte klassat den 22 februari så du har inte gjort ett jävla skit!!
Snälla. Stå på dig. Detta ska snutarna inte få vinna!

Ja det är ju de jag håller på med, men jag undrar vafan metanon är för nåt?
Finns det ens i Wasted, och vet någon när wasted verkligen klassades datum allså?
För vafan de kan ju inte fälla mig för något som inte var klassat..
Citera
2011-04-28, 16:34
Medlem
spermaoffrets avatar
Överklaga!

OT:

Hur blev ni på det där? Verkar ju vara någon industrikemikalie/lösningsmedel det där ämnet.
Citera
2011-04-28, 16:35
Medlem
mega_techs avatar
Nu är jag inte bra på vilka "droger" som är lagliga eller inte och vad som gäller. Men hör efter med en/din advokat och kolla om den lagen verkligen gäller retroaktivt.
Citera
2011-04-28, 23:10
Medlem
Enligt http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19990058.htm är metanon klassat som hälsofarlig vara och har så varit sedan 2009. Denna förordning UPPHÖR dock att gälla 1 maj (har inte orkat forska i vad som ersätter den men det är ju oväsentligt då den gällde när brottet begicks.)

Sen om din kära Wasted som helhet kanske inte är klassat som hälsofarligt så spelar det ju ingen roll om dom små trollen som sålt skiten till dig blandat in ingredienser som är klassade som hälsofarliga.

Sen vad är det du har överklagat? Ingenstans i din text framgår det att du är DÖMD ännu för det hela och är man inte DÖMD finns det ju ingen DOM att ÖVERKLAGA. Överklaga innan dom är ju som att torka sig innan man skitit...

Kan ju dock vara som så att du fått ett strafföreläggande utfärdat men det framgår ej av din text. Och om nu så är fallet så är det ju bara att inte godta strafföreläggandet och låta det gå till tingsrätten, vilka med största sannolikhet kommer att ge dig en dom som du sen kan överklaga tills fan blir muslim (eller är han redan det?).
Citera
2011-04-29, 01:55
Medlem
areyouizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADahl
Enligt http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19990058.htm är metanon klassat som hälsofarlig vara och har så varit sedan 2009. Denna förordning UPPHÖR dock att gälla 1 maj (har inte orkat forska i vad som ersätter den men det är ju oväsentligt då den gällde när brottet begicks.)

Sen om din kära Wasted som helhet kanske inte är klassat som hälsofarligt så spelar det ju ingen roll om dom små trollen som sålt skiten till dig blandat in ingredienser som är klassade som hälsofarliga.

Sen vad är det du har överklagat? Ingenstans i din text framgår det att du är DÖMD ännu för det hela och är man inte DÖMD finns det ju ingen DOM att ÖVERKLAGA. Överklaga innan dom är ju som att torka sig innan man skitit...

Kan ju dock vara som så att du fått ett strafföreläggande utfärdat men det framgår ej av din text. Och om nu så är fallet så är det ju bara att inte godta strafföreläggandet och låta det gå till tingsrätten, vilka med största sannolikhet kommer att ge dig en dom som du sen kan överklaga tills fan blir muslim (eller är han redan det?).

Aa jag vet har kollat upp de och Wasted har tydligen haft metanon som har varit klassat under ett tag, och lurat sina köpare. Mm jag fick ett straffförläggande men nekade eftersom ja trodde ju jag hade rökt något som ej varit klassat. Då är de lika bra och ta dagsbötern och slippa allt mummel. Du behöver inte dra in religion föresten din gnu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in