2011-04-28, 07:41
Medlem
Nunugabs avatar
Jag skulle prova ett portat tema, men det fanns ingen installer, man fick alltsa kopiera over filerna manuellt. Det strula till sig ordentligt och slutade med att finder slutade fungera! Dumt jag vet, men finns det nagat satt att aterstalla finder utan att formatera? Har samycket pa datan som jag ABSOLUT inte kan bli av med, och har inte gjort nagon backup via timemachine eller nagon extern hd. Hur ska jag atgarda detta problemet helst utan att formatera om helt!!!!!
Citera
2011-04-28, 08:07
Medlem
pikzels avatar
Kan du inte testa en annan filhanterare d, som t.ex. Path Finder? Eller terstll filerna med terminalen.
Citera
2011-04-28, 09:23
Medlem
tzjs avatar
Har du provat att starta om datorn igen?
Citera
2011-04-28, 09:46
Moderator
Rassas avatar
Starta p installationsskivan och installera systemet utan att formatera.
Citera
2011-04-28, 15:53
Medlem
Ja precis, ingen fara. Testa att bara installera om systemet, utan att skriva ver nt. Finns annars miljoner enkla stt att f ut infon frn HD:n. Vet inte varfr alla tror att man mste totalblsa och formatera hela HD:n s fort man fr problem.
Citera
2011-04-28, 22:54
Medlem
Nunugabs avatar
Kan inte anvanda Terminal for spotlight funkar inte heller! Men jag far val prova med installationsskivorna nar jag kommer hem! Jag gjorde en back-up av originala finder filerna pa skrivbordet, sa om jag pa nagot satt hade kunnat komma at dem sa hade jag nog kunnat aterstalla det till ratta? men mjo, far val installera om systemet utan att formatera, tack for tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in