2011-04-28, 01:24
Medlem
Dest88s avatar
Här kommer några händer som jag är lite osäkra på om jag spelade lite för spewigt:

Hand 1

Fi spelar 44/34 över 32 händer.

Hand 2

Fi spelar 32/25/3.92 över 280 händer. Väldigt aggresiv med drag, ger inte upp lätt i potter osv osv.

Hand 3

Citera
2011-04-28, 09:29
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Här kommer några händer som jag är lite osäkra på om jag spelade lite för spewigt:

Hand 1

Fi spelar 44/34 över 32 händer.

Hand 2

Fi spelar 32/25/3.92 över 280 händer. Väldigt aggresiv med drag, ger inte upp lätt i potter osv osv.

Hand 3

Spelar inte på SVS och kan inte dynamiken där, men:

Hand 1 - Skulle jag ge upp på turn. En stor del av din löse fi:s handrange är väl hjälpt av den här brädan och han foldar nog nästan inget här annat än något enstaka färgdrag. Hade jag däremot plockat upp ett färgdrag också på turn hade jag nog skjutit in pengarna.

Hand 2 - Skulle jag checka turn och försöka se om jag kan få billig showdown på

Hand 3 - ser inget fel i att skjuta in degen här om inte fi är en snortight trebetare. Möjligt att en duktig spelare kan göra större profit på att bara syna, men ofta blir resultatet en svår trevägspott med överkort på floppen. Tycker inte att JJ någonsin ska spelas för ren setmining short handed.
Citera
2011-04-28, 14:16
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Spelar inte på SVS och kan inte dynamiken där, men:

Hand 1 - Skulle jag ge upp på turn. En stor del av din löse fi:s handrange är väl hjälpt av den här brädan och han foldar nog nästan inget här annat än något enstaka färgdrag. Hade jag däremot plockat upp ett färgdrag också på turn hade jag nog skjutit in pengarna.

Hand 2 - Skulle jag checka turn och försöka se om jag kan få billig showdown på

Hand 3 - ser inget fel i att skjuta in degen här om inte fi är en snortight trebetare. Möjligt att en duktig spelare kan göra större profit på att bara syna, men ofta blir resultatet en svår trevägspott med överkort på floppen. Tycker inte att JJ någonsin ska spelas för ren setmining short handed.

Tack för feedbacken. Hand 1 känns som jag spelade alldeles fel nu i efterhand, och hand 2 känns väl också lite halvslaskig.
Citera
2011-04-28, 16:42
Medlem
Kaustis avatar
Hand 1: Killen är überlös, du floppar en katastrofbräda och får in pengarna som stor underdog
Hand 2: Checkfold känns ju jättevekt, att få in pengarna känns även det rätt kallt... Checksyna turn kanske är en idé om han är väldigt lös. Han lär ju antagligen bomba alla drag som träffar osv, så han lär bluffa bort sig ganska ofta (även om du förlorade just här).
Svår hand och jag är för kass föra att kunna ge nåt vettigt svar, speciellt när du postat resultatet också.
Hand 3: En 100xBB-spelare spelare raisar aldrig till där med AJ/KJ eller sämre. Eventuellt att du kan få in det mot TT som bäst, men annars är det starka ess och TT+ som du möter här. Syna och leta triss känns vekt, men samtidigt möter du någon som höjer preflop på 0,5/1 på det där viset - det brukar alltid innebära hyfsade händer. 99-, KJ, KQ osv. är det inte många fiskar som höjer sådär, dom synar hellre in och tomtar sig postflop istället.
Citera
2011-04-28, 17:23
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Hand 3: En 100xBB-spelare spelare raisar aldrig till där med AJ/KJ eller sämre. Eventuellt att du kan få in det mot TT som bäst, men annars är det starka ess och TT+ som du möter här. Syna och leta triss känns vekt, men samtidigt möter du någon som höjer preflop på 0,5/1 på det där viset - det brukar alltid innebära hyfsade händer. 99-, KJ, KQ osv. är det inte många fiskar som höjer sådär, dom synar hellre in och tomtar sig postflop istället.

Ville inte se floppen här eftersom jag är ur position med 2 stycken bakom mig, känns som om det bäddar för en situation där jag vinner en liten pott eller förlorar en stor pott (om jag nu inte träffar settet).
Senast redigerad av Dest88 2011-04-28 kl. 17:30.
Citera
2011-04-29, 15:59
Medlem
MrFolds avatar
Kaustis råd angående hand 3 kan säkert vara bättre givet situationen. Vi kanske ska modifiera till att säga att hela situationen är väldigt beroende av spelartyperna som är inblandade:

Scenario 1: Knappen är en lös limpfisk, du är en ganska aggressiv, men kompetent spelare och BB är också en aggressiv, tänkande spelare:

- Här vet BB att du kommer att höja fisken med ett brett spektrum av händer för att isolera och för att du vet att fiskens limprange är så stor att du kan göra det med positivt EV även om fisken synar ofta. Därmed kommer BB - helt korrekt - att reraisa ganska ofta eftersom han vet att:
a) även en limpfisk viker oftast med både raise och en stor reraise emot sig
b) din range för raise är så vid att du kommer att folda väldigt ofta.
I en sån situation tycker jag det känns helt rätt att få in det med JJ. Han kommer antagligen att ha rätt mycket luft/semiluft i sin range och därmed folda så ofta att det kompenserar för de få gå gånger han. Alternativet kan man överväga i så fall att 4-beta till säg 35 eller nåt sånt och vika vid ett eventuellt omslag.

Scenario 2: Han är en fisk med låg 3-betsfrekvens som inte analyserar motspelare/situationer särskilt bra utan i huvudsak verkar spela på egen handstyrka (bortsett från en del standardbluffande):

- Vi kan inte folda JJ och inte heller spela på ren setmining. Men vi kan syna in oss och utvärdera floppen. Det är visserligen ett ganska vekt spel, men mot en fisk kommer vi antagligen ändå att kunna plocka hem en del potter även när vi inte settar. Kanske får en standardstrategi bli att vi checkar och synar de flesta brädor/betstorlekar på flopp om det inte kommer ett ess (om det kommer ett ess och han checkar bakom kan vi ev. ta hem potten på turn). Fortsätter han bomba turn ger vi upp (om inte brädan gett oss typ starka drag i ryggen och vi tror att vi kan ha lite FE).

Det här känns inte idealiskt, men jag tror det är svårt att hitta det idealiska spelet. JJ är helt enkelt en svår hand eftersom det ligger i sakens natur att man ofta hamnar i lägen som känns "för dåligt för syn, för bra för fold" med den när potterna börjar växa. Ofta får man nog räkna med att betala av en del också för att få ett tydligt besked om att man är slagen och mot aggressiva spelare blir valet ofta riktigt svårt.
Citera
2011-04-29, 18:40
Medlem
Dest88s avatar
Fin analys. Jo, jag tycker JJ och även QQ är stundtals sjukt svåra att spela i liknande situationer.
Citera
2011-05-06, 15:41
Medlem
De flesta på dessa nivåer 3-bettar bara QQ/AK+.
Sen finns de de som gör light 3-bettning med 99 i SB etc, 89s, men när man får in det pre med JJ på dessa nivåer så är det coinflip eller så är man dominerad, jag kastar utan problem JJ här, setmina är dåligt spel, hoppas på flopp med bara underkort är också dåligt.
Citera
2011-05-06, 18:57
Medlem
Cantonaas avatar
Hand 1: c/f flop. Den där brädan träffar hans callingrange grymt bra och du drar till ett stegdrag som förmodligen inte får action om det sitter.

Hand 2: Ser bra ut med din beskrivning av fi.

Hand 3: Inte fel att skeppa, men beroende på hur grabbarna i potten spelar finns det massa roliga saker att göra.
Citera
2011-05-07, 00:21
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penguinpower
De flesta på dessa nivåer 3-bettar bara QQ/AK+.
Sen finns de de som gör light 3-bettning med 99 i SB etc, 89s, men när man får in det pre med JJ på dessa nivåer så är det coinflip eller så är man dominerad, jag kastar utan problem JJ här, setmina är dåligt spel, hoppas på flopp med bara underkort är också dåligt.

9 BB för att ha en 1/8 chans att träffa set är ändå inte så dåligt med tanke på att 3bettaren troligtvis fortsätter att vara aggro.
Senast redigerad av Dest88 2011-05-07 kl. 00:25.
Citera
2011-05-07, 15:03
Medlem
Jag har läst mycket om set-mining i 3-bet potter, har lärt mig att man inte ska göra det men kommer inte ihåg all fakta bakom.
Det många säger är att om du ska setmina i en 3-bet pot 100 bb djupt, så måste du stacka han varje gång du träffar ditt set.
Gör du detta när han har KK och floppen kommer Axx? Eller när han har QQ och floppen kommer Axx, Kxx?

När floppen kommer 8h 9h th?
Sen varje gång du floppar set så kan han ofta dra ut dig en gång till då han ofta har 20% (?) chans att vinna potten.
Han kan också ha AK, floppen kommer 2 6 T, hur mycket mer pengar vinner man då? Och om man får in det pre mot AK så är det coinflip.

Jag vill gärna vara mer en 150bb djup för att bara setmina.

Här är lite att titta på.
http://www.youtube.com/watch?v=tnoGXf4WyfU&feature=player_embedded

http://forumserver.twoplustwo.com/32/beginners-questions/calling-3bet-set-mine-huge-leak-891013/

Han som gjorde youtube filmens pokertableratings sida... http://www.pokertableratings.com/fulltilt-player-search/Nikachu
Senast redigerad av penguinpower 2011-05-07 kl. 15:07.
Citera
2011-05-07, 15:13
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penguinpower
Jag har läst mycket om set-mining i 3-bet potter, har lärt mig att man inte ska göra det men kommer inte ihåg all fakta bakom.
Det många säger är att om du ska setmina i en 3-bet pot 100 bb djupt, så måste du stacka han varje gång du träffar ditt set.
Gör du detta när han har KK och floppen kommer Axx? Eller när han har QQ och floppen kommer Axx, Kxx?

När floppen kommer 8h 9h th?
Sen varje gång du floppar set så kan han ofta dra ut dig en gång till då han ofta har 20% (?) chans att vinna potten.
Han kan också ha AK, floppen kommer 2 6 T, hur mycket mer pengar vinner man då? Och om man får in det pre mot AK så är det coinflip.

Jag vill gärna vara mer en 150bb djup för att bara setmina.

Här är lite att titta på.
http://www.youtube.com/watch?v=tnoGXf4WyfU&feature=player_embedded

http://forumserver.twoplustwo.com/32/beginners-questions/calling-3bet-set-mine-huge-leak-891013/

Han som gjorde youtube filmens pokertableratings sida... http://www.pokertableratings.com/fulltilt-player-search/Nikachu

Ah okej, ska ta en titt på länkarna när jag har tid. Dock får man inte glömma att detta är en 3way och även om jag inte får action från 3bettaren kanske jag får det från den andra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in